Niin, haaste alkoi niin, että huomasin auto nyki kiihdytettäessä jossain 1500-2000 kierrosta moottorissa. Luin vikakoodit INPA:lla ja siellä oli aika iso kasa koodeja.
- vikakoodien nollauksen jälkeen tulee koodi 4298 ajossa aina takaisin jonkin ajan kuluessa.
- moottori käy välillä "ok", mutta välillä on ihan selvää nykimistä ja epäröintiä, erityisesti kun vaikkapa moottorijarruttaa odottaessa toisen auton takana, että pääsee ohittamaan... sitten kun tulee tilaisuus ohittaa ja siirtyy moottorijarrutuksesta kaasupolkimelle, tulee useimmin nykimistä / epäröintiä.
Hain googlella vikakoodeja, ja luin foorumilta toisesta ketjusta, että 4298 voisi viitata "Oxygen sensor":iin.
Toisaalta netissä sanottiin, että autossa ehkä on enemmänkin Oxygen sensoreita.
Mistä voisi tietää, mikä Oxygen sensor mahdollisesti on rikki?
Koetan tässä miettiä mistä lähteä liikkeelle, mitä osia ostaa?
Kiitos
- vikakoodien nollauksen jälkeen tulee koodi 4298 ajossa aina takaisin jonkin ajan kuluessa.
- moottori käy välillä "ok", mutta välillä on ihan selvää nykimistä ja epäröintiä, erityisesti kun vaikkapa moottorijarruttaa odottaessa toisen auton takana, että pääsee ohittamaan... sitten kun tulee tilaisuus ohittaa ja siirtyy moottorijarrutuksesta kaasupolkimelle, tulee useimmin nykimistä / epäröintiä.
Hain googlella vikakoodeja, ja luin foorumilta toisesta ketjusta, että 4298 voisi viitata "Oxygen sensor":iin.
Toisaalta netissä sanottiin, että autossa ehkä on enemmänkin Oxygen sensoreita.
Mistä voisi tietää, mikä Oxygen sensor mahdollisesti on rikki?
Koetan tässä miettiä mistä lähteä liikkeelle, mitä osia ostaa?
Kiitos
Comment