Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 M54B25 käy vajailla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • St0be
    Bimmer Rookie
    • Feb 2019
    • 34
    • Suomi

    E61 M54B25 käy vajailla

    Moi,

    Tänään alkoi meidän bemmi oikuttelemaan ja apua kaivataan. Ongelmana tosiaan se, että kakkos sylinteri antaa miss fireä. Puolat ja tulpat olen vaihtanu keskenään ja mittaillu puolien piuhat. Kovasti puskee bensan hajuista valkoista savua. Onko jollain ollut vastaavaa?
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1851
    • Karjaa

    #2
    Puristusten mittaamisella ja kakkospytyn suuttimen tsekkaamisella voisi aloittaa.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • St0be
      Bimmer Rookie
      • Feb 2019
      • 34
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Wespa View Post
      Puristusten mittaamisella ja kakkospytyn suuttimen tsekkaamisella voisi aloittaa.
      Puristukset tuli tuossa mitattua ja ne oli ok. Tulpan kyllä kastelee tuosta 2 sylinteristä. Mites tuommosen suuttimen sais helpoiten testattua?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1851
        • Karjaa

        #4
        Suutintukki irti ja jotkut pilttipurkit tms. joihin sitten ruikkii, sillä nyt näkee ainakin karkeasti jos joku suutin ruiskii selvästi eri lailla kuin muut. Toki voi käyttää testattavana Finjectorillakin mutta se ei ole ihan ilmaista.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by St0be View Post
          Moi,

          Tänään alkoi meidän bemmi oikuttelemaan ja apua kaivataan. Ongelmana tosiaan se, että kakkos sylinteri antaa miss fireä. Puolat ja tulpat olen vaihtanu keskenään ja mittaillu puolien piuhat. Kovasti puskee bensan hajuista valkoista savua. Onko jollain ollut vastaavaa?
          Onko ongelma kylmäkäynnistyksessä ja korjaantuuko lämmetessään vai onko 2 pytty kokoajan mykkä?
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • St0be
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 34
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Onko ongelma kylmäkäynnistyksessä ja korjaantuuko lämmetessään vai onko 2 pytty kokoajan mykkä?
            Pytty on kokoajan mykkä oli kone kylmä tai lämmin. Puolalta kun ottaa piuhan irti niin ei vaikuta käyntiin.

            Tosiaan ei lähe kun kaasupohjassa käyntiin ja sillonkin vaatii pari starttia.

            Samanlaisen vian teki muutama kuukausi sitten ja tämä korjaantui ihan yhtäkkiä yön aikana itsestään ja vaihettiin myös varuiksi uusi huohotin letkuineen. Nyt sitten muutama tuhat kilometriä myöhemmin sama homma.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by St0be View Post
              Pytty on kokoajan mykkä oli kone kylmä tai lämmin. Puolalta kun ottaa piuhan irti niin ei vaikuta käyntiin.

              Tosiaan ei lähe kun kaasupohjassa käyntiin ja sillonkin vaatii pari starttia.

              Samanlaisen vian teki muutama kuukausi sitten ja tämä korjaantui ihan yhtäkkiä yön aikana itsestään ja vaihettiin myös varuiksi uusi huohotin letkuineen. Nyt sitten muutama tuhat kilometriä myöhemmin sama homma.
              Ettei nyt ole moottorinohjainlaite rikki? Katso nyt tuleeko tulpalle kipinää.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11155
                • Oulu

                #8
                Kannattaa tarkistaa ecu että onko vuotanu jäähdytinnestettä sinne ja mytiny pilalle.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • St0be
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2019
                  • 34
                  • Suomi

                  #9
                  Mysteeri jatkuu..

                  Viimeksi neljä kuukautta sitten kun sama vika ilmeni, niin autosta oli akun kengät yön yli irti ja seuraavana aamuna auto toimi normaalisti.

                  Eilen illalla päätin taas nypätä kengät irti yön ajaksi ja auto toimi taas äskön hienosti kun sen kävin käynnistämässä ja mutkan ajamassa.

                  Mulla on vikakoodin lukijana Carly, joka ei taida mikä laatu ihme olla.

                  Voiko olla, että tuo auto menee johonki vikatilaan, jota ei sitten tuo carly saa kuitattua vai onko tämä kaikki vaan sattumaa?

                  Mitenhän tätä vyyhtiä lähtis purkamaan? Tuota ecua en oo vielä tsekannu.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1851
                    • Karjaa

                    #10
                    Kyllä se Carly ihan hyvin vikakoodit lukee, ei kaikista vioista aina tule vikakoodia. Seuraavan kerran kun vika ilmenee niin pitäisi saada se selvitettyä mikä kolmesta perustekijästä on kakkospytyssä perseellään, kipinä, polttoaine vai ilma. Toki se ecu kannattaa nyt jo tsekata.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • St0be
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2019
                      • 34
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Wespa View Post
                      Kyllä se Carly ihan hyvin vikakoodit lukee, ei kaikista vioista aina tule vikakoodia. Seuraavan kerran kun vika ilmenee niin pitäisi saada se selvitettyä mikä kolmesta perustekijästä on kakkospytyssä perseellään, kipinä, polttoaine vai ilma. Toki se ecu kannattaa nyt jo tsekata.
                      Ecun juuri katoin ja siellä ei mitään merkkejä hapettumista tai muuta. Mitäs seuraavaksi ois syytä tarkista? Haitariputkia sun muita putkia tarkistelin ja ehjältä vaikuttaa. Voisko imuvuoto puottaa yhen sylinterin kokonaan pelistä pois? Tai huono akku tms? Alkaa huumori loppua, jos taas muutaman viikon päästä pudottaa sylinterin pois.

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1851
                        • Karjaa

                        #12
                        Tsekkaa ne suuttimet miten ruiskivat, jos tuo kakkospytyn suutin vähän jo vuotaa vaikka rungostaan niin se periaatteessa voisi oireilla noin että välillä toimii ok ja välillä ei.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #13
                          Niin tuleeko siihen 2 sylinterin tulppaan kipinää?
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • St0be
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 34
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Spetke View Post
                            Niin tuleeko siihen 2 sylinterin tulppaan kipinää?
                            Tätä en kerennyt kokeilemaan kun auto alkoki toimimaan taas. Odotellaan kun oire tulee uudestaa niin kokeilen.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎