Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI BBMW 530xi N53. Errori 3104. software upgrade Diru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWxdrive
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 19
    • Suomi

    E60 LCI BBMW 530xi N53. Errori 3104. software upgrade Diru

    Autossa errori 3104 DME Smooth running, stratified-charge operation
    Alla misfire counerin dataa miten “sytyshäiriöitä” ilmenee 200km matkalla.
    Tuntuu hyvin heikkona yksittäisenä nykäisynä
    Sylinteri Misfire count value
    1 21
    2 1
    3 38
    4 16
    5 0
    6 3
    Bimmerbrofsin mukaan auton Inpa analysointi data on ok, mutta softa pitäisi vaihtaa.
    Alla oleva linkki tuli
    For a longer time, for my N53O0 (upgraded from U0) version, I was using ZB 8603178. This release I admitted as the best available (see Part 3). After several experiments, my car had DME from another E60. Initially, this new DME was installed on E60 530i of a more recent […]

    Saako tuosta joku selvää?
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2564
    • Tampere

    #2
    Toimenpiteellä pyritään "retrofittaamaan" uusi softaversio vanhaan rautaan.

    Tutummat tiet jo kuljettu ja autossa viimeisin ohjelmistoversio DME:ssä?
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • BMWxdrive
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 19
      • Suomi

      #3
      DME versiosta ei ole tietoa. Miten tuon voisi tarkistaa/selvittää?
      Itsellä Inpa ja Ista + Ei taida noilla selvitä?
      Kuka täällä keski-suomessa voisi tuon päivitellä?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2564
        • Tampere

        #4
        INPA:lla saat nykyisen ohjelmaversion selville.

        Mikä muuten on auton valmistusajankohta?
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • BMWxdrive
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 19
          • Suomi

          #5
          11/2007 on auto valmistunut

          Comment

          • radixen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 99
            • Finland

            #6
            Milloinkohan viimeksi vaihdettu tulpat / puolat?

            "Tutiseeko" auto aamuisin pidemmän seisonnan jälkeen?
            "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2564
              • Tampere

              #7
              Selvitä INPA:lla mikä DME autossa on (MSD80 vai MSD81) ja sen ohjelmaversio.
              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • BMWxdrive
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 19
                • Suomi

                #8
                Autossa kilometrejä 119 000km

                Päivitetyt osat Vaihto kilometrit
                Puolat 8/20 104000km Delbhi GN10476-12B1
                Injectors 9/21 111000km Original BMW Leebmann
                NOXEM 129 9/21 111000km
                Tulpat 6/22 113000km NGK ZKBRT7A-HTU

                Auto starttaa ja käy tyhjäkäyntiä hyvin.

                Misfire countteri päällä ajoin 200km
                sylinteri Misfire lukema
                1 21
                2 1
                3 38
                4 16
                5 0
                6 3
                Vaihdoin puolat sylinterin 2 ja 3 välillä ja laitoin kolmos pyttyyn uuden tulpan, ei apua. Ongelma jatkuu kolmos pytyssä.

                Muita ongelmia ei ole kuin tuo pieni lähes huomaamaton nykäisy ajossa ja sen johdosta tuo errori 3104.

                Saisko apua mistä valikosta löytyy tuo tyyppi ja DME softa, kiitos.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2564
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by BMWxdrive View Post
                  Saisko apua mistä valikosta löytyy tuo tyyppi ja DME softa, kiitos.
                  Mene moottorinohjaimeen sisään, niin sieltä silmäilemällä selviää tarpeelliset, ja sieltä voit vilkaista myös vikailmoitushistoriaa laajemmin.
                  N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • will3
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 34
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Mene moottorinohjaimeen sisään, niin sieltä silmäilemällä selviää tarpeelliset, ja sieltä voit vilkaista myös vikailmoitushistoriaa laajemmin.
                    Tämä topic kiinnostaa itseänikin koska bimmerprofsilta sain täysin saman ohjeen eli päivittää tuo DIRU -lisäosio vai mikä lieneekään. Ollaan katsottu livedatat useempaan kertaan, tulppia vaihdettu ja siirretty, samoin puolia ja suuttimia mutta uusia suuttimia en ole raaskinut hommata kun ei ole varmuutta onko vika niissä (ei ainakaan bimmerprofsin mukaan).

                    Sen verran tuota aihetta tutkin että jos itse aikoo tuon päivittää niin pitää ainakin olla kunnon virtalähde ja hommata jostain se avaingeneraattori että päivityksen pystyy tekemään. Homma jäi multa siihen koska mun n53 toimii ajoittain ihan ok.

                    Eli odotan mielenkiinnolla päästäänkö täällä ratkaisuun.

                    Comment

                    • BMWxdrive
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 19
                      • Suomi

                      #11
                      Tervetuloa will3 tähän riemuun mukaan.

                      Kaivoin INPA:lla DME tietoja. Suluissa aina yläotsikko. Aika nollaa näyttää!

                      DME/DDE (ZB NO) 7611486, (VIN NO) CK 07521, (Date) 31.08.2011.

                      DME/DDE, (SGBD) MSD80, (Group) Dmotor,(Part No) 7611396, (Varl) 3333, (Dial) 0000, (col) 24, (Hwl) 00, (SW-No FSV) 0.0.0, (SW-NO OSW) 0.0.0, (SW-NO MCV) 0.0.0, (SW-NO RES) 255.255.255, ( Date)14.11.2007,(Supplier) Siemens

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 895
                        • Kouvola/Myllykoski

                        #12
                        Originally posted by will3 View Post
                        Sen verran tuota aihetta tutkin että jos itse aikoo tuon päivittää niin pitää ainakin olla kunnon virtalähde ja hommata jostain se avaingeneraattori että päivityksen pystyy tekemään. Homma jäi multa siihen koska mun n53 toimii ajoittain ihan ok.

                        Eli odotan mielenkiinnolla päästäänkö täällä ratkaisuun.
                        Ja (tietämättä varustustasi näihin hommiin) k+dcan piuhalla ja icom emulaattorilla tusatessa on iso riski sille, että sinulla pian kallis paperipaino.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2564
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by BMWxdrive View Post
                          Aika nollaa näyttää!
                          Nollat on oikeilla paikoillaan ja esiin kaivoit myös olennaisimman - MSD80 rauta ja päivitettävissä nykyistä tuoreempaan ohjelmistoversioon.
                          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • will3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 34
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Ja (tietämättä varustustasi näihin hommiin) k+dcan piuhalla ja icom emulaattorilla tusatessa on iso riski sille, että sinulla pian kallis paperipaino.
                            Ihan oikein arvattu, eipä mulla muita ole. Eli tein siis ihan oikean valinnan etten lähtenyt noiden kanssa kikkailemaan. Kaivelen myös noi softaversiot niin katsotaan mitä löytyy.

                            Sen tiedän jo että MSD80 löytyy, auton production date on 2007-12-12. Auto siis e60 523.

                            Mulla siis sama vika 3104 joka tulee ajoittain mutta ei kovin usein.

                            Avaan vähän tätä mun auton surullista korjaushistoriaa tähän asti:
                            1) NOXEM asennettu ja kertaalleen vaihdettu tämän lambda anturi uuteen (bimmerprofsin ohjeilla huomattiin että anturi rikki eli se moottorijarrutuksella tehtävä testi)
                            2) LPFP bensapumppu+suodatinyksikkö polttoainesäiliöön (polttoaineen matalan puolen paine oli liian matala, näillä ei kuitenkaan ollut vaikutusta)
                            3) Matalapaineanturi ennen HPFP:ää (polttoainepaineongelma ratkesi tällä, anturi näytti noin 10min oikeita paineita kylmästartin jälkeen jonka jälkeen paine alkoi hiljalleen laskea noin 2bar arvoon. Erillisellä painemittarilla mitaten näytti paineiden olevan 5-6bar niinkuin pitäisikin eli anturi ilmeisesti lämmettyään alkoi näyttämään matalempia arvoja ja DME sitten teki omat johtopäätöksensä tähän dataan perustuen ja pakotti homogenous moden aina päälle)
                            4) Tulpat vaihdettu useemman kerran
                            5) Puolia vaihdettu uusiin ja viereisiin pyttyihin sitä mukaa kun misfirejä alkaa kertymään. Kyllästyin tuohon misfiren seurantaan jossain kohtaa puolen vuoden jälkeen kun niissä ei tuntunut olevan mitää vaikutusta/tolkkua vaikka vaihteli tulpan, puolan, suuttimen.
                            6) Suuttimia multa löytyy 2 käytettyä settiä -11 sarjan alkuperäisiä. Toiset niistä käytin finjectorilla testauksessa joka bimmerprofsin mukaan oli suurin virhe mitä voi tehdä kun testiaineen likapartikkelit kiertää testilaitteessa ja tukkii suuttimet ja lisäksi testi tehtiin 5bar paineella joka ei kerro todellista suoriutumista kyseisen koneen 150-200bar toimintapaineilla. Näitä suuttimia olen sitten vaihdellut myös ristiin rastiin toivoen saada misfirejä pienemmiksi mutta tosiaan mitään logiikkaa niiden käyttäytymisellä ei tunnu olevan.

                            Tämä yksilö ravistaa yleensä aamulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä jonkun aikaa mutta ei aina. Eilen ajoin reilu 200km reissun ja ainakin kulutusmittaria kyttäämällä kun lukema pysyy tasaisella tiellä 4-6l/100km välillä mittarin 132km/h (todellinen 126km/h) nopeudessa niin olettaisin että stratified charge moodi on käytössä, en tätä toki katsonut tietokoneelta. Sillon kun toi vika on päällä niin alle 5l/100km kulutuslukemaa ei ikinä saa aikaan edes alamäessä.

                            Ja tosiaan viimeisin bimmerprofsin ohje oli tuo DIRU update.

                            Comment

                            • BMWxdrive
                              Newbiemmer
                              • Feb 2012
                              • 19
                              • Suomi

                              #15
                              Tuossa linkkiä mistä DME ohjelmaversio löytyy

                              Minulla on INPA saksan kielinen versio, niin ei ole niin kätevä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎