Tästäkin aiheesta varmaan tällä foorumilla jauhettu jo tarpeeksi. Pistetään nyt vielä oma ketju pystyyn.
Elikkäs autona 2005 vuoden 525d ja keulalla siis M57TUD25. Kilometrjä kertynyt ”vasta” 455tkm.
Auto on alkanut tuntumaan tehottomalta ja polttoaineenkulutus on noussut. (Yli 10l/100km). Viheltääkin niin perhanasti kiihdyttäessä ja puuskahtaa kun päästää kaasusta. 2000rpm saakka kiihtyy ihan mukavasti mutta 2000-3000rpm vähän mietiskelee. Jos koneessa reilu 2000rpm ja lyö kaasun pohjaan, ei vaihda pienemmälle. Sain jopa kerran vedätettyä niin, että samalla vaihteella rauhassa kiihdyttäessä kierrokset pysyi jossain 2000-2500rpm koko ajan vaikka lopuksi oli kaasu pohjassa.
Asiaa on jo hieman tutkittu. Vikakoodeja ei anna, INPAa käytetty. Lämmöt on ok, ulkona kun 25°C niin kone 93-95°C. Ei puske mustaa. Kurkkasin myös konehuoneeseen. MAF näytti puhtaalta sisältä sekä ulkoa. Koneen ilmansuodattimen vaihdoin. Jälkimmäisen ahtoputken ja imusarjan välistä oli hieman hikoillut öljyä. Muuten ahtoputket kunnossa. Sen sijaan turbo ja sen puoli koneesta sekä pohjamuovit aika hyvin öljyssä. Ei kuitenkaan syö öljyä.
Mitäs tässä kohtaa nyt kannattaa tehdä? Pystyykö tuota MAFfia testaamaan INPAlla jotenkin? Vaiko suosiolla vaihtaa sen? Mites sen turbon kanssa kannattaa toimia? Voiko puskea sieltä ahtopaineet pihalle vaiko onko jotain muuta häikkää? Vinkkejä otetaan vastaan.
Elikkäs autona 2005 vuoden 525d ja keulalla siis M57TUD25. Kilometrjä kertynyt ”vasta” 455tkm.
Auto on alkanut tuntumaan tehottomalta ja polttoaineenkulutus on noussut. (Yli 10l/100km). Viheltääkin niin perhanasti kiihdyttäessä ja puuskahtaa kun päästää kaasusta. 2000rpm saakka kiihtyy ihan mukavasti mutta 2000-3000rpm vähän mietiskelee. Jos koneessa reilu 2000rpm ja lyö kaasun pohjaan, ei vaihda pienemmälle. Sain jopa kerran vedätettyä niin, että samalla vaihteella rauhassa kiihdyttäessä kierrokset pysyi jossain 2000-2500rpm koko ajan vaikka lopuksi oli kaasu pohjassa.
Asiaa on jo hieman tutkittu. Vikakoodeja ei anna, INPAa käytetty. Lämmöt on ok, ulkona kun 25°C niin kone 93-95°C. Ei puske mustaa. Kurkkasin myös konehuoneeseen. MAF näytti puhtaalta sisältä sekä ulkoa. Koneen ilmansuodattimen vaihdoin. Jälkimmäisen ahtoputken ja imusarjan välistä oli hieman hikoillut öljyä. Muuten ahtoputket kunnossa. Sen sijaan turbo ja sen puoli koneesta sekä pohjamuovit aika hyvin öljyssä. Ei kuitenkaan syö öljyä.
Mitäs tässä kohtaa nyt kannattaa tehdä? Pystyykö tuota MAFfia testaamaan INPAlla jotenkin? Vaiko suosiolla vaihtaa sen? Mites sen turbon kanssa kannattaa toimia? Voiko puskea sieltä ahtopaineet pihalle vaiko onko jotain muuta häikkää? Vinkkejä otetaan vastaan.
Comment