En nyt yhtäkkiä löytäny aiempaa keskustelua vaikka tätä asiaa puitu jo varmaan useammassa viestiketjussa. Alotellaanpa siis uus.
Eli auto 530d vm.-05 ajettu n.500tkm.
Autossa ollut aiemminkin käynnistyvyys ongelmia, silloin selvittiin inpalla synkkaamalla boksit.
Nyt tuli ekana viaksi todella pitkät ja useat starttaukset, paheni koko ajan. Oikeastaan kylmällä koneella lähti heti käyntiin mutta lämpimänä ei enää lainkaan.
Viimein auto sammui täydestä laukasta ja pojan kertoman mukaan kuului kova ääni kun sammui. Kertoi vielä että tärisi koko auto kun yritti hetken startata. Sittemmin starttaa ihan normaalisti muttei lähde käyntiin, vikakoodi herjaa rail-painetta.
Tehtyjä toimenpiteitä:
Siirtopaine hyvä, määränsäätö ja paineventtiili pumpulta tarkistettu ei jumita, kaikki pistokkeet on tarkistettu ja suihkutettu kontaktiaineella kun inpalla arvot heittelee koko ajan, synkat tehty, rail-paine vain n.50 silloin kun sattui arvot rauhoittuun, ja suutinvuotoja yritetty forumin ohjeistuksen mukaan tehdä jos nyt onnistu, ei tiputa siirtopaineella ja startatessakin vain joku noppa tulee.
Rail-putkelle tulee startatessa ainetta muttei mielestäni siirtopainetta kummemmin... kysymys pitäisikö putkelle tulla ainetta ilman starttaustakin?
Itsellä mielessä pumppu sökö tai jakopään ketju poikki mutta silloin kai tulisi myös vikakoodi nokka-akseliltakin.
Vinkkejä miten edetään ja mitä tullu tehtyä väärin, kiitos.
Eli auto 530d vm.-05 ajettu n.500tkm.
Autossa ollut aiemminkin käynnistyvyys ongelmia, silloin selvittiin inpalla synkkaamalla boksit.
Nyt tuli ekana viaksi todella pitkät ja useat starttaukset, paheni koko ajan. Oikeastaan kylmällä koneella lähti heti käyntiin mutta lämpimänä ei enää lainkaan.
Viimein auto sammui täydestä laukasta ja pojan kertoman mukaan kuului kova ääni kun sammui. Kertoi vielä että tärisi koko auto kun yritti hetken startata. Sittemmin starttaa ihan normaalisti muttei lähde käyntiin, vikakoodi herjaa rail-painetta.
Tehtyjä toimenpiteitä:
Siirtopaine hyvä, määränsäätö ja paineventtiili pumpulta tarkistettu ei jumita, kaikki pistokkeet on tarkistettu ja suihkutettu kontaktiaineella kun inpalla arvot heittelee koko ajan, synkat tehty, rail-paine vain n.50 silloin kun sattui arvot rauhoittuun, ja suutinvuotoja yritetty forumin ohjeistuksen mukaan tehdä jos nyt onnistu, ei tiputa siirtopaineella ja startatessakin vain joku noppa tulee.
Rail-putkelle tulee startatessa ainetta muttei mielestäni siirtopainetta kummemmin... kysymys pitäisikö putkelle tulla ainetta ilman starttaustakin?
Itsellä mielessä pumppu sökö tai jakopään ketju poikki mutta silloin kai tulisi myös vikakoodi nokka-akseliltakin.
Vinkkejä miten edetään ja mitä tullu tehtyä väärin, kiitos.
Comment