Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 60 vikailmoitus!Drive control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    E 60 vikailmoitus!Drive control system failure

    No niin,nyt taas kerran ajon aikana kuului se epämiellyttävä "bling" ääni ja idrive näyttöön tuli teksti "Driving stability,drive control system failure.Reduced roadholding stability when cornering.Drive moderately.Have the broblem checked nearest bmw dealer"

    Koetauluun jäi palamaan DSC,ABS ym valot.

    Minulla oli eilen akun miinus piuha irti n.1/2 tuntia eilen illalla.Sitten lähdin ajamaan,niin kyseinen vika tuli n.15 min ajon jälkeen.

    Onko mahdollisesti ihan liikkeessä resetoitava vika,vai tarviiko taas varautua pahimpaan ja kuunnella tiskin takaa,että mikä 500 eken osa on sanonut sopimuksen irti?

    Kokemuksia/tietoa?
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    -xx--
    Last edited by Spetke; 28-09-2010, 13:38.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jopeh
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 694
      • Tampere

      #3
      Vikana voi olla ohjauspyörän asentotunnistin. Vaihto maksaa muutaman satkun.
      "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #4
        Originally posted by jopeh View Post
        Vikana voi olla ohjauspyörän asentotunnistin. Vaihto maksaa muutaman satkun.
        Vika kuittaantui aamulla kun lähdin liikeelle...niin kuin sain privana tietoa,että näin siinä käy.Luultavammin määrätyllä hetkellä oleva kontaktivika.

        Silloin tällöin on topiccina E60 foorumilla...kun sitä selailin
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • PFloyd
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 517

          #5
          Itsellä tuo ilmaantui syksyllä pari kertaa. Ei ole taasen näkynyt

          Comment

          • jopeh
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 694
            • Tampere

            #6
            Sama juttu omassa seiskassa.

            Vikamuistin mukaan ohjauspyörän asentotunnistin on antanut virhesignaalin.

            Onneksi kuittautuu pois, kun käynnistää auton uudelleen.
            "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #7
              E60 535Da:ssa sama juttu kävi kerran tai kahdesti. Itsestään lähti pois. Paskaa varmaan jossain abs:n anturissa
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • masiaro
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 406

                #8
                Mulle sattui aivan samaa tänään K-Supermarketin parkkihallissa. Sitten vilkkuvalot jäivät päälle vaikka ohjauspyörä on taas suorassa (normaalisti vilkut sammuvat itsestään, mut ei blingin jälkeen)..

                Nyt auto lepää pihalla, toivottavasti ongelma katoaa kun lähden taas liikkeelle. :/

                EDIT: se hävisikin.
                Last edited by masiaro; 06-04-2009, 01:48.

                Comment

                • besserwisser
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 2
                  • tampere

                  #9
                  drive system control failure

                  Itsellä tuli omaan 530D E60 eilen illalla sama vikailmoitus, huomasin illalla ku ajoin auton pihaan ja jätin sen käyntiin, liikuttuani muutaman metrin autosta kuulin kun kierrokset alkoivat nousemaan. kierrokset nousi parkissa noin 2500 ja koitin painaa kaasupoljinta mutta kaasu ei ragoinut, sammutin auton ja käynnistin uudelleen vikaa ei tuntunut olevan kaasu toimi normaalisti eikä vikailmoitusta näkynyt näytössä. Lähdin pienelle koelenkille ja sama vikailmoitus palasi parin sadan metrin jälkeen ja probleemana oli myös että kaasu ei reagoinut vaan auto liikkui tasaista 20km/h reilun 1000 kierroksilla.

                  Tänään aamulla kun starttasin autoa, koko auto tärisi ja tuntui ettei kone käynyt täysillä ja se sammuikin 5 sekunnin tärinän jälkeen kaasu ei taaskaan tuntunut reagoivan, päästi myös suht sakeaa savua, noh koitin startata uudestaan ja auto käynnistyi normaalisti mutta jo pihasta pakittaessa tuli sama vikailmoitus ja työmatka sujuikin taas leppoisassa 20 km/h vauhdissa vasta noin 1,5km ajon jälkeen kaasu alkoi reagoimaan polkimeen eli vauhtia saikin lisää mutta saavuinkin jo työpaikan pihaan.

                  Mikähän voisi olla vikana, muilla ei näytä olleen tuota vikaa että kaasupoljin lakkaa reagoimasta tämän vikailmoituksen tullessa, onhan se vähän epämukava vain jatkaa ajoa tientukkeena.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by besserwisser View Post
                    Itsellä tuli omaan 530D E60 eilen illalla sama vikailmoitus, huomasin illalla ku ajoin auton pihaan ja jätin sen käyntiin, liikuttuani muutaman metrin autosta kuulin kun kierrokset alkoivat nousemaan. kierrokset nousi parkissa noin 2500 ja koitin painaa kaasupoljinta mutta kaasu ei ragoinut, sammutin auton ja käynnistin uudelleen vikaa ei tuntunut olevan kaasu toimi normaalisti eikä vikailmoitusta näkynyt näytössä. Lähdin pienelle koelenkille ja sama vikailmoitus palasi parin sadan metrin jälkeen ja probleemana oli myös että kaasu ei reagoinut vaan auto liikkui tasaista 20km/h reilun 1000 kierroksilla.

                    Tänään aamulla kun starttasin autoa, koko auto tärisi ja tuntui ettei kone käynyt täysillä ja se sammuikin 5 sekunnin tärinän jälkeen kaasu ei taaskaan tuntunut reagoivan, päästi myös suht sakeaa savua, noh koitin startata uudestaan ja auto käynnistyi normaalisti mutta jo pihasta pakittaessa tuli sama vikailmoitus ja työmatka sujuikin taas leppoisassa 20 km/h vauhdissa vasta noin 1,5km ajon jälkeen kaasu alkoi reagoimaan polkimeen eli vauhtia saikin lisää mutta saavuinkin jo työpaikan pihaan.

                    Mikähän voisi olla vikana, muilla ei näytä olleen tuota vikaa että kaasupoljin lakkaa reagoimasta tämän vikailmoituksen tullessa, onhan se vähän epämukava vain jatkaa ajoa tientukkeena.
                    Pitäiskö se nyt kuitenkin viedä piuhan päähän?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • DerPastor
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 145
                      • Tku

                      #11
                      Originally posted by besserwisser View Post
                      Itsellä tuli omaan 530D E60 eilen illalla sama vikailmoitus, huomasin illalla ku ajoin auton pihaan ja jätin sen käyntiin, liikuttuani muutaman metrin autosta kuulin kun kierrokset alkoivat nousemaan. kierrokset nousi parkissa noin 2500 ja koitin painaa kaasupoljinta mutta kaasu ei ragoinut, sammutin auton ja käynnistin uudelleen vikaa ei tuntunut olevan kaasu toimi normaalisti eikä vikailmoitusta näkynyt näytössä. Lähdin pienelle koelenkille ja sama vikailmoitus palasi parin sadan metrin jälkeen ja probleemana oli myös että kaasu ei reagoinut vaan auto liikkui tasaista 20km/h reilun 1000 kierroksilla.

                      Tänään aamulla kun starttasin autoa, koko auto tärisi ja tuntui ettei kone käynyt täysillä ja se sammuikin 5 sekunnin tärinän jälkeen kaasu ei taaskaan tuntunut reagoivan, päästi myös suht sakeaa savua, noh koitin startata uudestaan ja auto käynnistyi normaalisti mutta jo pihasta pakittaessa tuli sama vikailmoitus ja työmatka sujuikin taas leppoisassa 20 km/h vauhdissa vasta noin 1,5km ajon jälkeen kaasu alkoi reagoimaan polkimeen eli vauhtia saikin lisää mutta saavuinkin jo työpaikan pihaan.

                      Mikähän voisi olla vikana, muilla ei näytä olleen tuota vikaa että kaasupoljin lakkaa reagoimasta tämän vikailmoituksen tullessa, onhan se vähän epämukava vain jatkaa ajoa tientukkeena.
                      Oireet viittaisivat kaasupolkimen anturivikaan (gas pedal sensor). Itselläni temppuili juuri noin ja syylliseksi paljastui kaasupoljinanturi. Vikakoodien luvulla tosiaa selviää paremmin missä häikkää.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163548 Ole hyvä.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Jakettaja
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2013
                          • 222
                          • Paimio

                          #13
                          Nostellaas tätäkin vanhaa topiccia.

                          Elikkä autona on e61 525i vm. 2004 manuaalilaatikolla. Tänään illalla töistä lähtiessä auto tuntui puutuvan n. 3000rpm kohdilla ja kun kokeilin uudestaan niin alkoi nykimään ja vikavaloja paukkui tauluun. Idrivestä löytyi Drive control failure drive moderately, engine fault power restricted tms, ja vakkarista koodi. Auto hytkyi ja tärisi kierroksilla ja tyhjäkäynnillä kierrokset seilasivat 500rpm - 1500rpm. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan
                          -> Engine fault ja vakkari-vika hävisivät, mutta Drive control failure pysyi ja kierrokset humppasivat edelleen eikä ottanut kierroksia kunnolla.
                          -> Sammutin auton uudestaan ja odottelin tupakan verran
                          -> Boom, kaikki vika koodit katosivat, tyhjäkäynti normaali ja ottaa kierroksia. Ajoin kotiin n.40km ja sillä matkalla ei ollut mitään ongelmia ja ottaa kierroksia normaalisti.
                          Ja sitten itse asiaan, eli mikä sieltä on hajoamassa ja onko vakavaa? Auton saan piuhan päähän aikaisintaan sunnuntai iltana tai maanantaina. Uskaltaako tolla paskalla ajaa? Vai onko ennusmerkki jostain suuremmasta viasta?

                          Kiitos jo etukäteen. Raportoin tänne vikakoodeista kun saan auton johdon päähän.

                          https://www.youtube.com/watch?v=HeGJGiIxCxA Tuossa videossa on aika pitkälti samanlaista kierrosten humppaamista, kuin minulla.
                          Yes, Money can't buy happiness,
                          But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


                          Nykyinen: BMW e61 525i
                          Ex: BMW 323i e46 -98
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Kaasuläppäkotelo sopeis tuohon kuvaukseen.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • why_bmw
                              Newbiemmer
                              • Oct 2018
                              • 3
                              • Finland

                              #15
                              ”Driving and braking system failure”

                              Aamulla töihin lähtiessä ilmotteli tommosta ”driving and braking system failure” ja poltti abs valoa!? Anto startin pyöriä ja otti virrat normaalisti muttei käynnisty!? Ajonesto? Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja tietoa yhtään mistä kyseinen voisi johtua? Ei oo kerenny vielä piuhan päässä käyttää kun aamulla vasta ilmeni.. kyseessä siis e60 manuaali

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎