Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i E60 lisää tehoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kerppo71
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 40

    525i E60 lisää tehoja?

    Hei!

    Tuli hankittua tuollanen 525i E60 2004 Bemari ja kyllähän se melkein heti rupesi harmittamaan kun tuollasessa isossa autossa ei ole tuon enempää tehoja. Eli kysymys olisi että mitenkä autosta saisi n.50-100hp lisää ja minkälaisia toimenpiteitä se vaatisi ja tiedättekö mikä firma suomessa kyseisiä muutostöitä tekee. Ja jos edellämainittu tehonlisäys on edes tuohon autoon mahdollista niin onko tietoa karkeastiottaen missä hintaluokassa liikutaan prosessin osalla. Itse olen todella noviisi näyssä tehoslisäys asioissa niin toivottavasti täällä on hieman tietäväisempää porukkaa. Kiitoksia jo valmiiksi auttaneille
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Suomessa Karala tekee ainakin D-koneisiin.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Vaihtaisin 530i:hin jos hinta/laatusuhde tehonlisäykselle on oleellista.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #4
        Tuollainen tehonlisäys vaatii moottorin ahtamista. Se taas on tuon ikäiseen kallis ja hankala projekti. Ainoa järkevä teko on vaihtaa bemari sellaiseen, jossa on valmiiksi tarpeeksi tehoa.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Ainoa käytännön/+laillinen vaihtoehto oikeaan tehonlisäykseen tässä tapauksessa on pikaisesti käydä kiesi vaihtamassa 530i:hin.

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            osta 535D .. on ainakin potentiaalia.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1350

              #7
              Originally posted by Kerppo71
              Hei!

              Tuli hankittua tuollanen 525i E60 2004 Bemari ja kyllähän se melkein heti rupesi harmittamaan kun tuollasessa isossa autossa ei ole tuon enempää tehoja. Eli kysymys olisi että mitenkä autosta saisi n.50-100hp lisää ja minkälaisia toimenpiteitä se vaatisi ja tiedättekö mikä firma suomessa kyseisiä muutostöitä tekee. Ja jos edellämainittu tehonlisäys on edes tuohon autoon mahdollista niin onko tietoa karkeastiottaen missä hintaluokassa liikutaan prosessin osalla. Itse olen todella noviisi näyssä tehoslisäys asioissa niin toivottavasti täällä on hieman tietäväisempää porukkaa. Kiitoksia jo valmiiksi auttaneille
              Vaikka aihio, josta lähdetään liikkeelle, olisi kuinka uusi tahansa, niin käytännössä se on (laajojen) muutostöiden jälkeen arvoton.
              Korkeintaan sen voi ostaa joku toinen (ääliö) harrastaja.
              Puhun kokemuksesta.
              Kymppitonni on helppo saada menemään muutoksiin, jos ne tekee kunnollisista osista. Ja niile muutoksille ei tule, eikä näy loppua, edelleen puhun kokemuksesta.

              Ahtamaton, uusi (bensa) moottori ei ole niitä parhaita aloitellakaan harrastusta.
              Kymmenien hevosvoimien nosto vaatii käytännössä paljon muutoksia, sekä perehtymistä asiaan.

              Niinkuin jo tuolla aikaisemmin jo kirjoitettiinkin, niin ehken paras tapa aloitella harrastusta olisi varmaan se, että vaihtaisit autoa sellaiseen malliin, joka on jo vakiona ahdettu, silloin on mahdollista päästä haluamiisi tuloksiin lähes huomaamattomilla ulkoisilla muutoksilla moottoritilassa, joka taitaa olla käytännössä vaatimus, ettei katsastuksesta tule kärsimysnäytelmää.

              Viritetyssä diiselissä on sen kulutuksen suhteen aikas suuri etu bensoihin.
              Se ei käytännössä nouse.
              Toinen merkittävä etu on, että katsastuksessa mitataan vaan nokiarvoa, joka on naurettavan helppo alittaa.
              Kolmanneksi, mikäli diiselit kiinnostaa, niin meseen on saatavana paremmin osia, johtuen pääasiassa siitä, että AMG kokosi omaa diiselimoottoria vähän aikaa.
              .
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎