Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus jumittaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • halder1
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 26
    • hki

    Ohjaus jumittaa

    E61 ohjaus jäykistyy kun hetken aikaa käynyt lämpimänä.

    Nyt vaihdettu ohjausvaihde, ohjaustehostimen pumppu, ja öljyt. Myös pumppu käytetty auki ja putsattu paskat venttiileistä pois. Aina hetken aikaa pelaa kunnes lämpeää eikä tehosta enää ja hampaat irvessä saa kääntää.

    Dampperi on ehjä ja eikä letkuissa tai putkissa näy että olisi lytyssä tai mutkalla. Myös tehostimelta lähtevä letku on kivikova auton käydessä. Letku rikki sisäpuolelta mikä estää öljyn kierron vai "uusikäytetty" ohjausvaihde paskana?
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Vantaa

    #2
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta eihän hihna vaan luista?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • halder1
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 26
      • hki

      #3
      Ei luista. Lisähavaintona huomattu että alkaa kun polkaisee kerran kaasua enemmän ja palautuu vasta kun jäähtyy kunnolla. No nyt on kaikki letkut irti ja pitäisi jotain keksiä millä nuo saa testattua tai sitten vaan käydä teettämässä uudet suosiolla.

      E; m57 ja ihan normaali ohjaus ilman aktiivia.
      Last edited by halder1; 11-03-2023, 18:00.

      Comment

      • halder1
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 26
        • hki

        #4
        Tämä nyt tulikin illan aikana kuntoon vaikka epätoivo iski kovasti.

        Elikkäs vanhasta hammastangosta päässyt Metallisilppua kiertoon. Säiliön sihtissä oli aika runsaasti silppua ja letkuista tuli myös kun päästi löpöä läpi. Ohjaustehostimen paineventtiiliin sitten päätyi aina satunnaisesti muru jonka takia paine kasvoi liian suureksi. Vasaralla kopauttaminen tehostimeen, niin tuntuu kuin tulppa olisi lähtenyt pois linjastosta. Varmaan olisi hyvä vaihtaa myös tuo säiliö jos tangon vaihtoon joutuu ryhtymään. Jonkinlainen huuhtelu järjestelmälle olisi varmaan paikallaan myös ettei tule isompia ongelmia paskan takia..

        Täytyy nyt toivoa ettei tuo uusi tanko ottanut kipeää tuon ylipaineen takia.

        Comment

        • Diesel-Dalton
          Bimmer Rookie
          • Jun 2022
          • 42
          • Keskisuomi

          #5
          Originally posted by halder1 View Post
          Tämä nyt tulikin illan aikana kuntoon vaikka epätoivo iski kovasti.

          Elikkäs vanhasta hammastangosta päässyt Metallisilppua kiertoon. Säiliön sihtissä oli aika runsaasti silppua ja letkuista tuli myös kun päästi löpöä läpi. Ohjaustehostimen paineventtiiliin sitten päätyi aina satunnaisesti muru jonka takia paine kasvoi liian suureksi. Vasaralla kopauttaminen tehostimeen, niin tuntuu kuin tulppa olisi lähtenyt pois linjastosta. Varmaan olisi hyvä vaihtaa myös tuo säiliö jos tangon vaihtoon joutuu ryhtymään. Jonkinlainen huuhtelu järjestelmälle olisi varmaan paikallaan myös ettei tule isompia ongelmia paskan takia..

          Täytyy nyt toivoa ettei tuo uusi tanko ottanut kipeää tuon ylipaineen takia.
          Hyvä että ongelma löytyikin noinkin "helpoista".
          Kovaa ajua
          e61 530d 12/07 - vielä vakio

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎