Onko kukaan Kuopion seudulta asentanut e60 lci bemariin puolisähköpenkkien tilalle täyssähköpenkkejä ja oisi valmis minuakin jeesaamaan samassa projektissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 lci sähköpenkkien retrofit
Collapse
X
-
Omassa 2008 vuoden LCI:ssä K-BUS-väylän sai hanskalokeron takaa A169-moduuliin kiinni tulevalta liittimeltä kakkosreiästä. Se oli tyhjä, eli siihen piti tökätä uusi, penkiltä tuleva johto, metalliliittimineen.
Moduulin sijainti:
Liitin irroitettuna ja "purettuna":
Ylin keltainen on pinnissä yksi, joten sen viereen tuli istuimilta K-BUS.
Jossain youtube-videossa muistaakseni sanottiin "pin three", liekö vuosimallikohtaisia eroja. Toki sen muualtakin saanee, mutta toi nyt oli ihan näppärä paikka sinänsä, kun sai samalta liittimeltä nuo KCAN myös (alempi keltainen ja musta).
Kannattaa muistaa, että penkin päässä keltaiseen isoon liittimeen tarvii plussan sekä kolmospinnille, että 13-pinnille. Sen lisäksi, että musta virtaliitin on myös oikein kytketty. Ainakin näin itse laitoin ja toimii.
-
-
Originally posted by Hopeamies85 View PostOK, Kiitos! Nyt löytyi oikea liitin mutta mihin sit kytketään se Kbus siinä penkin puoli päässä? Jostain syystä aina luullut että just siihen penkin keltaisen liittimen kolmos pinniin… ja Kcan mustaan liittimeen penkkimoduuliin?
Eli kakkonen siinäkin KBUS.
Ja juu, mustaan liittimeen KCANit.
Nuo keltaisen liittimen pinnit 11 ja 14 on maat, mutta itseasiassa nyt kun katsoin taas muistin virkistämiseksi tätä kuvaa niin nuo 13 (+) ja 14(-) taitaakin liittyä nimenomaan siihen puolisähköiseen. Eli pinnit 3(+) ja 11(-) lienee oleellisemmat siinä täyssähköisessä.Last edited by JesseV; 03-10-2023, 19:07.
Comment
-
-
Originally posted by Hopeamies85 View PostOnko vänkärin penkki erilainen kun nyt omatoimisesti ei liiku ollenkaan mutta samaan aikaan kuskin penkin kanssa liikkuu
Comment
-
-
Jess, kiitos paljon!
Tuliko sulla tämmösiä koodeja:
93F9 ACSM/MRS active head restraint driver
93FA ACSM/MRS active head restraint, front passenger
Mulla on vielä lattiasta tulevan keltaisen liittimen vieressä oleva pienempi liitin irti, molemmissa penkeissä on vielä kaksi pientä johtoa irti kun ne roikkui siinä jo valmiiksi edellisen omistajan jäljiltä, liityisikö ne siihen vikakoodeihin tai sitten penkin lämppäreihin kun nekin on mykkänä 🤔 mut niitä en kyllä tarviikaan
Comment
-
-
Originally posted by Hopeamies85 View PostJess, kiitos paljon!
Tuliko sulla tämmösiä koodeja:
93F9 ACSM/MRS active head restraint driver
93FA ACSM/MRS active head restraint, front passenger
Mulla on vielä lattiasta tulevan keltaisen liittimen vieressä oleva pienempi liitin irti, molemmissa penkeissä on vielä kaksi pientä johtoa irti kun ne roikkui siinä jo valmiiksi edellisen omistajan jäljiltä, liityisikö ne siihen vikakoodeihin tai sitten penkin lämppäreihin kun nekin on mykkänä 🤔 mut niitä en kyllä tarviikaan
Munkin puolisähköisissä oli lattiasta tulevassa johtosarjassa ison keltaisen liittimen lisäksi keltainen pieni liitin, jossa oli kaksi johtoa kiinni. Mietin silloin asentaessa kans, että liittyykö ne tohon niskatuen turvatoimintoon. Muistelisin, että purin sitä vanhan penkin selkänojaa sen verran, että tarkastin oliko ne niskatuen piuhat saman väriset kun sen keltasen pikkuliittimen kans piuhaa, ja oisko ollukin. (En enää muista satavarmaksi, käytin monta monta iltaa noihin sähkökuvien tulkkaamisiin ja oman auton johtojen, sekä luovutusauton johtojen vertailuun).
Ison keltaisen liittimen pinnit 21 ja 22 on kuitenkin juurikin tuon niskatuen turvalaitteen pinnit siinä täyssähköisessä. Siirsin siihen todnäk ne pienen keltasen liittimen johdot. Mutta varmista nyt vielä itsekin tosiaan siitä vanhasta penkistä, että se tosiaan oli noin.
Yhdessä kuvassa minkä otin, näkyykin, että noi 21 ja 22 on tuotu jostain liittimestä missä on ollu kumitiivisteet liittimen juuressa, muistan ähertäneeni niitä irti. Onko juurikin siinä keltasessa pikkuliittimessä noi tiivisteet?
Comment
-
Comment