Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e61 DPF:n pesu ja lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiHoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 41
    • Nukari

    BMW e61 DPF:n pesu ja lämmöt

    Potilas BMW 530d 2009.
    DPF pesty ja jonkin matkan ajamisen jälkeen herjaa edelleen partiikkeli suodattimesta. Lienee siis tarpeen koodata järjestelmään jotain?

    Toisekseen täällä on miljoona postia moottorin lämpötiloista, en silti päässyt aivan selvyyteen asiasta. Itse eilen tarkkailin lämpöjä kun posottelin Turun läheltä pääkaupunkiseudulle motaria. 82-86 yleensä, pitkissä ylämäissä 88. Onko tämä nyt normaalia vai käykö liian kylmänä? Termari lienee 88 asteinen? Autolla ajettu nyt 303 tkm ja oli ensimmäinen kerta kun DPF ilmoitti olemassaolostaan viime viikolla, voisin siis kuvitella että poltto on pelannut suht normaalisti näillä lämmöillä?

    Antti
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Autolle pitää kertoa että dpf on vaihdettu. Vikakoodin nollaus ei riitä
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2732
      • Tampere

      #3
      Kone käy hieman "normaalia" viileämpänä, mikäli lämmöt vain 82-86 celsiusta maantieajossa. Termostaattien kunto saattaa olla jonkin verran alentunut ja vaihtamalla voi korjaantua. Mikäli on automaattivaihteistolla, niin voi johtua laatikon lämmönvaihtimen termostaatista. Aloittaisin päätermostaatista.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • AnttiHoo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 41
        • Nukari

        #4
        Kiitos tiedoista. Itseäni on aina hämmästyttänyt kuinka nämä termarit voivat olla näin surkeita. Ja miksei saa parempia jälkituotantona.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Jos näillä keleillä käy noissa lukemissa, niin talvella pakkasella voi olla kylmää kyytiä luvassa. Eli termarijumppaa tiedossa. Joo termarit on M57 tyyppivika, eikä parempia saa mistään. Poltot toimii 75c alkaen, mutta kunhan lämpötila laskee sen ~40c talvella nykyisistä lämmöistä, niin paljonkohan on moottorin lämmöt silloin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎