Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johan Dark
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 334
    • Espoo

    E60 530d öljyt

    Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.

    Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Johan Dark View Post
    Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.

    Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.
    FAQin puolelta löytyy tietoa öljyistä:

    Originally posted by FAQ
    11.2 Diesel engines from production date 09/90:
    M21, M41, M47, M47TU, M51 (except E34/E36 from production date 9/95), M57, M67
    Preferably use Also permissible
    ACEA:A3/B3
    ACEA:A3/B4
    CCMC-G5/PD2
    The engine oil must satisfy both specifications
    (ACEA:A3 and ACEA:B3 or ACEA:A3 and ACEA:B4 or CCMC-G5 and CCMC-PD2).
    Huoltotarpeen ilmaisimen mukaisissa vaihtoväleissä taitaa joutua lisäksi käyttämään Longlife-01-luokituksen mukaista öljyä. (Huom. Ei saa olla Longlife-01 FE l. Fuel Economy!)
    Eli, yo. vaatimukset täyttävää jo ohjekirjan lämpötila vs. viskositeettiluokan taulukkon silmäilemällä järkevältä näyttävän viskositeettiluokan öljyä koneeseen.

    Comment

    • Särki
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 143
      • Veroparatiisi

      #3
      e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
      F20 116i
      EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Särki View Post
        e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta
        Hyvä tarkennus. Missä vaiheessa TU tuli M57:aan vai onko niitä useampia? Täytyy myöntää, että minun silmiin ei ole koko nimeä M57TU pahemmin osunut vaan e60:nkin kohdalla on puhuttu M57-moottorista.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Hyvä tarkennus. Missä vaiheessa TU tuli M57:aan vai onko niitä useampia? Täytyy myöntää, että minun silmiin ei ole koko nimeä M57TU pahemmin osunut vaan e60:nkin kohdalla on puhuttu M57-moottorista.
          M57TU = M57N, kevyt uudistus tuli E60/61-sarjan alusta, E46:een lopullisesti 5/2003 lähtien.
          M57N(TU)2 (mm. piezo-suuttimet) 2/2005 lähtien.
          Last edited by Clavurion; 15-11-2007, 16:25.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by Särki View Post
            e60 m57tu pitää olla bmw longlife-04 luokituksen öljy esim 0w-30... muistaakseni mobil 1 0w-40 ei täytä LL-04 luokitusta

            Tai Teboilina

            Teboil diamond Carat III 5w - 30 tai OW-30

            long life


            -jälkimmäistä ei sitten ihan jokaisesta putkasta löydy hylllystä...
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #7
              [quote=Johan Dark;1082684]Oisko kenelläkään listaa E60 530D sopivista öljyistä? Mulla löytyisi työn kautta Mobil 1 Ow-40 öljyä, mutta en nyt löydä varmaa tietoa onko tämä hyväksytty öljy. Ei jaksaisi maksaa Laakkosen kovia öljymaksuja.

              Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.[/quot


              No jos tuota ow-40 mobilia löytyy "kätevästi" niin uskon sen toimivan ihan hienosti e60:ssä, mutta öljynvaihto väli pitää kyllä sitten puolittaa 30tkm--> max. 15 tai 10 tkm...:think
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • skaffa
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 92
                • Hesa

                #8
                Kannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.

                nimim.

                "ekan kerran melkein perseelleen"
                e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau

                Comment

                • erese
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 478
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by skaffa View Post
                  Kannattaa kysyä Castrolin Longlife öljyjä kaupoista ja mitä maksaa. Laskea siihen suodatin työ ja "roskien" hävittäminen. Ei se niin kallista ole merkkihuollossa.

                  nimim.

                  "ekan kerran melkein perseelleen"
                  No joo oma kokemus on että merkkihuollossa öljynvaihto oli tuommoiset 140 € ja saman öljynvaihdon sai toisessa puljussa samoilla öljyillä ja alkuperäissuodattimineen 80 €:lla... että kyllähän tuossakin voi säästää...
                  F40 -20
                  F20 -13
                  E46 320D Touring -01
                  E36 "nokivasara" Touring -99

                  Comment

                  • niksa
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 53
                    • vantaa

                    #10
                    psst.

                    jos tuota teboilin jompaa kumpaa carattia kaipailette, niin multa löytyy
                    20e/4litraa, kaupassa 45e/4litraa


                    itelläki nyt saapu e60 530d -05 ja täytyy kattoo kumpaa laitan.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      #11
                      Tänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • rasanttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 530
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Laku View Post
                        Tänään Rännäri (Hupi-auto) suositteli puolittamaan huoltovälin ja käyttämään normi täyssynteettistä eikä Longlifea. Hänen mielestään merkkiliikkeen ja valmistajan keino saada huoltokulut alas.
                        Niin ainahan sitä voi sanoa. Olisi mukava nähdä joskus testi näistä long life öljyistä. Epäilen kyllä että nykymoottorit kestää sen niille suunnitellun ajomäärän long life huoltoväleilläkin.
                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #13
                          Ajatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
                          Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • rasanttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 530
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by jsr85 View Post
                            Ajatellaanpa järjellä et miten autokaupalle kävis jos kaikki tekis 200d mersuja tai muuten vaan yhtä kestäviä...
                            Mä työn puolesta joudun olemaan aika paljo voiteluaineiden kanssa tekemisissä ja tullut käytyä jokunen eri voiteluainevalmistajan kurssikin asiaan liittyen. Tämä longlife öljyjen käyttö on ollu vaki kysymys kaikille kurssittajille, ja poikkeuksetta kaikki on sitä mieltä ettei niiden voitelu ominaisuudet riitä noin pitkille vaihtoväleille mitä auto valmistajat määrittää.
                            Olen eri mieltä. Moniko nykyinen pitkän vaihtovälin omaava moottori on hajonnut selvästi öljyn voiteluominaisuuksien pettämisen vuoksi? Harvemmin näitä kuulee ja nettiautosta löytyy lukematon määrä yli 300 000km ajettuja vehkeitä pitkällä vaihtovälillä.

                            VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.

                            On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?
                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #15
                              Originally posted by rasanttu View Post
                              Olen eri mieltä. Moniko nykyinen pitkän vaihtovälin omaava moottori on hajonnut selvästi öljyn voiteluominaisuuksien pettämisen vuoksi? Harvemmin näitä kuulee ja nettiautosta löytyy lukematon määrä yli 300 000km ajettuja vehkeitä pitkällä vaihtovälillä.

                              VAG käyttää mm. parhaimmillaan 50 000km öljynvaihtoväliä.

                              On tietysti ymmärrettävää että öljynvalmistajat eivät pidä siitä, että öljyjä vaihdellaan harvemmin ja täten kehotetaan vaihtamaan useammin. Sinänsä kyllä koko yhtälö ontuu. Autonvalmistajat väittävät kehittäneensä long life öljyt juurikin yhdessä öljynvalmistajien kanssa. Miksi öljynvalmistajat pesisivät kätensä yhdessä päätetyistä kilometrimääristä?
                              En mä mistään mitään tiedä mut näin mulle on "öljyalan ammattilaiset" sanonut.
                              Rohkenen olla erimieltä tuosta vw.n oljynvaihtovälistä joka alkuun oli kyllä -00 luvun alussa tuon 50tkm mut pudotettiin jostakin kumman syystä 30tkm.
                              Mut mistähän mahtaa johtua -00 luvun alun volkkareissa hyvinkin yleiset nokka-akseli viat?
                              Kyllä vanhatkin koneet kestää ajaa öljyjä vaihtamatta, minäkin aikanaan 500€.n (vw golf 1.3) ensi autolla ajelin 50tkm samoilla moniasteöljyillä ja hyvin pelas.
                              Eikä minua haittaa jos joku noudattaa sitä long-life öljynvaihto väliä, ite vaihdan n.12tkm välein ja that's it

                              -Janne
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎