Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNJL
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 447
    • Imatra

E60 530d

Onko kokemuksia autosta eli onko mitään tyyppivikoja tai muuta huomioitavaa?
    Kaikki huonot ja hyvät puolet ovat tervetulleita...
    Myynnissä olleissa joissain on vaihdettu moottori, turbo tai vaihteisto, onkohan se kuinka yleistä vai onko kyse maanantai kappaleista.
    Onko kellään saksasta tuotu? kokemuksia?
    JNJL
  • ++500Nm
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1356
    • Turus nykyää

Moikka.

Ostin -06 syksyllä E60 530dA -03.

Joitain ajatuksia:

Loistava peli, mutta turbiini meni vaihtoon (myyjän, Laakkonen, piikkiin) muutaman kuukauden päästä...syytä en tiedä, oli kuulemma vaihdon tarpeessa.

Uusissa (esim 335d ja 535d) automaatti huomattavasti kehittyneempi, toimii kuin ihmismieli.

Voimaa on, mutta lisää tekee mieli aina, kun turbiini luistaa. Lastusta saa lääkitystä, ja paljon.
    Blow My Whistle

Comment

• JNJL
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 447
      • Imatra

eikö kellään täällä ole mitään kokemuksia, onko yleensäkkään kokemuksia e60 korimallista?
      JNJL

Comment

• TROCK
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 435
        • Tampere

Mulla on nyt pari kuukautta ollut E61 530dAT ja itse tykkään autosta pirusti. E39 530d:en verrattuna voimaa tuntuisi olevan selvästi enemmän laatikko toimii vielä hienommin. (Tosin kyllä E39:nkin steppi tuntui varsin erinomaiselta verrattuna monen muun merkin automaatteihin.) Myös sisämelultaan E61 on erittäin mukavan hiljainen.

Varusteista olen tykästynyt erityisesti aktiiviohjaukseen ja dynamic driveen. Jossain toisessa topicissa joku kehui laajennettua ilmastointia ja erityisesti sen huurtumistunnistinta. Tämän voin myös allekirjoittaa, toimii hienosti. Tässä kohtaa täytyy tosin myöntää, ettei mulla ole juuri kokemusta perusilmastoinnista.

Tällä kokemuksella ei voi vielä luotettavuudesta tai vikatiheydestä paljon puhua. Imusarjan läppäongelmat ilmeisesti riivaavat näitä "uuskoppaisiakin", mutta nehän ovat eliminoitavissa sieltä. Mitä taas tulee elektroniikkaan, niin varmaan näihinkin pätee se, että mitä hienommat systeemit, sitä hienommat viat. Onhan E60 kuitenkin tuossa mielessä aivan erilainen kuin E39.
        - - - - - - -
        F10 520dA
        ex E61 530dA, ex E39 530dA

Comment

• veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

Originally posted by TROCK View Post
          Mulla on nyt pari kuukautta ollut E61 530dAT ja itse tykkään autosta pirusti. E39 530d:en verrattuna voimaa tuntuisi olevan selvästi enemmän laatikko toimii vielä hienommin. (Tosin kyllä E39:nkin steppi tuntui varsin erinomaiselta verrattuna monen muun merkin automaatteihin.) Myös sisämelultaan E61 on erittäin mukavan hiljainen.

Varusteista olen tykästynyt erityisesti aktiiviohjaukseen ja dynamic driveen. Jossain toisessa topicissa joku kehui laajennettua ilmastointia ja erityisesti sen huurtumistunnistinta. Tämän voin myös allekirjoittaa, toimii hienosti. Tässä kohtaa täytyy tosin myöntää, ettei mulla ole juuri kokemusta perusilmastoinnista.

Tällä kokemuksella ei voi vielä luotettavuudesta tai vikatiheydestä paljon puhua. Imusarjan läppäongelmat ilmeisesti riivaavat näitä "uuskoppaisiakin", mutta nehän ovat eliminoitavissa sieltä. Mitä taas tulee elektroniikkaan, niin varmaan näihinkin pätee se, että mitä hienommat systeemit, sitä hienommat viat. Onhan E60 kuitenkin tuossa mielessä aivan erilainen kuin E39.
          Mulla ollut E61 530DAT kuukauaden ja 2500 km joten ei kummoisia kokemuksia.
          Täytyy sanoa että alkufiilikset ei oo ihan parhaimmat kts http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129334

Eli autohan on varmasti huippeli kun se on kunnossa ,näyttää pahasti että mulla ei tällä hetkellä ole..ilmeisesti tuo partikkelifiltteri tms juttu häröilee.
          Oletin kyllä että kun autooni on vaihdettu uusi imusarja sekä pakosarja(halkeaman vuoksi) että auto olisi kunnossa mutta jotain jäi huomaamatta.
          No onneksi autossa on takuu jonka piikkiin uusinkin jo startin kun vanha äänsi pahasti(tämäkin kuulemma tyyppivika) ja aion myös selvittä tuon mystisen partikkelifiltterin toiminnan sekä mystisen vian joka vaivasi eilen.

Itse autoon.
          Laatikko toimii todella hienosti ja voimaa on ihan mukavasti vakionakin.
          Laajennettu ilmastointi ainakin takaa sen että huuruun en ole ikkunoita saanut ,myös lämpötila on tasaisempi kuin e39:ssä.
          Ajettavuus ..no jaa oma 530d e39 oli matalla ja uusilla alustan osilla myös hyvä.
          Ainakin tämä auto vakioalustalla on myös tukeva ajaa tosin tuo 215\55-16 talvirengastus tekee autosta hieman levottoman,ensitalvena ajan sitten 245\40-18 kitkoilla jolloin melu ja ajettavuus on kunnossa.
          Eli antaisin loistavan arvostelun ilman minun autoni kohdalle sattuneita lähtövaikeuksia..täytyy sanoa että kummasti eilen audin\mersun merkki pyöri mielessä kun 65 km\h oli mittarissa ja kaasu lattiassa

Mutta auton laitan kuntoon ja rupean nauttimaan autoilusta !
          Last edited by veku; 30-03-2008, 20:43.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

Comment

• Tmz84
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 35
            • Rauma

Originally posted by ++500Nm View Post
            Moikka.
            Uusissa (esim 335d ja 535d) automaatti huomattavasti kehittyneempi, toimii kuin ihmismieli.
            Missä vaiheessa tuo vaihteisto muuten vaihtui? Ja onko noissa vanhemmissa (-04) e6x:ssä niitä surullisenkuuluisia vaihteistoja?

Comment

• Jappio
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 729
              • Karstula - Seinäjoki

Originally posted by Tmz84 View Post
              Missä vaiheessa tuo vaihteisto muuten vaihtui? Ja onko noissa vanhemmissa (-04) e6x:ssä niitä surullisenkuuluisia vaihteistoja?
              Mites on tämän laita? Nimimerkillä e60 hankkimassa..
              - Bagged E46 330 Cabriolet
              - E46 320cd M-Sport -04

Comment

• zaumer
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 96
                • Mikkeli

Faktana en uskalla väittää mutta muuttuikohan se LCI.n markkinoille tullessa eli -07 loppupuolella?
                Itsellä on ollut reilun vuoden/20 000km ko. laite ja ei voi moittia millään muotoa.
                Kaikin puolin loistava laite ajolta, väännöltä ja kulutukseltaan.
                Kannattaa vaan hankkia kunnolla varusteltu versio kun se ei hinnassa paljoa heitä, mutta kaikki tuo lisää mukavuutta ja omistamisen iloa
                E61 530da LCI ex. E91 320da -06

Comment

• jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

Originally posted by Tmz84 View Post
                  Niin, mikä ihmeen surullisen kuuluisa?
                  Kaikissa E6x-sarjan autoissa on ZF:n 6-ovinen laatikko, joka kestää lastuttamatta auton eliniän. Ainoa ongelma on turbiinin lukituksen solenoidin jumiutuminen tms, jonka voi korjata.
                  facelift malleihin tuli uudemman sukupolven versio samasta laatikosta, jossa näkyvimpänä ominaisuutena on se sähköinen keppi. Laatikko on edellisestä kehitetty (todennäköisesti tuo solenoidijuttu jo korjattu) ja varsin hanakka lukitsemaan momentinmuunninta melkein aina ja kaikilla vaihteilla. Alka siis jo muistuttaa manuaalia. Luonnollisesti tuo vaikuttaa myös positiivisesti kulutukseen.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• JJtalo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 350
                    • Kokkola

Ja täsmennetään vielä ettei näissä e60/61 ole niitä GM laatikoita mitä esim e39 oli, niissä oli jonkin verran sanomista. Ettei nyt kukaan sekota näitä ZF tekeleitä niihin. Viisaat työkaverit tiesi heti sanoa että "näitä" bemarin laatikoita on kuulemma kaikki huollot täynnä...

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎