Eli otsikon mukainen ongelma, jäähdytysnesteen lämmöt salavalikosta tarkasteluna eivät meinaa pysyä tarpeeksi ylhäällä vaikka pää- ja egr-termostaatit sekä automaattilaatikon lämmönvaihdin uusittu.
Kilometrejä kertynyt n. 370tkm.
Varaosat vaihdettu kertaalleen jo takuuseen.
Tilanne nyt n. 1 viikko pää- ja egr-termostaattien vaihtojen jälkeen (lämmönvaihdin vaihdettu varaosatakuuseen n. 1kk sitten):
-Ulkona lämpötila n. +1C
-Ajoa moottoritiellä 100-110km/h n. 40 km.
-Lämmöt nousevat hitaasti n. 66C, jonka jälkeen ei enää meinaa nousta.
-Välittömästi termostaattien vaihtojen jälkeen lämmöt pysyivät pari päivää n. 86C:ssa vastaavissa olosuhteissa.
-Samalla tavalla kävi myös aiemmin, kun alun perin termostaatit ja lämmönvaihdin uusittiin, eli toimi arviolta ehkä muutaman viikon suurinpiirtein oikein, mutta sitten taas lämmöt salavalikosta tarkasteltuna alkoivat laskemaan aivan liian alas.
-Jos moottoria kuormittaa hitailla ajonopeuksilla x ajan, niin lämmöt saa nousemaan yli +90C.
-Talvella ensimmäisten osien vaihtojen lämmöt pysyivät moottoritienopeuksissa n. 82C kun ulkolämpötila oli n. -16C.
Olisiko kenelläkään vastaavia kokemuksia kyseisistä autoista/moottoreista, ja mahdollisia ehdotuksia että mikä voi vielä olla pielessä?
Auto on ollut minulla nyt muutaman kuukauden ajan, ja nämä ongelmat ovat olleet läsnä koko ajan enemmän tai vähemmän.
Kilometrejä kertynyt n. 370tkm.
Varaosat vaihdettu kertaalleen jo takuuseen.
Tilanne nyt n. 1 viikko pää- ja egr-termostaattien vaihtojen jälkeen (lämmönvaihdin vaihdettu varaosatakuuseen n. 1kk sitten):
-Ulkona lämpötila n. +1C
-Ajoa moottoritiellä 100-110km/h n. 40 km.
-Lämmöt nousevat hitaasti n. 66C, jonka jälkeen ei enää meinaa nousta.
-Välittömästi termostaattien vaihtojen jälkeen lämmöt pysyivät pari päivää n. 86C:ssa vastaavissa olosuhteissa.
-Samalla tavalla kävi myös aiemmin, kun alun perin termostaatit ja lämmönvaihdin uusittiin, eli toimi arviolta ehkä muutaman viikon suurinpiirtein oikein, mutta sitten taas lämmöt salavalikosta tarkasteltuna alkoivat laskemaan aivan liian alas.
-Jos moottoria kuormittaa hitailla ajonopeuksilla x ajan, niin lämmöt saa nousemaan yli +90C.
-Talvella ensimmäisten osien vaihtojen lämmöt pysyivät moottoritienopeuksissa n. 82C kun ulkolämpötila oli n. -16C.
Olisiko kenelläkään vastaavia kokemuksia kyseisistä autoista/moottoreista, ja mahdollisia ehdotuksia että mikä voi vielä olla pielessä?
Auto on ollut minulla nyt muutaman kuukauden ajan, ja nämä ongelmat ovat olleet läsnä koko ajan enemmän tai vähemmän.
Comment