Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525 vikailmoitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tourinki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 84
    • Pirkanmaa

    E61 525 vikailmoitus?

    Terve

    E61 525 iA 2004
    tässä parina aamuna/iltapäivänä on ruutuun tullut seuraavanlainen ilmoitus "high rate of battery discharge" eli mitä ilmoitus tarkkaan ottaen tarkoittaa? ensin tuli tietysti mieleen että akku veisaa viiimeisiä mutta jos jollakin on tarkempaa tietoa ilmoituksesta niin kiitos vastauksesta. ja muutenkin näistä uudempi korisista E60/E61 tuntuu että autossa on jotain pientä sähköistä toimintaa vaikka kuinka kauan vaikka auto on sammutettu ja avaimet on ollu taskussa jo yli puolituntia.

    T. Tourinki
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    #2
    Ilmoitus kertoo, että akkuun on kohdistunut normaalia suurempi kuormitus pysäköinin aikana. Onko sinulla mahdollisesti jotain ei-BMW lisävarusteita, jotka ottavat virtaa suoraan akusta?

    Kyllä tämä kannattaa katsoa huollossa, ennenkuin akku menee tyhjäksi. Viallisia osia ovat olleet yleisimmin Comfort Access systeemi (lisävaruste) ja IBS (Intelligent Battery Sensor), mutta vika voi olla vaikka jossain oven lukossa.

    On muuten käsittämättömän kallis dignostiikka Laakkosella! 109€! Onko hinta sama muillakin Suomen dealereillä? Hintahan silkaa rosvousta, kun täydellinen diagnostiikka löytyy vain valtuutetulta dealeriltä.

    Comment

    • Tourinki
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 84
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by VESiX View Post
      Ilmoitus kertoo, että akkuun on kohdistunut normaalia suurempi kuormitus pysäköinin aikana. Onko sinulla mahdollisesti jotain ei-BMW lisävarusteita, jotka ottavat virtaa suoraan akusta?

      Kyllä tämä kannattaa katsoa huollossa, ennenkuin akku menee tyhjäksi. Viallisia osia ovat olleet yleisimmin Comfort Access systeemi (lisävaruste) ja IBS (Intelligent Battery Sensor), mutta vika voi olla vaikka jossain oven lukossa.

      On muuten käsittämättömän kallis dignostiikka Laakkosella! 109€! Onko hinta sama muillakin Suomen dealereillä? Hintahan silkaa rosvousta, kun täydellinen diagnostiikka löytyy vain valtuutetulta dealeriltä.
      Terve

      Kiitos vastauksesta, nyt kun mietin tuota lisävarustejuttua niin toisaalta näyttäisi olevan yksi yhteensattuma tuon herjauksen kohdalla. Tuossa alkuviikosta piti alkaa tuohon talveen varautumaan ja sisälämppäriä asentaa paikalleen no koitin että tuleeko virrat sisäpistokkeeseen... ei tullut, silloin muistin että siellä hansikaslokeron allahan "riippui" DEFA merkkinen ajastinkello no kello oli pimeänä aluksi, sitä siinä vähä hiplailin ja painelin niin se heräsi eloon. netistä kun löysin vielä käyttö-ohjeet vekottimeen niin hyvä. Meinaan ilmoitus alkoi juuri tuon yllä olevan jutun jälkeen että olisiko tuossa syy siihen akun virran viemiseen jos siellä jossain on jokin pikku oikkari? ottaisin vaikka tuon ajastimen huisin kuikkaan jos se lämmitys onnistuisi ilman tuota DEFA:n ajastinta.

      T. Tourinki

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #4
        Ongelma siis alkoi, kun sait kellon toimimaan? Selvä juttu.

        Juu, Defan ajastinkellossa on hienoja toimintoja. Se mm. näyttää auton akun jännitteen. Kello ottaa siis käyttöjännitteen auton akulta ja siitä herja tulee. En usko että jännite on niin iso, että siitä tulee sulle mitään ongelmia. E61 taitaa varoitella turhan herkästi. Tietysti tuon kellon kytkennät on syytä käydä läpi ja varmistaa että asennus on kunnolla tehty. (Kellon roikkuminen ja asennuspaikka vähän pistävät epäilyttämään)

        Comment

        • Tourinki
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 84
          • Pirkanmaa

          #5
          Terve

          Pitääpä soittaa huomenna Metro-Autoon ja mainita asiasta että tarkistavat tämänkin jutun, kun takuukorjaus on varattuna 22 maananataina, korjataan esim. takajousituksen "ilmapalje" joka vuotaa sekä tarkistetaan vielä takaluukun hydraulipumpun toiminta. ja nyt kun sain tuon koukun kiinni ja viikolla vielä sähkösarjan hollille, niin laittavat Metrolla johdot sinne minkä kuuluu ja päivittävät poksin koukunjohtosarjaa varten.

          niin ja piti lisätä että sitä jännite juttua ja ulkolämpötilahommaa ei ilmeisesti ole tähän kytketty (ei anakaan ilmoita niitä) mutta uskon kuitenkin että siinä laitteessa on jotain....vikaa

          T. Tourinki
          Last edited by Tourinki; 14-10-2007, 16:00.

          Comment

          • VESiX
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 407
            • Kehä 1

            #6
            Asiasta toiseen: Miten tuo takajousituksen vuoto ilmenee? Perä laskee auton seistessä pidempään?

            Itse olen ihmetellyt miksi kompressori käynnistyy usein kun laittaa auton ovat lukkoon. Luulisi, että painetta kannataa lisätä kun kone käy ja akku lataantuu.:think Ehkä tämä on joku säätö kysymys.

            Comment

            • Tourinki
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 84
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by VESiX View Post
              Asiasta toiseen: Miten tuo takajousituksen vuoto ilmenee? Perä laskee auton seistessä pidempään?

              Itse olen ihmetellyt miksi kompressori käynnistyy usein kun laittaa auton ovat lukkoon. Luulisi, että painetta kannataa lisätä kun kone käy ja akku lataantuu.:think Ehkä tämä on joku säätö kysymys.
              Hei

              ensimmäisen kerran tuli ruutuun ilmoitus liian matalasta auton kulkukorkeudesta kun auto oli ollut parkissa n. puolituntia nokallaan jyrkässä rinteessä. muutaman kerran olen huomannut kun auton jättää parkkiin johonkin vaikka niin että yksi eturengas on ylenpänä muita niin auto on aivan selvästi keturallaan. eli vastakkainen takarengas laskee ihan lokarin sisään. huomautin tuosta jutusta Metro-auton huoltoon niin olivat nostaneet auton ylös ja huollon päällikkö sanoi että yhdessä takapalkeessa on ihan selvä vuoto, en kyllä tiedä mitä sieltä olisi vuotanut... muutakuin ilma. ?? pitääpä kysyä ensi kerralla.
              Itsekin olen ihmetellyt tuota auton ihmeellistä "valveilla oloa" kun tuntuu että kun avaat oven hiljaisessa tallissa niin aina tapahtuu jotain... surinaa ja "korkeajännitteen" ääntä sekä konehuoneesta kuuluu vielä sammutuksen jälkeen pakosarjan puolelta ihmeellistä "pikkusirkkelin" ääntä pätkissä n. puolen minuutin välein. Takapään kompurasta vielä että samoin minulle se säätelee sitä perän korkoa sammutuksen jälkeen ja uskoinkin että se johtuu siitä palkeen vuotamisesta mutta mikäli se sinulla sitä myös tekee niin sitten en tiedä, jos se onkin ominaisuus ???.

              T. Tourinki

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by Tourinki View Post
                Itsekin olen ihmetellyt tuota auton ihmeellistä "valveilla oloa" kun tuntuu että kun avaat oven hiljaisessa tallissa niin aina tapahtuu jotain... surinaa ja "korkeajännitteen" ääntä sekä konehuoneesta kuuluu vielä sammutuksen jälkeen pakosarjan puolelta ihmeellistä "pikkusirkkelin" ääntä pätkissä n. puolen minuutin välein.
                Tuollaisia omituisia ääniä tuntuu porukoiden -07 520d:kin pitävän. Kuuluu välillä jos jonkinlaista surinaa ihan omia aikojaan, kun tallissa kuuntelee

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  #9
                  Originally posted by Tourinki View Post
                  Takapään kompurasta vielä että samoin minulle se säätelee sitä perän korkoa sammutuksen jälkeen ja uskoinkin että se johtuu siitä palkeen vuotamisesta mutta mikäli se sinulla sitä myös tekee niin sitten en tiedä, jos se onkin ominaisuus ???.

                  T. Tourinki
                  Annapa joskus päivitys miten korjaus vaikutti: vieläkö perää säädetään auton lukitsemisen jälkeen?

                  Comment

                  • VESiX
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 407
                    • Kehä 1

                    #10
                    Originally posted by VESiX View Post
                    Asiasta toiseen: Miten tuo takajousituksen vuoto ilmenee? Perä laskee auton seistessä pidempään?

                    Itse olen ihmetellyt miksi kompressori käynnistyy usein kun laittaa auton ovat lukkoon. Luulisi, että painetta kannataa lisätä kun kone käy ja akku lataantuu.:think Ehkä tämä on joku säätö kysymys.
                    Päivitys vanhaan tarinaan. Vika oli kompressorin ohajusyksikössä. Osa vaihdettiin ja nyt kompura toimii vain koneen olleessa käynnissä.

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #11
                      Väärä tredi...
                      Last edited by Hakkapeliitta; 01-06-2014, 12:58.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • Harzzu
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 21

                        #12
                        Vinkkinä, että kannattaa tarkastaa heti latausjännite jos tulee jotain akkuun liittyviä hälyjä.
                        Itellä antoi samaa "High rate of battery discharge" ja oli jännitteensäädin rikki ja latas 17V. Päivän sillä kumminki ajelin, mutta kerkes jo Idriven rikkomaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎