Moottorin (N52B25) lämmöt nousevat tasaisesti liian korkealle ja saattavat hetkellisesti laukaista varoituksen. Seurasin INPA:lla jäähdytyksen toimintaa ulkolämpötilan ollessa noin 22c ja motarilla 100km/h vakkari päällä:
Vesipumppu ja termostaatti on juuri vaihdettu + ilmaus suoritettu.
Lämpötiloissa huomioita herättää korkea paluulämpötila, vaikka DME selvästi yrittää ohjata lämpöjä alas. Lämpötilaero syylarin yli on ainoastaan 25c mikä tuntuu pieneltä(?).
Mitään näkyvää ulkoista estettä ei ole tiellä, kaihtimia tässä ei ole. Millä tasolla terveen jäähdyttimen paluulämpötilan tai lämpötilaeron pitäisi suunnilleen olla?
- Jäähdytysnesteen lämpötila ~115c
- Paluulämpötila ~90c
- Termostaatin ohjaus täysin auki
- Vesipumppu >90%
- Flekti ~100%
Vesipumppu ja termostaatti on juuri vaihdettu + ilmaus suoritettu.
Lämpötiloissa huomioita herättää korkea paluulämpötila, vaikka DME selvästi yrittää ohjata lämpöjä alas. Lämpötilaero syylarin yli on ainoastaan 25c mikä tuntuu pieneltä(?).
Mitään näkyvää ulkoista estettä ei ole tiellä, kaihtimia tässä ei ole. Millä tasolla terveen jäähdyttimen paluulämpötilan tai lämpötilaeron pitäisi suunnilleen olla?
Comment