Uutena tässä kyselen, onko kukaan törmännyt e60:ssä tai muissa uudehkoissa ajotietokoneissa herjaavaan turhaan "tyre puncture" -varoitukseen? Ostin elokuussa käytetyn kotimaisen 525i vm2004 ja lokakuun kovilla pakkasilla syttyi ekan kerran rengasrikon merkkivalo. Olen tässä sen nyt pari kertaa käynyt nollauttamassa (siis tietenkään mitään rengasrikkoa ei ole oikeasti sattunut). Autosalpa Kerava kommentoi "epävirallisesti" että ei ole oikein nämä uudet ajotietokonesysteemit ja anturit suunniteltu tänne pohjoisen oloihin, reagoivat kuulemma lämpötilan vaihteluihin. Nyt osui eteen samanlainen herja Autosalvan sijaisautossa (116i). Alkaa tuntua tyyppivialta, vai mitä? Onko neuvoja? Mahtaisiko maahantuojalla olla jotain järkevää kaveria, jolta voisi kysyä apua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 "tyre puncture" -varoitusvalo
Collapse
X
-
E60 "tyre puncture" -varoitusvalo
*****************************************
nyt: E60 525i -04 "my Black Beauty" ja sen kaverina (saksanpaimen)koirankuljetusauto E53 X5 4,4 -01
ex E39 523i -97 (edellinen "Black Beauty")
ex E34 535i -89 (eka ja kaikkein rakkain bemarini, vieläkin kaihoten muistelen, väri tosin Lachssilber)Tags: None
-
-
En valitettavati osaa auttaa ja minähän en näistä muutenkaan mitään tiedä, mutta kun ajattelee että se renkaan painesensori jollain patterilla pelittää niin varmasti siihen pakkanen voi vaikuttaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by black beauty View PostUutena tässä kyselen, onko kukaan törmännyt e60:ssä tai muissa uudehkoissa ajotietokoneissa herjaavaan turhaan "tyre puncture" -varoitukseen? Ostin elokuussa käytetyn kotimaisen 525i vm2004 ja lokakuun kovilla pakkasilla syttyi ekan kerran rengasrikon merkkivalo. Olen tässä sen nyt pari kertaa käynyt nollauttamassa (siis tietenkään mitään rengasrikkoa ei ole oikeasti sattunut). Autosalpa Kerava kommentoi "epävirallisesti" että ei ole oikein nämä uudet ajotietokonesysteemit ja anturit suunniteltu tänne pohjoisen oloihin, reagoivat kuulemma lämpötilan vaihteluihin. Nyt osui eteen samanlainen herja Autosalvan sijaisautossa (116i). Alkaa tuntua tyyppivialta, vai mitä? Onko neuvoja? Mahtaisiko maahantuojalla olla jotain järkevää kaveria, jolta voisi kysyä apua?
Koko "tyre puncture" perustuu renkaan kierroslukuun, jonka abs-järjestelmä laskee, toisin kuin esim. E39:ssä, jossa vanteen sisällä on asennettu painesensori. Sen "nollaamiseen" ei tarvitse mennä mihinkään vaan pysähtyä ja moottorin ollessa päällä ajotietokoneesta hakea se "tyre puncture"-valikko ja painaa kuvassa olevaa päivitysnäppäintä. Silloin se asettaa sen hetken paineet "normaaliksi".Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Se perustuu renkaan pyörintänopeuteen.
Mullakin syttyi merkkivalo sohjokelillä. e90/2005.
E60 on kuulemma vielä herkempi syttymään.
Kannatta silti pysähtyä ja tutkia onko tosiaan rengas tyhjä/tyhjenemässä.
Jos ei ole, niin ohjelmoi uudestaan.
Neuvot löytyy kyllä ohjekirjasta ja on helppo asettaa.
Sama ongelma oli, kun vaihdoin vannekokoa ja renkaan halkaisija
vähäsen muuttui.BMW 330dA e92 M-SPORT
Comment
-
-
Kiitos kaverit! Tähän vastausnopeuteen pystyy vain Kissakulma (Jaguaristit), vierailin siellä kesällä ahkerasti kun harkitsin syrjähyppyä XJR:ään (no ei se sitten kuitenkaan pärjännyt ajamisen ilossa).
Jaa ohjekirjasta, niinpä tietysti... Heh, koska olette kuulleet blondista, joka lukisi jotain käyttöohjekirjoja Nyt muuten tunnen oloni suorastaan SUPERblondiksi...
Kävin tuolla pihalla äsken napsuttelemassa ohjeiden mukaisesti, mutta ei se teksti sieltä vielä hävinnyt (vaikka ohjekirjassa sanotaan sen häviävän siitä näytösät sitten automaattisesti). No, ilmeisesti se on tallentunut sinne muistiin joka kerta käynnistettäessä, joten saan varmaan siellä vielä jonkin aikaa napsutella. Herää kyllä epäilys Autosalvan pojan ammattitaitoon (taisikin olla Volvo-miehiä). Mutta kerron kuinka tarina sitten joskus päättyy! Kiitos että autoitte "tyttöä" pulassa!*****************************************
nyt: E60 525i -04 "my Black Beauty" ja sen kaverina (saksanpaimen)koirankuljetusauto E53 X5 4,4 -01
ex E39 523i -97 (edellinen "Black Beauty")
ex E34 535i -89 (eka ja kaikkein rakkain bemarini, vieläkin kaihoten muistelen, väri tosin Lachssilber)
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostTervetuloa!
Koko "tyre puncture" perustuu renkaan kierroslukuun, jonka abs-järjestelmä laskee, toisin kuin esim. E39:ssä, jossa vanteen sisällä on asennettu painesensori. Sen "nollaamiseen" ei tarvitse mennä mihinkään vaan pysähtyä ja moottorin ollessa päällä ajotietokoneesta hakea se "tyre puncture"-valikko ja painaa kuvassa olevaa päivitysnäppäintä. Silloin se asettaa sen hetken paineet "normaaliksi".
Ja sitä nollaamistahan ei voi tehdä ellei auto oli pysähdyksissä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Ja semmoinen homma vielä, että kun rengaspaineiden intialisointi suoritetaan niin auton tulee olla käynnissä, vapaalla ja pysähdyksissä. Ja kun on painanut sen aktiiviseksi niin voi huoletta painaa sen jälkeen menu nappia ja näyttöruutu palaa alkuvalikkoon. Jotta uusi mukautus astuu voimaan niin autolla tarvii ajaa useampi kilometri yleensä, mutta kyllä se sieltä sitten asettuu.
Niin ja tottakai kannattaa varmistaa, että joka renkaassa on paineet oikeasti kunnossa.
Ja jos näitä herjoja ilmenee tiheällä välillä niin kannattaa viedä merkkihuoltoon päivitettäväksi koko auto, yleensä auttaa asiaan. Noiden kanssa on kokoajan menty parempaan suuntaan, verraten alkupään ohjelma versioihin
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostVistamaista mammuttitautia eli monimutkaisuutta elektroniikkaan ja lisää antureita uudet bemut enää vain kaipaakin.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostJa semmoinen homma vielä, että kun rengaspaineiden intialisointi suoritetaan niin auton tulee olla käynnissä, vapaalla ja pysähdyksissä. Ja kun on painanut sen aktiiviseksi niin voi huoletta painaa sen jälkeen menu nappia ja näyttöruutu palaa alkuvalikkoon. Jotta uusi mukautus astuu voimaan niin autolla tarvii ajaa useampi kilometri yleensä, mutta kyllä se sieltä sitten asettuu.
Niin ja tottakai kannattaa varmistaa, että joka renkaassa on paineet oikeasti kunnossa.
Ja jos näitä herjoja ilmenee tiheällä välillä niin kannattaa viedä merkkihuoltoon päivitettäväksi koko auto, yleensä auttaa asiaan. Noiden kanssa on kokoajan menty parempaan suuntaan, verraten alkupään ohjelma versioihinVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Okei, nyt meni jakeluun! Olis tietysti kannattanut miettiä ensin ennen kuin tekee. Tietty pitää ensin käydä asetuttamassa ne uudet rengaspaineet, ja kun systeemi on ne "haistellut", niin sen jälkeenhän se varoitusvalokin sieltä häviää. Mutta tulipahan askarreltua ajankuluksi. Nyt eikun taas vaan ajoa ilman häiritseviä herjoja. Kiitos vielä neuvoista!*****************************************
nyt: E60 525i -04 "my Black Beauty" ja sen kaverina (saksanpaimen)koirankuljetusauto E53 X5 4,4 -01
ex E39 523i -97 (edellinen "Black Beauty")
ex E34 535i -89 (eka ja kaikkein rakkain bemarini, vieläkin kaihoten muistelen, väri tosin Lachssilber)
Comment
-
-
Sama homma vaivaa kotosalla.. Vuoden verran heillä ollut e60 525i ja noin 5 kertaa on "renkaat puhjenneet" Mainittakoon että lisäksi samana aikana on mennyt sama 5 litraa öljyä ylimääräistä__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Itsellä e60 2003 vajaan vuoden verran. Rengasvalo on syttynyt 2-3 kertaa. Yleensä hieman jonkun renkaan paineenlaskun takia tai esim. renkaidenvaihto.
Ensimmäisella kerralla motarilla ajaessa tuo hieman säväytti, ja sekunnin mietin tarviiko alkaa tekeen liikkeitä
Mut kyllä perse pysy aloillaan eikä mitään tuntunu. Kävin kuitenkin tarkistamassa ja nollaamassa. Samana iltana paineet kohdilleen joka nurkasta ja UUSI nollaus, jotta vältytään uudelta ilmoitukselta (näin luulisin).
Comment
-
Comment