Elikkäs ongelmana on tuon sähköisen takakontin hydrauli sylinteri ei pysy kiinni tuolla auton puoli päässä siinä pallossa. Onko tämän korjaukseen jotain vinkkejä tai saako noita päitä uusia? Toinen ongelma on myös kun kontti ei jaksa pysyä ylhäällä vaan tipahtaa yläasennosta suunnilleen puoleen väliin ja siitä hiipuu todella hitaasti alaspäin. Öljyä on tarpeeksi mutta voisiko syyllinen olla tuo apukuskin puolen kaasujousu?
Bmw e61 kontin hydrauli sylinteri
Collapse
X
-
Tags: None
-
Mulla muistikuva että kyseinen irtoamis ongelma poistuu kun uusii sen korin puolen pallonivelen, niitä löytyy kyllä merkkarilta eikä maksa paljoa, osanumeroa en realoem jaksa kaivaa. Ja tosiaan kuten sanoit niin se toisen puolen kaasujousi väsynyt ja uusimalla ongelma todennäköisesti poistuu.Originally posted by Papattimatto View PostElikkäs ongelmana on tuon sähköisen takakontin hydrauli sylinteri ei pysy kiinni tuolla auton puoli päässä siinä pallossa. Onko tämän korjaukseen jotain vinkkejä tai saako noita päitä uusia? Toinen ongelma on myös kun kontti ei jaksa pysyä ylhäällä vaan tipahtaa yläasennosta suunnilleen puoleen väliin ja siitä hiipuu todella hitaasti alaspäin. Öljyä on tarpeeksi mutta voisiko syyllinen olla tuo apukuskin puolen kaasujousu?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
-
Apparin puolen jousi ei tosiaan maksa juuri mitään, motonetistä löytyy.
Mutta se kuskin puoli, se vastakappaleen uusiminen voi auttaa pitkään tai hetken,
Jos jousesta kiinnityspää kovin kulunut, niin ei auta kuin hetken,
Foorumilta löytyy ohjeet tukevampaan korjaamiseen, eli vastakappaleeseen reikä ja kierteet ja pultilla kiinni. Ja jos se jousi on tosi kulunut, niin tääkin voi olla haastava tehdä.
Itse ratkaisin ottamalla hydepumpun pois käytöstä ja tavallinen pumppu tilalle kera uuden vastakappaleen.
Comment
-
Millähän varaosanumerolla tuon löytää motonetistä vai onko sama käydä hakemassa marmorilta uusi kun motonetti ei näyttäny tarjoavan automaattisesti toimivalle luukulle kaasujoustaOriginally posted by Janna View PostApparin puolen jousi ei tosiaan maksa juuri mitään, motonetistä löytyy.
Mutta se kuskin puoli, se vastakappaleen uusiminen voi auttaa pitkään tai hetken,
Jos jousesta kiinnityspää kovin kulunut, niin ei auta kuin hetken,
Foorumilta löytyy ohjeet tukevampaan korjaamiseen, eli vastakappaleeseen reikä ja kierteet ja pultilla kiinni. Ja jos se jousi on tosi kulunut, niin tääkin voi olla haastava tehdä.
Itse ratkaisin ottamalla hydepumpun pois käytöstä ja tavallinen pumppu tilalle kera uuden vastakappaleen.
Comment
-
Sinne apparin puolelle kelpaa ihan tavallinen jousiOriginally posted by Papattimatto View PostMillähän varaosanumerolla tuon löytää motonetistä vai onko sama käydä hakemassa marmorilta uusi kun motonetti ei näyttäny tarjoavan automaattisesti toimivalle luukulle kaasujousta
EDIT// se kuskin puolen orkkisjousi tulee uutena hydepumpun kans, hintaa oli muistaakseni joku puolitoista tonnia.
Ne tavalliset jouset maksaa joitain kymppejä.Last edited by Janna; 30-09-2023, 15:55.
Comment
-
Originally posted by Janna View PostSinne apparin puolelle kelpaa ihan tavallinen jousi
EDIT// se kuskin puolen orkkisjousi tulee uutena hydepumpun kans, hintaa oli muistaakseni joku puolitoista tonnia.
Ne tavalliset jouset maksaa joitain kymppejä.
Apparinpuolen jousi on eri newton luvultaan,toki sen voi sinne laittaa mutta eipä sillä välttämättä tuo konttiongelma poistu.
Sinne apparinpuolelle tarkoitutussa pumpussa on ns.lisäjousi siinä varrenympärillä, jos siis on hyrdaulinen aukaisu kontissa. Kl-varaosissa muistaakseni tuo pumppu maksoi vähän alle 100e kun tuon uusin omaani. Samalla vaihdoin sinne kuskinpuolelle sen pallon ja porasin reiän siihen varteen ja palloon ja kierteet siihen palloon ja ruuvi lukitteella kiinni.
Comment
-
Tilasin merkkiliikeeseen tuon kaasujousen mutta siinä ei ollut tuota lisäjousta eikä näkynyt edes kuvissa sitä . Onkohan noita sitten erinlaisia vai tulikohan väärä vaikka tilattiin rekkarilla. Saako nuita lisäjousia tilattuun jostain kun ei tosissaan tuossa kontin purkukuvissa näkynyt.Originally posted by Wangel436 View PostApparinpuolen jousi on eri newton luvultaan,toki sen voi sinne laittaa mutta eipä sillä välttämättä tuo konttiongelma poistu.
Sinne apparinpuolelle tarkoitutussa pumpussa on ns.lisäjousi siinä varrenympärillä, jos siis on hyrdaulinen aukaisu kontissa. Kl-varaosissa muistaakseni tuo pumppu maksoi vähän alle 100e kun tuon uusin omaani. Samalla vaihdoin sinne kuskinpuolelle sen pallon ja porasin reiän siihen varteen ja palloon ja kierteet siihen palloon ja ruuvi lukitteella kiinni.
Comment
-
Mikä varaosanumero tuotteessa on? Sillähän sen sopivuuden selvittää.Originally posted by Papattimatto View PostOnkohan noita sitten erinlaisia vai tulikohan väärä vaikka tilattiin rekkarilla.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Kontti rupes pysymään ylhäällä kun vaihto tuon kaasujousen mutta ongelmana yhä tuo hydrauli sylinterin pysyminen paikollaan vaikka vaihto tuon korin puolen pallon. Nyt tuntuu pysyvän vielä huonommin paikallaan. Mites tuon reiän poraus ja kierteen teko toteutettu? Ilmeisesti pallon päähän porata reikä ja siihen sylinterin päätyyn kanssa ja tehä kierteet palloon? Minkä kokoset kierteet ootte tehny ja miten siihe sopii laittaa pultin paikoilleen sit ku tehty ku näytti aika ahtaalta väliltä kun sylinteri paikoillaan vai kasataanko tuo pallo ja sylinteri irrallaan toisiinsa kiinni ja sit laitetaan tuo pallo koriin kiinni?Originally posted by JaniLap View PostMikä varaosanumero tuotteessa on? Sillähän sen sopivuuden selvittää.Last edited by Papattimatto; 12-10-2023, 12:02.
Comment
-
Itselläni oli samankaltainen ongelma, että alkoi irtoamaan herkemmin pallon vaihdon yhteydessä. Huomasin että siellä sisällä on pieni lukitusrengas joka oli jähmettynyt paikalleen. Otin aika rajun CRC kylvyn sille ja ronkin sen siten että lähti taas pyörimään.
Comment
Comment