Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio ei sammunut auton sammuttua 530d / idrive kipuilee myös

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrDoomsday
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 50
    • Noormarkku

    Radio ei sammunut auton sammuttua 530d / idrive kipuilee myös

    Moi.

    kyseessä
    500tkm ajettu 2004 e61.

    eilen kotiinpäin ajaessa idrive ei reagoinut mihinkään inputtiin. Ei idrive nupista, eikä ratin säätimistä, eikä fyysisistä painikkeista esim. volume/sammutus.

    Kun pääsin kotipihaan, niin sammutin auton ja radio jäi soimaan, mutta idrive näyttö kyllä sammui.

    Koitin startata ja sammuttaa auton uudelleen ja sama ongelma jatkui.

    Sain radion sammumaan, kun nyppäsin takaluukun sulakerasiasta releen irti auton ollessa sammuksissa. (Ihan sattumanvaraisesti nyppäsin siis releen RELE EHKÄ I01068 Terminal BOG)
    NR.1

    Rele takaisin paikoilleen ja radio oli mykkä (problem solved)

    Tänään auto sekä idrive ja radio jne. toimivat normaalisti ja sammuivat, kuten pitääkin.


    mistähän tämä ongelma johtuu?
    Akku vaihdettu 2v sitten? akku ilmeisesti näistä e6x autoista pitää olla ihan top notch, että kaikki toimii, kuten pitää. joten voiko 2v mennä akku?


    edit:
    Autolla ajetaan 75% vain työmatkaa ja se on menopaluuna n.50km/päivä.
    löytyy Carly ja Bimmerlink Andoidille virallisilla dongleilla sekä INPA PC:llä OBD2 johdolla.
    Bimmerlink näytti akun tilaksi:
    type: 90 Ah AGM
    State of charge 82%
    Milage last battery replaced: 447tkm

    nämä Bimmerlink tiedot luin, kun olin ajanut töihin, eli 25km 80km/h



    EDIT:28.10.22

    Lisään tämän nyt tähän ekaan omaan postaukseeni, koska saattaa juurisyy olla idrive/ccc

    Tänään 28.10 ajoin Porista Seinäjoelle ja oli navigointi päällä kokomatkan (tiedän kartan olevan vanha, mutta hauska silti pitää sitä )
    n. 40km ennen seinäjokea navigointi näyttö pimeni idriven oikeasta reunasta, mutta tämä voi johtua huonosta DVD:stä. joten tähän olen tottunut. (tehnyt tätä ennenkin)
    mutta sitten n.15km ennen saapumista seinäjoelle, koko idrive käynnistyi uudestaan. Eli reboottasi itsensä kesken ajon.
    Toimi uudelleen käynnistymisen jälkeen kuitenkin normaalisti, mutta navigaattoria en enää yrittänyt käynnistää.

    29.10 Poriin takaisin Tuurin kautta, niin katsotaan pysyykö idrive/ccc hengissä vielä tämän reissun


    Jos ja kun CCC on viallinen, niin onko paha vaihtaa? pitänee koodailla? Ja mitä kaikkea tuon vaihtaminen/ korjaaminen pitää sisällään?
    Last edited by DrDoomsday; 28-10-2022, 02:52. Reason: lisäystä / otsikon muokkaus
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Ilmiö voisi johtua ikääntyneestä releestä, jonka koemielessä irroitit, tai itse iDrivestä eli CCC-yksiköstä. Edullisempi etenemistapa on releen uusiminen ja siitä sitten CCC-yksikön korjauttamiseen, mikäli edellinen ei korjannut vikaa. Akusta johtuva syy on epätodennäköinen.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • DrDoomsday
      Bimmer Rookie
      • Aug 2017
      • 50
      • Noormarkku

      #3
      Rele kaupoille siis.

      Kiitos vastauksesta.

      Koitetaan relettä siis ensin!
      Oliko siis sattumalta tuo Rele "jotenkin" oikea? Liittyen idrive / ccc yksikköön?

      On ollut pitkään aikeissa ostaa sellainen Android idrive soitin tuohon e61, että saisi spotifyä tms. Kuunneltua, niin korjautuuko sillä, jos ccc yksikkö on viallinen?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        #4
        Irroittamasi rele on todennäköisesti ollut Terminal 30G varten ja se ei ole ainoastaan CCC-yksikön käytössä vaan virtapiirissä moniin oheislaitteisiin, joiden on tarkoitus "nukahtaa" kun auto ei ole käytössä. Voihan sen vaihdolla selvitää alkuun oliko vika siinä.

        Vikaantunutta CCC-yksikköä ei voi kokonaan korvata erillisellä Android-soittimella, vaan se riippuu yksikön viasta.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • DrDoomsday
          Bimmer Rookie
          • Aug 2017
          • 50
          • Noormarkku

          #5
          lisäys

          lisäsin alkuperäiseen ongelmankuvaukseen lisää infoa.

          Rele kuitenkin tilattu varmuudeksi

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2717
            • Tampere

            #6
            Päivitetyn oirekuvan pohjalta näyttäisi kääntyvän CCC-yksikön vikaantumisesta johtuvaksi. Tuon ikäisessä autossa ei se releen uusiminenkaan haitaksi ole. Kunnostettu vaihtoyksikkö tilalle ja koodaus, niin hyvin mahdollisesti tulee sillä kuntoon. Voin tarvittaessa auttaa.
            Last edited by JaniLap; 28-10-2022, 10:37.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎