Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E61 530D ongelma

    Sama tarina tekniikka puolella mutta siirsin tämän ongelma osioon..kun kertra ongelma on..oli.
    Eli tuli tuossa 1200 km ajeltua Pohjoisessa tuolla kulkineella ja ei ilman ongelmia..
    Eka virhehäly oli reissulla tyre punture ja toinen seuraavana päivänä tason säätö..okei molemmilla kerroilla oli alusta epätaisainen sekä luminen keli.
    Mutta lähdössä kotiin tekin sen veemäisimmän tempun..ei virhekoodeja.
    Auto kiihtyi kun vanha mersu jossa kerrostalon kokokoinen asuntiovaunu perässä.Kulutusmittari nousi vaivoin 10 l sekä kiihdytyksessä että vedätyksessä.
    Otin parit puhelut.
    Johtopäätöksenä otin maffin piuhan pois toiveina parempi kulku..ei vaikutusta.
    Laitoin takaisin piuhan ei vaikutusta..otin taas pois,antoi hälyn korkeista päästöistä tms.

    Kiihtyvyys oli jotain 30 sek 0-60 km ja 60-100 km väli kesti sitten useamman minuutin.

    No tällä kokoonpanolla ajettiin 200 km ..testasin samalla huippunopuden joka yhdessä alamäessä oli 125 km\h..ylämäkeen tietty vauhti laski kuten em mainitulla mersullakin olisi käynyt.

    Sain onneksi Samppasian kiinni Oulusta joka luki\nollasi vikakoodit tästä.
    Tämän vikanollauksen jälkeen auto pelasi normaalisti.
    Vikakoodi oli

    adress 12 Gen name DME\DDE job status 41 BB sekä 4010 numberts of error 02 sekä 41

    Eli jotain DME\ddee häröilyä toi oli..eli mikä viddu tossa on vikana ?

    Täytyy sanoa että ei oikeen bemu laatuautolta vaikuttanut kun Oulun moottoritiellä ajeltiin 65km\h tunnissa ja odoteltiin vauhdin nousua
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Voisko toi vikakoodi liittyä partikkelisuodattimen puhdistamiseen, jonka auto tekee määräaikavälein?
    Ajattelin kun mullahan se taitaa tehdä sen liian usein tms häröillen..pitäs vissiin käydä päivittään uusin softa tms..
    Onkohan audin V6 disuli koneet miten hyviä..siis vm 04 -->
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Mitä jos nyt kuitenkin kävisit esim. Kustcarilla luetuttamassa koodit ja muutenkin ihmettelemässä GT1:llä sitä DPF:n aktivoitumista.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Mitä jos nyt kuitenkin kävisit esim. Kustcarilla luetuttamassa koodit ja muutenkin ihmettelemässä GT1:llä sitä DPF:n aktivoitumista.
        Juu tarkoitus käydäkin ajattelin vaan että jos löytyisi täältä jotain vinkkejä,ajetus kun oli saada laitettua m -sportin jouset keulaan ennen Kokkolan keikkaa niin olisi saanut samalla kertaa peräpään säätää oikeaan kohtaan.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Safiiri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 51
          • Leivonmäki

          #5
          Originally posted by veku View Post
          Juu tarkoitus käydäkin ajattelin vaan että jos löytyisi täältä jotain vinkkejä,ajetus kun oli saada laitettua m -sportin jouset keulaan ennen Kokkolan keikkaa niin olisi saanut samalla kertaa peräpään säätää oikeaan kohtaan.
          No selvisikö tuo käytöksen syy ja vikakoodin merkitys. Ohjekirjan mukaan Partikel Filter pitäis vaihtaa 200tkm välein ja hintaa kuulemma 2000e. Kalliiksi tulee.

          Mulle antoi kolme kertaa Tyre Puncture hälyn ja tarkastin renkaiden paineet. Kolmannella kerralla kiristin pyörien pultit ja vasemman takarenkaan pultit oli hiukan löydät. Ilmoitus tuli jos sattui ajamaan monttuun.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Mitä jos nyt kuitenkin kävisit esim. Kustcarilla luetuttamassa koodit ja muutenkin ihmettelemässä GT1:llä sitä DPF:n aktivoitumista.
            Tarkemmin: DIS:llä
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9156
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Tarkemmin: DIS:llä
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Auto kunnossa !
                Ilmeisesti syy kaikkeen oli ahtoputkeen sulanut johtosarja joka oli nimittäin partikkelifiltterin painetunnistimen johto.
                Autoon kun oli vaihdettu uusi pakosarja niin ilmeisesti johto oli jäänyt asennus vaiheessa huolimattomasti ja tämä johtosarjan sulaminen aiheutti häröt renegeroinnin yms suhteen.
                Vikakooditkin oli kaikki partikkelifiltterin toimintaa liittyvää ja nollauksenkin jälkeen vikakoodit tuli uudestaan,johtosarjan korjauksen jälkeen ei tullut vikakoodeja eikä ole myöskään huminaa kuulunut.

                Jissus kun tuntuu että housut repee kun auto vihdoin pelaa

                Nyt vaan odotellaan m-palikkaa sekä jousia saksasta että saadaan ulkokuori kuntoon..
                Sen jälkeen karala ja partikkelifiltterin tilalle korvausputki.
                Last edited by veku; 17-04-2008, 18:13.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Auto kunnossa !
                  Ilmeisesti syy kaikkeen oli ahtoputkeen sulanut johtosarja joka oli nimittäin partikkelifiltterin painetunnistimen johto.
                  Autoon kun oli vaihdettu uusi pakosarja niin ilmeisesti johto oli jäänyt asennus vaiheessa huolimattomasti ja tämä johtosarjan sulaminen aiheutti häröt renegeroinnin yms suhteen.
                  Vikakooditkin oli kaikki partikkelifiltterin toimintaa liittyvää ja nollauksenkin jälkeen vikakoodit tuli uudestaan,johtosarjan korjauksen jälkeen ei tullut vikakoodeja eikä ole myöskään huminaa kuulunut.

                  Jissus kun tuntuu että housut repee kun auto vihdoin pelaa

                  Nyt vaan odotellaan m-palikkaa sekä jousia saksasta että saadaan ulkokuori kuntoon..
                  Sen jälkeen karala ja partikkelifiltterin tilalle korvausputki.
                  Hyvä että vika löytyi.

                  Silti olen sitä mieltä, että kertomasi "humina" on normaalia aika ajoin. Ei kuitenkaan niin, että se kestää 50km ajomatkan tms. Omassa kottosessa tuo "humina" alkoi taas eilen (muutaman sadan kaupunkikilsan jälkeen) ja päätin ihan mielenkiinnon vuoksi ajaa niin pitkään, että noen poltto loppuu. Prosessi kesti noin 10km ajomatkan (ajonopeus 80-100km/h).

                  Joku täällä oli sitä mieltä, ettei "humina" ole normaalia, mutta kyllä tuo sikäli järkeen käyvästi toimii, että minä uskon muuta! Tosin ääni on sen verran vaimea, että läheskään kaikki sitä tuskin edes huomaavat ja kun ääni jollain tapaa tuntuu tulevan auton takaa, niin farkku voi tässä kohdassa olla jollain tapaa erilainen kuin sedan. Liekö filterin iällä ja ajosuoritteellakin oma merkityksensä asiassa?
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1326
                    • Liminka

                    #10
                    Originally posted by veku View Post
                    Auto kunnossa !
                    Ilmeisesti syy kaikkeen oli ahtoputkeen sulanut johtosarja joka oli nimittäin partikkelifiltterin painetunnistimen johto.
                    Autoon kun oli vaihdettu uusi pakosarja niin ilmeisesti johto oli jäänyt asennus vaiheessa huolimattomasti ja tämä johtosarjan sulaminen aiheutti häröt renegeroinnin yms suhteen.
                    Vikakooditkin oli kaikki partikkelifiltterin toimintaa liittyvää ja nollauksenkin jälkeen vikakoodit tuli uudestaan,johtosarjan korjauksen jälkeen ei tullut vikakoodeja eikä ole myöskään huminaa kuulunut.

                    Jissus kun tuntuu että housut repee kun auto vihdoin pelaa

                    Nyt vaan odotellaan m-palikkaa sekä jousia saksasta että saadaan ulkokuori kuntoon..
                    Sen jälkeen karala ja partikkelifiltterin tilalle korvausputki.
                    Hyvä että auto pelaa jälleen, uteliaisuuttani vain kyselen että tiedätkö mikä on aiheuttanut pakosarjan vaihdon?
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Originally posted by vekkuli View Post
                      Hyvä että auto pelaa jälleen, uteliaisuuttani vain kyselen että tiedätkö mikä on aiheuttanut pakosarjan vaihdon?
                      Taitaa olla se tyyppivika, että pakosarjan sisältä ohjauspellit irtoavat hitsauksistaan. Koskee vain alkupään E60 530d:tä ja muita saman ikäluokan 3,0d koneita.
                      ---

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1326
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Taitaa olla se tyyppivika, että pakosarjan sisältä ohjauspellit irtoavat hitsauksistaan. Koskee vain alkupään E60 530d:tä ja muita saman ikäluokan 3,0d koneita.
                        Mitenkäs tämmöisen vian voi havaita?
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Originally posted by vekkuli View Post
                          Mitenkäs tämmöisen vian voi havaita?
                          Rämisee tai jopa tiputtaa tehoa kun pelti jää poikittain kanavaan.
                          ---

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Rämisee tai jopa tiputtaa tehoa kun pelti jää poikittain kanavaan.
                            Tai ahtoputken -- pakosarjan ympärystä on mustana,kuten mulla.
                            Aika heppanen esitys koko pakosarja.

                            Autooni on vaihdettu imusarja sekä pakosarja nyt kun auto on tuotu suomeen,vaihdon syytä en tiedä
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Kuvissa syy miksi E39:n vahvasta valuosasta on luovuttu. Tuo uudempi rosterinen on voitu muotoilla niillä "irtoavilla" sisäpelleillä paljon paremmin virtaavaksi ja enemmän "sylinterikohtaiseksi".
                              Last edited by -Tapi; 12-09-2009, 09:48.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎