Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530 da 2004 puhaltimen etuvastus rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Courier
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 8

    e60 530 da 2004 puhaltimen etuvastus rikki?

    Puhallin ei puhalla täydellä teholla niin kuin ennen. Ei puske helteellä lähtiessä tarpeeksi ilmaa ja manuaaliasennollakaan puhallinteho ei nouse kakkostason jälkeen. Taitaa olla etuvastus yhtä laadukas kuin e39:ssä? Autolla ajettu 140 tkm. Onko muita arvauksia ja minkälainen vaihtaa?
  • erese
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 478
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Courier View Post
    Puhallin ei puhalla täydellä teholla niin kuin ennen. Ei puske helteellä lähtiessä tarpeeksi ilmaa ja manuaaliasennollakaan puhallinteho ei nouse kakkostason jälkeen. Taitaa olla etuvastus yhtä laadukas kuin e39:ssä? Autolla ajettu 140 tkm. Onko muita arvauksia ja minkälainen vaihtaa?
    Syytä en lähde arvailemaan, voi olla puhaltimessa vikaa tai sitten tuo etuvastus. Vaihtamisesta olen kuulllut sen olevan paljon kettumaisempi kuin E46:ssa tai E39:ssä, pitää purkaa kojelautaa tms..
    F40 -20
    F20 -13
    E46 320D Touring -01
    E36 "nokivasara" Touring -99

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Se siili tulee esille kun irrotat keskikonsolin ja kojelaudan keskiosan, sieltä se sitten tulee esiin koko lämppärin moottori ja siili kainalossa. Onkos autossasi jälkiasennettu Webasto? Voi olla sen puhaltimen ohjausrele viallinen.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Courier
        Newbiemmer
        • Jun 2006
        • 8

        #4
        Illalla toimi taas suurinkin teho, joten tod. näk. etuvastus on vasta hajoamaisillaan. Vaihdetaan sitten kun temppuilee enemmän. Valitettavasti ei ole Webastoa.

        Comment

        • paavju
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 44
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Courier View Post
          Illalla toimi taas suurinkin teho, joten tod. näk. etuvastus on vasta hajoamaisillaan. Vaihdetaan sitten kun temppuilee enemmän. Valitettavasti ei ole Webastoa.
          Tarkasta ensin akku ja sen latautuminen, itsellä on sama "vika" joka johtuu siitä että akku on finaalissa. Kun akun lataa täyteen toimii puhallin ihan normaalisti ja kun akkujännite laskee niin puhallin ei ota kierroksia 2 -asennon jälkeen kun järjestelmä menee ns. säästömoodiin tai vastaavaan...

          Niin unohtui kertoa että varhaisemmissa ohjelmistoversioissa on bugi joka taas aiheuttaa em. tapauksessa sen että vaikka akkujännite palautuu normaaliksi niin säästömoodi jää silti päälle eikä puhallin vinkaise täysille... Jos on vanha ohjelmistoversio niin se vaatii tältä osin päivityksen, näistä softakoodeista mulla ei ole tarkempaa tietoa :-)
          Last edited by paavju; 14-08-2008, 14:46. Reason: Lisäys

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Tuo säästömoodi on oikea kirous kun tulee mitä ihmeellisempiä aivan käsittämättömiä vikoja joita metsästetään kissojen ja koirien kanssa. Lopuksi selviää että syyllinen on esim. sökö akku tai laturi, tai joku vakin maapiuhan hapettuma joka aiheuttaa jännitteen alenemisen
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Courier
              Newbiemmer
              • Jun 2006
              • 8

              #7
              Akku vaihdettu ja suurimmat nopeudetkin toimivat jälleen

              Akku vaihdettiin ja puhallin toimii jälleen normaalisti. Auto alkoi säästämään sähköä vaikka akkutestin mukaan akku olisi vielä jonkin aikaa pelittänyt (mahdollisesti). Tekniikka on ihmeellistä. Vaihtotöineen noin 260 eur.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎