Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 hinaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krista_
    Newbiemmer
    • Sep 2022
    • 5
    • Jyväskylä

    E61 hinaaminen

    Kaipailisin tietoa siitä, miten automaattivaihteisen e61 auton voi hinata 5-10 kilometrin mittasen pätkän? Riittääkö jos takarenkaat on ilmassa (takavetonen auto)?
    Ja miten N-vaihteen saa päälle, kun autoa ei saa käynnistettyä? Virrat kyllä saa päälle.
  • Hörhö
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 71
    • Lpr

    #2
    En muista mitä E60 ohjekirja hinaamisesta sanoo, mutta itse hinaisin kyllä ihan normaalisti tuollaisen matkan, n.50km/h vauhdilla.

    N pitäisi mennä ihan normisti päälle, jos virrat päälle tulee?

    Comment

    • tontze
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 101
      • Tampere

      #3
      Olikos automaattilaatikoissa joku et ei sais hinata ?
      BMW E60 520ia 2009
      BMW R1200GS 2009

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Näin saa sähkökepillisen vapaalle. KLIK

        Saa hinata normaalisti, max nopeus ja matka löytyy kyllä auton käyttöohjekirjasta.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Krista_
          Newbiemmer
          • Sep 2022
          • 5
          • Jyväskylä

          #5
          Hei ensiks kiitokset asiallisista vastauksista, myönnän et pelkäsin tylytystä mun idiotismista :think

          N-vaihteelle ei saatu vaikka virrat oli päällä, eikä löyettu kaiken sen vitutuksen keskellä netistä ohjetta moiseen. Kiitos sulle kuka linkitit ton videon!

          Hinuri siirsi sit mun pirssin Laakkosen pihaan niin et takarenkaat oli ilmassa. Totta kai ennen vakuutusyhtiöön soittoa nysvättiin miehen kans tunteja auton kimpussa, ihanku siitä jotain ymmärrettäis


          Vikakoodit lukastiin iCarsoft V2.0 versiolla, eikä tosiaan antanu mitään vikakoodia mikä olisi viitannu ongelmaan eli siihen että auto ei käynnisty, akussa kyllä piisas virtaa.

          Noh, Laakkoselta soitettiin heti viikonlopun jälkeen kun perjantaina auto sinne vietiin. Jotakin haurastuneita kaapeleita ne uusi, en nyt saa päähän mitä ja venaan vieläkin niiltä kuittia niin näkis mistä oon maksanu, ja sais huoltokirjaan laittaa ylös kans.
          Ja sitten se asia; Laakkoselta kerrottiin tosiaan että no nyt autos käynnistyy, mutta heillä ei oo justiinsa aikaa hoitaa pois auton antamia vikakoodeja, ainut minkä muistan niin on absin vikakoodi. Jotain oli ohjaukseen liittyvää myös, selä automaattivaihteiston ongelma. Äimäilen nyt että mikä ihme noihin abseihin nyt on tullu, kun auto on vaan hinattu Laakkoselle ja he sen verran siellä siirsi autoa että työnsivät sen halliin.

          Auto tosiaan käynnistyy nyt, mutta siihen alko heti ilmaantumaan sähkövikoja, esimerkiksi keskuslukitus toimii kaukosäätimillä (2 avainta) miten millonkin haluaa. Eilen liikennevaloissa joku nukku vihreillä ja tyytyväisenä löin räikän pohjaan, mutta eipä siitä tapahtunu yhtää mitään. Ratti tuntu tosi kevyeltä kun lämäsin sen keskeltä pohjaan.

          Ennen kun roudaan koslan korjaamolle järkyttävän isolla laskulla, niin sattuisko joku osata heittää veikkausta/tietoa mistä kannattas alottaa ongelman(ongelmien) korjaamiseks?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16357
            • Leppävirta

            #6
            Vikakoodit lukuun. Varmasti jyväskylästäkin löytyy joku harrastelija jolla diagnostiikka vehkeet löytyy.

            Mutta jos on (virta?)kaapeleita uusineet niin on varmaan akkukin ollut kytkettynä irti? Se tuo kyllä jos jonkinmoista vikakoodia kun virrat kytketään uudelleen. Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta ettei koodeja ole voitu nollata...
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Krista_
              Newbiemmer
              • Sep 2022
              • 5
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              Vikakoodit lukuun. Varmasti jyväskylästäkin löytyy joku harrastelija jolla diagnostiikka vehkeet löytyy.

              Mutta jos on (virta?)kaapeleita uusineet niin on varmaan akkukin ollut kytkettynä irti? Se tuo kyllä jos jonkinmoista vikakoodia kun virrat kytketään uudelleen. Mutta kuulostaa kyllä erikoiselta ettei koodeja ole voitu nollata...
              Korkeapainekiskon paineanturin johdon olivat vaihtaneet uuteen ja nollanneet vikamuistin siitä. Outoo kyllä et ennen kun tekivät autolle mitään, niin anto seuraavat vikakoodit;

              Takapyörien anturit
              Abs häiriö valo

              Sit vikakoodit kaikille hehkutulpille, veikkailivat että olis ohjainlaitevika hehkuilla.

              Jestas että voi yks auto aiheuttaa harmaita hiuksia. Tossa on nyt niin paljon kaikenlaista pientä häikkää että toivon saavani kiinni jonkun paikallisen asiantuntijan. En halua arvailla ees mitä nuo nihilistit kynyttäs moisesta työstä kun tuokin käynti makso vaan 230e... kehtasivat vielä aukoa päätä hiukkasen kuluneista takarenkaista

              Comment

              • JarkkoMikael
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 165
                • Jyväskylä

                #8


                Tästä ketjusta apuja ?

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  #9
                  Itsellä auto aiheutti harmaita, kun auto ei millään tahtonut käynnistyä. Joinakin päivinä käynnistyi ja jonain ei. Mitään vikakoodeja ei tullut missään vaiheessa.

                  Loppujen lopuksi vian aiheuttajaksi paljastui, että ECUn liittimeen oli päässyt vettä ja muutama liitin oli hapettunut. Tähän auttoi varovainen putsaus ja kuivaus, koko homma kesti noin vartin.
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎