Tuollainen automaattilaatikon vaihtelston valitsin pitäisi uusia vm 2008 523 E60:een. Onko tietoa paljon kustantaa ja kuka pystyy sellaisen operaation tekemään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 2008 automattivaihteiston valitsin
Collapse
X
-
Varmistan että oliko piuhoja tarkistettu? Vai miten vika ilmenee?
Eikös näissä ollut piuhaongelmiakin jossain siinä tikun vieressä? Muistaakseni täällä palstalla on ollut joskus juttua.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
E60 2008 automaattivaihteiston valitsin
Originally posted by ekaBMW View PostVarmistan että oliko piuhoja tarkistettu? Vai miten vika ilmenee?
Eikös näissä ollut piuhaongelmiakin jossain siinä tikun vieressä? Muistaakseni täällä palstalla on ollut joskus juttua.
Vika ilmenee useimmiten auton seisonnan jälkeen, esim yö ulkosalla, tuntuu olevan sidoksissa kylmään keliin -> pakki ei kytkeydy kun yrittää sitä valita heti käynnistymisen jälkeen (ovet on kiinni, turvavyö kytkettynä), ilmeisesti menee hullummaksi ajan myötä sillä tekee sitä nyt aina kun auto seisoo pidempään esim töistä kotiin tultua ulkona illan ja yön, ja kun aamulla yrittää päästä sujuvasti liikkeelle niin ei auta kun käyttää vaihde ensin D:llä jotta sen saa menemään R:lle.
Ongelma on nyt paikannettu itse valitsimeen, härpäke sen verran kulunut että ei auta kuin vaihtaa hela hoito (eli valitsin ja piuhat). Kiitokset analyysi-avuista!
Comment
-
-
Minun omassa E60 LCI:ssä oli vaihteenvalitsimessa sellainen ongelma, että etenkin kylmillä ilmoilla ei vaihteen valitsin olisi halunnut liikkua "taaksepäin" eli P:stä D-asentoon. Se ei suostunut liikkumaan suosiolla sitä matkaa kun sen pitäisi, eli joku vaihteenvalitsimen lukko jäi kiinni-asentoon. Vaihteen sai kuitenkin silmään eli piirilevyn mikrokytkin toimi kun sitä veti vaan puoliväkisin taaksepäin.
Siispä ostin jostain Itä-Euroopan autopurkaamolta käytetyn LCI-vaihteenvalitsinboksin. (en kuollaksenikaan muista, minkä sivuston kautta enkä löytä nyt sähköpostista kuitteja). Onnistui sen möhkäleen vaihtaminen kotityökaluin tuon jo edellä tässä ketjussa postatun videon askeleita seuraamalla. Toimi suoraan eikä tarvinnut koodaamista.
Itse vaihteenvalitsinmöhkäle maksoi käytettynä vähän reilu 100 euroa.
Edit: Varmaankin sen olemassaolevankin boksin saa korjattua. Omastakin oli tarkoitus koittaa selvittää, mikä vian aiheuttaa mutta se itse boksin metallikuori on suljettu siten että en sitä tuoreeltaan saanut auki. On siis joko prässätty, niitattu tai hitsattu kiinni nähdäkseni. En ole viitsinyt asiaan enää palata...
Tässä vielä linkki videoon:
Last edited by Austeniitti; 10-03-2023, 13:50.
Comment
-
Comment