Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xd apuja kaivataan pikaisesti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_K87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 31
    • Finland

    E61 530xd apuja kaivataan pikaisesti.

    Potilaana -06 530xd M57n2.
    Auto hyytyi motarille normaali ajosta. Ei startannut enään. Mitään vikavaloja ei syttynyt, eikä ulkoisia ongelmia näkynyt. No testerillä herjaili: suutin sylinteri 4 ja 5 negatiivinen puoli, oikosulku akun plus-napaan.
    Noh, 4 ja vitos suutin vaihdettu uusiin. Edelleen samat koodit ja ei lähde tulille.
    Polttoaine järjestelmän ilmaus tehty useampaan kertaan mutta ei lähde. Apuja kaivattaisiin kipeästi.

    Johto sarjaa epäilisin itse, mutta alkaa olemaan kalliita osia vain kokeilla jos vika lähtisi 😨
  • T H
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 33
    • Jyväskylä

    #2
    Määrittele "ei lähde tulille". Pyörittääkö starttia, yrittääkö käynnistyä?
    BMW 525d LCI E61 -07
    Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

    Comment

    • Juho_K87
      Bimmer Rookie
      • Jun 2017
      • 31
      • Finland

      #3
      Originally posted by T H View Post
      Määrittele "ei lähde tulille". Pyörittääkö starttia, yrittääkö käynnistyä?
      Sori epäselkeä selostukseni. Tosiaan kyllä pyörittää ja lähtee käymäänkin, mutta pysyy noin 2 sec käynnissä.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2737
        • Tampere

        #4
        Onko rail-paineet loogisia ja tankilta tulee siis ainetta?

        Oletko koettanut käynnistää kun ahtoputki on kaasuläpälä irroitettuna, ettei olisi ahdinvika kyseessä?

        Entä railpaineanturin liittimen johdotus jakotukin päässä, onko eristeitä kuoriutunut johtimista?
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #5
          Mittaa vielä se samassa bank:ssa oleva 6-suutin. Pinneistä resistanssi pitäisi olla 170-200 kOhm. Jos tuosta ei jo paljastu vika, niin varmuuden saa eristysvastusmittarilla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Juho_K87
            Bimmer Rookie
            • Jun 2017
            • 31
            • Finland

            #6
            Tänään saatiin auto käymään. Jotain ihmettelyä siinä vielä on, kun nyt ei käy jostain syystä kaikilla. Ikään kuin yks pytty olis poies pelistä. Täytyy vielä katsoa sitä johtosarjaa läpi ja mittailla arvoja. Jossain siellä se vika varmasti on oireiden perusteella.

            Comment

            • AiM
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 247
              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Mittaa vielä se samassa bank:ssa oleva 6-suutin. Pinneistä resistanssi pitäisi olla 170-200 kOhm. Jos tuosta ei jo paljastu vika, niin varmuuden saa eristysvastusmittarilla.
              Kokemuksella voin todeta että 1-3 tai 4-6 bankeista jos herjaa kahta suutinta, niin todennäköisesti se mistä ei herjaa, on viallinen.

              Eli sama arvio kun Clavurionilta eli 6. pytyn suutin viallinen ja vaihtoon.

              Sellainen tapauskin oli itsellä, että suutin menetti eristysvastuksensa vasta kuumana eli eristysvastus oli kylmänä kunnossa, mutta vasta 100C tienoilla eristysvastusmittarilla löytyi vika.
              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
              454hp/850Nm
              100-200kmh@9,98s
              0-200kmh@15,35s
              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
              1 mile 259kmh

              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
              Project target;
              +500hp/+1000Nm
              100-200kmh@<9s
              0-200kmh@<14s
              1/4 mile <12s@19xkmh
              1 mile +270kmh

              Comment

              • Juho_K87
                Bimmer Rookie
                • Jun 2017
                • 31
                • Finland

                #8
                Huomenna uus 6 pytyn suutin paikalleen ja toivotaan kädet ristissä et vika oli siinä. Sit olis toisen bankin kaikki suuttimet uusittu. Minäpä paan infoa, että korjaantuuko auto. Alkaa olemaan kallis laite tuo meidän perhe farkku 😅 menny noin 15-20 kiloa rahaa siihen. Kolmen vuoden aikana uusinut lähes kaiken muun siihen paitsi mottia 😆 eipä taida raaskia luopua siitä enään..

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10063
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by Juho_K87 View Post
                  Huomenna uus 6 pytyn suutin paikalleen ja toivotaan kädet ristissä et vika oli siinä. Sit olis toisen bankin kaikki suuttimet uusittu. Minäpä paan infoa, että korjaantuuko auto. Alkaa olemaan kallis laite tuo meidän perhe farkku 😅 menny noin 15-20 kiloa rahaa siihen. Kolmen vuoden aikana uusinut lähes kaiken muun siihen paitsi mottia 😆 eipä taida raaskia luopua siitä enään..
                  Suuttimen koodaus autoon asennuksen jälkeen???

                  Comment

                  • vexu524tdic
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 776
                    • Gallia = Kinnula

                    #10
                    Originally posted by Juho_K87 View Post
                    Huomenna uus 6 pytyn suutin paikalleen ja toivotaan kädet ristissä et vika oli siinä. Sit olis toisen bankin kaikki suuttimet uusittu. Minäpä paan infoa, että korjaantuuko auto. Alkaa olemaan kallis laite tuo meidän perhe farkku 😅 menny noin 15-20 kiloa rahaa siihen. Kolmen vuoden aikana uusinut lähes kaiken muun siihen paitsi mottia 😆 eipä taida raaskia luopua siitä enään..
                    Jos oikeasti meinaat pitää auton pitempään niin suosittelen tarkistamaan jakoketjun kunnon (venyy) ettei napsahda poikki. Itsellä meni X5 -08 vasta 475tkm, mutta on niitä mennyt paljon pienemmilläkin metreillä.
                    e70 X5 3.0sd -08
                    f30 320i xdrive -16
                    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                    e30 316 -88 2,2TIC M10
                    e21 323i -81 ruostekasa...

                    Comment

                    • Juho_K87
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2017
                      • 31
                      • Finland

                      #11
                      No niin.. Siellähän se 6 pytyn suutin oireili. Vetää kuin uus peli olis alla. Varmaan ollut jo aikaisemmin alkavaa oiretta suuttimessa kun tuntuu että ero olis ku yöllä ja päivällä. Ihan kuin olis ruuvista käännetty lisää tehoja. Kiitos vinkeitä ja vastauksista. Minäpä tarkastan ketjut. Eikös tuo motti ole kahdella ketjulla. (Ylempi ja alempi).

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        Originally posted by Juho_K87 View Post
                        No niin.. Siellähän se 6 pytyn suutin oireili. Vetää kuin uus peli olis alla. Varmaan ollut jo aikaisemmin alkavaa oiretta suuttimessa kun tuntuu että ero olis ku yöllä ja päivällä. Ihan kuin olis ruuvista käännetty lisää tehoja. Kiitos vinkeitä ja vastauksista. Minäpä tarkastan ketjut. Eikös tuo motti ole kahdella ketjulla. (Ylempi ja alempi).
                        On kahdella ketjulla.

                        Täällä foorumilla on ohjeet tarkastamiseen, joku vois linkata ne tähän?

                        Edit Tässä ohjeet:
                        Last edited by vexu524tdic; 06-05-2022, 06:59.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • Juho_K87
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2017
                          • 31
                          • Finland

                          #13
                          Tosiaan ei tarvitse ohjelmoida uutta suutinta. Ilmat pois polttoaine järjestelmästä ja käyntiin. Auto säätää itse tyhjäkäynnillä uudet oletusarvot suuttimille.
                          Last edited by Juho_K87; 07-05-2022, 06:59.

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by Juho_K87 View Post
                            Tosiaan ei tarvitse ohjelmoida uutta suutinta. Ilmat pois polttoaine järjestelmästä ja käyntiin. Auto säätää itse tyhjäkäynnillä uudet oletusarvot suuttimille.
                            Onko puhuja 100% varma asiastaan?
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by Juho_K87 View Post
                              Tosiaan ei tarvitse ohjelmoida uutta suutinta. Ilmat pois polttoaine järjestelmästä ja käyntiin. Auto säätää itse tyhjäkäynnillä uudet oletusarvot suuttimille.
                              Kyllä korjausarvokoodaus täytyy tehdä jos haluaa että korjausarvot on diagnostiikassa oikein.

                              Ihan hyvin se käy ja toimii ilmankin mutta jos oikein haluaa tehdä eikä väärin niin kyllä se koodaus täytys tehdä
                              Se on 5min homma kun on numerot jemmassa ja sopivat laitteet hommaa varten
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎