Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520d N47 hyytyy lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtterierr
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 18
    • Vantaa

    E61 520d N47 hyytyy lämpimänä

    E61 520d 08’ N47 automaatti. temppuilee kun moottori lämpenee. Kylmällä koneella toimii suhteellisen normaalisti ensimmäiset 5-10min mutta sitten kadottaa tehot kokonaan ja kun auton ajaa tiensivuun niin sammuu tyhjäkäynnillä. Vikakoodeja luettu iCarsoftilla ja antaa seuraavat koodit:

    -3FF0 air-mass flow sensor
    -4D03 exhaust backpressure sensor
    -4530 charge air-pressure control, control deviation

    Alkujaan epäilin hiukkasuodattimen tukkoisuutta kilometrien puolesta, irroitin sen ja käytin pesussa. Ei auttanut vaikka tuli puhtaaksi, pakokaasun vastapaine nyt tyhjäkäynnillä 0-5 mbar ja 3000rpm n.150mbar. EGR ohjelmoitu pois käytöstä. Olisko osaavilla antaa noviisille neuvoa mitä tehdä seuraavaksi?
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 338
    • Uusimaa

    #2
    Jos vaihtais sensorit kun kerran antaa koodia niistä? Ehkä se kolmas häviää jos kaksi ensimmäistä korjaa?

    Comment

    • Juho_
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2016
      • 1048
      • Suomi

      #3
      Epätodennäköistä mutta mahdollista ja helppo kokeilla:
      Pyöriikö kone käsin myös kuumana ku kampiakselin päästä pyörittää?

      Mites ahto-/imuvuodot, tarkastettu?
      YouTube
      Instagram // Juhon Moottoripaja

      Comment

      • Valtterierr
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 18
        • Vantaa

        #4
        Joo laitan maffin ja vastapaine mittaus anturin vaihtoon huomenna.

        Imu ja ahtoletkut käyty läpi silmä ja käsikopelolla eikä havaittu vuotoja. Konetta en ole käsin pyöritellyt kuumana, täytyypä kokeilla, tuollaista en osannut edes miettiä.

        Comment

        • Valtterierr
          Newbiemmer
          • Aug 2019
          • 18
          • Vantaa

          #5
          Maf vaihdettu eikä auttanut. Jatkettu vian selvitystä ja seurattu livedataa ajossa ja todellinen ilmamassa jatkuvasti paljon suurempi kuin pyydetty ilmamassa. Osaisko joku arvioida mistä tämä voisi johtua?

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1220
            • Kajjjaani

            #6
            Onko egr myös tulpattu, ettei olisi läppä raollaan vaikka onkin ohjelmoitu pois käytöstä?
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • Valtterierr
              Newbiemmer
              • Aug 2019
              • 18
              • Vantaa

              #7
              Ei ole tulpattu, käytin auki sitä ja tuntui että läppä menee pohjaan asti. Täytyypä seuraavaksi tulpata ja katsotaan sitten mikä tilanne.

              Comment

              • Rattiukko
                BTCF Member
                • Nov 2022
                • 338
                • Uusimaa

                #8
                Koodit nollattu anturin vaihdon jälkeen ja mitä koodeja jäi jäljelle? Ja paljonko on pyynnin ja todellisen ilmamassan ero? Mitä lukuja näyttää? Ja vieläkö sammuu?
                Last edited by Rattiukko; 21-06-2023, 16:43.

                Comment

                • Valtterierr
                  Newbiemmer
                  • Aug 2019
                  • 18
                  • Vantaa

                  #9
                  EGR nyt tulpattu kokonaan, tehty koeajo ja nyt tuntuu toimivan normaalisti eikä antanut enää vikakoodeja. Ilmamassa edelleen jonkiverran yli pyynnin, mutta tuntui silti toimivan hyvin. Kiitoksia vastanneille, jään seuraamaan tilannetta josko nyt alkaisi auto toimia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎