Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d chippaus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lyfi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 110

    e60 530d chippaus..

    Mites, onkos e60 530 kiisselimiehillä/-naisilla kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä? Tiedän että vaihtoehtoja on monta..boxi...lastu..karalalle..hariselle jne..
    Mutta mites näissä on askit kestäneet tehonlisäyksen jälkeen..kun lisäyksiä luvataan JOPA 260hv/650nm asti...eli autona siis 530da?
    Lueskelin vain taannoin että 3-sarjalaisissa(e46) olisi turbiini/momentinmuuntimet sanoneet "sopimuksen irti".

    Ja onko näissä kenties sama laatikko ku "isoveljellä" 535da:lla?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Käytä hakua, löytyy jutta tältäkin foorumilta pilvin pimein!!
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      tuossa yksi,varsinkin ne turbotecin linkin alla olevat tekstit on mukavaa luettavaa.



      Ja kestäähän ne ,tuskin kukaan takuuta antaa mutta paljon on käytöstä kiinni.
      Toiset kun hajoittaa auton vakiotehoilla ja toisilla pysyy kasassa suuremmillakin tehoilla
      Itsellä on parissa aikasemmassa autossa ollut ohjelmat n 100 tkm kiinni eikä kestämisen kanssa ole koskaa ollut ongelmia
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • lyfi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 110

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Käytä hakua, löytyy jutta tältäkin foorumilta pilvin pimein!!

        "Käytä Hakua"...Käytin jo..enkä oikein saanut vastauksia "ongelmiini" niistä haku tuloksista!!

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          Ehdottomasti soittoa karalalla ja sinne auto penkkiin epäilen suuresti että hajoais kuhan kattoo sen väännön kanssa jotain fiksua.. eli ei alakierroksille mitään älyttömiä 600nm vääntöjä.. se rikkoo paikkoja..

          Karala kyllä tietää mitä näitten kanssa tekee nuita E60:siä saa softattua sillaa että alhaalla ei oo mitään levottomia vääntöjä alhaalla..
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Vielä aiheeseen

            Tuttu kävi 530d manuaalilla mutkan karalalla ,korimallin ollessa E61
            Vakiona pukkas 225\525 ja ohjelmalla otettiin 270\585,kuulemma juuri manuaalin takia rajattiin väännöt ,DPF oli ja jäi myös paikoileen.

            Onko tuolla DPF poistolla saavutettu merkittävää hyötyä ?
            Ja tukkeutuuko tuo pönttö vielä nopeammin kun on softa ?

            Eli sitä yritän sanoa että onko mitään järkeä ottaa DPF:ää pois ..tai no tietty jos haluaa ettää mustaa tulee putkesta
            Last edited by veku; 10-11-2008, 07:54.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Jaymz
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 178
              • Kuopio

              #7
              kyllähän se pakopaineita(lämpöjä) nostaa ja kuulemma myös kulutus vähenee sen poistolla.

              Pakopaineet ja lämpö on mielestäni ahtimelle kuluttavaa pitemmän päälle.
              ex. -01 530d man
              ex. -92 audi s2 coupe

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Vielä aiheeseen

                Tuttu kävi 530d manuaalilla mutkan karalalla ,korimallin ollessa E61
                Vakiona pukkas 225\525 ja ohjelmalla otettiin 270\585,kuulemma juuri manuaalin takia rajattiin väännöt ,DPF oli ja jäi myös paikoileen.
                Mutta ihan kuin olisin lukenut täällä foorumilla että automaateissa on jouduttu rajoittamaan vääntö 650nm niin miksi manuaali autossa tehot on rajoitettu alle 600:n kun eikö juuri manun pitäisi olla lujempi vai kytkinkö siellä alkaa luisteleen?
                Ja toinen juttu että onko noissa automaatti laatikkoisissa ongelmia säätää sitä alavääntöä tarpeeksi pieneksi...

                Se 650nm juttu taisi liittyä e39 530d jossa se laatikko taitaa olla heikompi kuin e60:in...
                Last edited by Masatus; 10-11-2008, 10:56.

                Comment

                • FastDsl
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 178
                  • nollayhdeksän

                  #9
                  Tuolta FAKTAA ZF 6v tomaatista http://www.zf.com/zfXmlServlet?sessi...echnicID=12141
                  Musta 335i E91 N55
                  Musta 520d F11
                  Musta 535d E60
                  Musta 320d E91
                  Musta 330d E46

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 924
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Monesti puhutaan että vääntöä tämän ja tämän verran ja tehoa noin paljon. Kaikki ei varmaan tiedä että se teho on vain väännön ja moottorin pyörimisen kulmanopeuden tulo. Dynamometrikin mittaa vain vääntöä ja laskee siitä tehon. Tämä oli sitten vain tämmönen lisätieto asiaan...
                    Siis alavääntö nostaa tehokäyrää tasaisemmaksi. Jos taas vääntöhuippu tulee vasta yläkierroksilla(esim. kuten bensakoneissa voi olla 5000rpm kohdalla) niin saadaan suuri teho koska koneessa on tuolloin paljon kierroksia.

                    Mutta alaväännön tappava vaikutus on mielestäni siinä, että voitelu ei oo niin hyvä kuin isommilla kierroksilla. on myös huomattava että jos auton vääntöhuippu on vakiona esim. 400Nm 2000rpm:llä niin isoilla kierroksilla se on luultavasti pienempi. Monessa autossa siis tehoja saadaan lisää kun vääntöjä vain nostaa yläkierroksilla, eikä tarvitse mennä paljon yli sen 400Nm lukeman. Taas jos haluaa alhaalta tehokkaamman niin pitää heti nostaa reilusti yli sen 400Nm, jotta tunnustaa olevan vaikutusta. On myös huomattava että yleensä se moottori pyörii välillä 1500-2500 rpm, eli jos tuolla alueella nostaa paljon vääntöjä niin rasitus on aina "ylisuurta". Isoilla kierroksilla ei kukaan aja kuin ehkä 5% ajasta ja se tuskin kuluttaa voimansiirtoa kovinkaan paljoa. Mielihyvää se lisääkin sitten sen 95%
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎