memebuy23buy

E60 530d - tyhjäkäynti hytkyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    E60 530d - tyhjäkäynti hytkyttää

    Kyselen tässä kaverini puolesta tätä asiaa. Hänellä on otsikon mukainen 2004-mallinen 530dA ja autossa tyhjäkäynti hytkyttää koko autoa välillä sivusuunnassa. Ongelma ei ole paha, mutta kuitenkin asian huomaa. Välillä hytkytys häviää täysin.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Vikakoodin lukuun mutta veikkaan suutin vikaa.
    Aiheesta löytyy lisää searchilla tosin E39:n osalta mutta samat oireet.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Suutin tai suutin johtosarja vika todennäkösesti.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #4
        Samaa vikaa, paitsi:
        1. ei mitään vikakoodeja, paitsi kerran oli joku epätasaiseen käyntiin liittyvä,en enää muista mikä
        2. kone käy kylmänä tosi nätisti
        3. kone alkaa hytkyä puolilämpimänä tyhjäkäyntiä, jos olisi bensa sanisin, että jää sytytyksiä väliin
        4. lämpimänä käy hyvin
        5. kone vetää aina hyvin, oli kylmä, haalea tai kuuma
        6. laitoin Fortea tankkiin, sen jälkeen kävi mielestäni nätisti jonkin aikaa (täsä en ole ihan varma)

        Suuttimien korjausarvot heittelee koko ajan miten sattuu, mutta välillä esiintyy yli 2:nkin arvoja. Mutta sekään ei mielestäni ole koko ajan samassa suuttimessa.
        Soll/Ist, railipaine on vakaa, heittää kyllä pyydetystä ehkä 10 - 20 bar max.
        Voiko IMM aiheutta moista?
        Sen nyt äkkiä nyppäisisi irti.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Originally posted by jaki View Post
          Samaa vikaa, paitsi:
          1. ei mitään vikakoodeja, paitsi kerran oli joku epätasaiseen käyntiin liittyvä,en enää muista mikä
          2. kone käy kylmänä tosi nätisti
          3. kone alkaa hytkyä puolilämpimänä tyhjäkäyntiä, jos olisi bensa sanisin, että jää sytytyksiä väliin
          4. lämpimänä käy hyvin
          5. kone vetää aina hyvin, oli kylmä, haalea tai kuuma
          6. laitoin Fortea tankkiin, sen jälkeen kävi mielestäni nätisti jonkin aikaa (täsä en ole ihan varma)

          Suuttimien korjausarvot heittelee koko ajan miten sattuu, mutta välillä esiintyy yli 2:nkin arvoja. Mutta sekään ei mielestäni ole koko ajan samassa suuttimessa.
          Soll/Ist, railipaine on vakaa, heittää kyllä pyydetystä ehkä 10 - 20 bar max.
          Voiko IMM aiheutta moista?
          Sen nyt äkkiä nyppäisisi irti.
          Lähtisin noilla oirella veikkaan railpaineen anturin liitintä..tai suutin vikaa.Ja tinttaa vaikka kaksitahtiöljyä tankkiin ja kokeile vaikuttaako..
          Last edited by exautisti; 15-09-2012, 00:49.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • 530daa
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 231
            • ks

            #6
            Mulla taas kylmänä pientä hytkytystä, mutta kun käy 5min niin tasaantuu, ja suuttimet uudet,kuin myös ilmamäärämittari. Voiko johtosarja tehä vain kylmänä tota? Hehkuja kun autio ei varmaan käytä etes kun lämpösen puolla keli.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by exautisti View Post
              Lähtisin noilla oirella veikkaan railpaineen anturin liitintä..tai suutin vikaa.Ja tinttaa vaikka kaksitahtiöljyä tankkiin ja kokeile vaikuttaako..
              Ehkä tosiaan ajattelen liian monimutkaisesti. Kun, tähän mennessä ei ole vielä täytynyt moottorn sähköjä missään ropata, niin oletan, että ei tässäkään voi sellaista olla
              Eli, palataan asiaan, kun on sähköt käyty läpi.

              Joku viittasi suuttimien johtovikaan jossakin . Onko tietoa, mistä johto/sarja menee rikki M57D30-koneessa?

              Edit: tutkin koneen käyntiä hieman tarkenmmin Inpalla. SOL/IST puolelta en kyllä keksi mitään. Niin railipaine kuin ilmamassakin seuraavat varsin hyvin tuota pyyntiä.
              Suuttimien korjausarvot saavat minut hämilleen:
              Ensinnäkin, pitääkö noita korjausarvoja lukea ajossa vai tyhjäkäynnillä?
              Itsellä tyhjäkäynnillä, silloin, kun käy tasaisesti, liikkuvat +- 1, eli ilmeisen hyvät.
              Silloin, kun käynti muuttuu epätasaiseksi, arvot heittelevät miten sattuu, jopa +-4, mutta tuossa ei ole oikein logiikkaa mitkä sylinterit. Ainakin 1 ja neljä, mutta tuo korkea korjausarvo näyttäisi olevan joskus missä sattuu.

              Vikakoodeihin oli taas tallentunut 2 kertaa epätasaisen käynnin korjausarvojen ylity. Siinä ei kyllä puhuta mistään sylinteristä...
              Onpas hankalaa, melkein veikkaan suutinta, mutta mikä niistä.
              Last edited by jaki; 15-09-2012, 18:04.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1374
                • Lempäälä

                #8
                no, oisko vika kuitenkaan suuttimessa jos se käynti muuttuu randomilla ja korjausarvot hyppii sylintereittäin ?

                melkein katselisin jonkun muun komponentin suuntaan, tai tn. vaihdat turhan takia 6 suutinta ja sitten vasta korjaat oikeasti vian.

                jos käy sentään joskus hyvin ja arvot on OK niin ei yksittäinen suutin niikusta aikuisten oikeasti vaan korjaannu yhtäkkiä ja aiheuta paineen tippumista kiskossa mite sattuu.

                tarkistaisin melkolailla pumpun "määränsäätimen" ensimmäisenä, sekä siirtopumppu ja suodatin vois olla kanssa ihan hyvä tsekata.
                Perushommat kuntoon ensteks.

                http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/99/03 esim tälläisellä ohjeella.

                DIS:ssä on varmasti tarkistusohjeet.
                Last edited by repsa; 15-09-2012, 20:10.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by repsa View Post
                  no, oisko vika kuitenkaan suuttimessa jos se käynti muuttuu randomilla ja korjausarvot hyppii sylintereittäin ?

                  melkein katselisin jonkun muun komponentin suuntaan, tai tn. vaihdat turhan takia 6 suutinta ja sitten vasta korjaat oikeasti vian.

                  jos käy sentään joskus hyvin ja arvot on OK niin ei yksittäinen suutin niikusta aikuisten oikeasti vaan korjaannu yhtäkkiä ja aiheuta paineen tippumista kiskossa mite sattuu.
                  Ei saa ilkeillä, tämä kaikki vielä uutta minulle
                  Tokihan tuon käsitän, että ei suutin voi yks kaks korjaantua ja jo kohta vikaantua uudelleen, mutta, kun en ymmärrä Inpan mittaustapaa kunnolla.

                  tarkistaisin melkolailla pumpun "määränsäätimen" ensimmäisenä, sekä siirtopumppu ja suodatin vois olla kanssa ihan hyvä tsekata.
                  Perushommat kuntoon ensteks.
                  DIS:ssä on varmasti tarkistusohjeet.
                  Netistä ei tuolla määränsäädin haulla löydy mitään järkevää, paitsi, että se voi aiheuttaa juuri tuota epätasaista käyntiä. Osa näyttäisi maksavan Saksassa reilun satasen, pitänee sokkona sellainen vaihtaa vai oliko tuohon olemassa joku tiivisteiden korjausjuttu? Siitäkään en löytänyt ohjetta.

                  Suodatin on varmasti ok, vaihdettu vajaa 10 tkm sitten original osaan.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1374
                    • Lempäälä

                    #10
                    ei ollu tarkoitus olla ilkeilyä, tälläkertaa

                    CR-koneiden ongelmat on vaan joskus monitahoisia ; kun tuo vian tyyppi voi olla oikeastaan missä tahansa polttoainejärjestelmässä takaiskuista lähtien niin mielestäni on vaan turha osoitella sormella heti ekana suutinta - eritoten kun se on ite saatu sieltä mittaamalla vikalistasta "poistettua".

                    voi olla että korjaantuu vaihtamalla ko. säädin, mutta vika voi olla myös esim tukkeutuneissa paluupuolen sihdeissä. Tai pumpun lamellit jumiutuu jossain tilanteessa ja ei enää pysty pitämään stabiilia tuottoa. Siksi olisi kiva katsoa matalapainepuolen paine, mitata painetuotto jne.

                    tuolta TIS:stä kannattaa katsoa ohjeita + se myös jostain lukea että voiko ko. säätimen edes vaihtaa autoosi, nimittäin joihinkin pumppumalleihin sitä EI saa vaihdettua bolt-on-bolt-off tyylisesti, vaan vaatii käytännössä uuden pumpun.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by repsa View Post
                      ei ollu tarkoitus olla ilkeilyä, tälläkertaa


                      CR-koneiden ongelmat on vaan joskus monitahoisia ; kun tuo vian tyyppi voi olla oikeastaan missä tahansa polttoainejärjestelmässä takaiskuista lähtien niin mielestäni on vaan turha osoitella sormella heti ekana suutinta - eritoten kun se on ite saatu sieltä mittaamalla vikalistasta "poistettua".

                      voi olla että korjaantuu vaihtamalla ko. säädin, mutta vika voi olla myös esim tukkeutuneissa paluupuolen sihdeissä. Tai pumpun lamellit jumiutuu jossain tilanteessa ja ei enää pysty pitämään stabiilia tuottoa. Siksi olisi kiva katsoa matalapainepuolen paine, mitata painetuotto jne.
                      Juu, alkaa näytää siltä, että omat konstit on loppuun käytetty ja pitää kiikuttaa johonkin asiantuntevaan pajaan, voisihan sitä tosiaan vaihdella osia, osa kerrallaan, mutta kalliiksi sekin tulisi.

                      tuolta TIS:stä kannattaa katsoa ohjeita + se myös jostain lukea että voiko ko. säätimen edes vaihtaa autoosi, nimittäin joihinkin pumppumalleihin sitä EI saa vaihdettua bolt-on-bolt-off tyylisesti, vaan vaatii käytännössä uuden pumpun.
                      Tuo ei selviä, kun imusarja irrottamalla.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        #12
                        Olen hämilläni :think
                        Kun Forte-tankillinen oli ajettu, tankattiin taas Shelliltä (kuten aina ennenkin) ja taas alkoi koneen hytkyntä. Tytär lainasi jonkun ajan päästä autoa ja, kun oli löpö vähissä tankkasi Nesteellä. hytkyntä väheni! Seuravalla tankillisella (taas Nesteeltä) hytkyntä väheni edelleen. Nyt menossa ehkä neljäs Neste-tankillinen ja ainakin tänään auto oli 100% hytkymätön. Samoin vikamuistiin ei ollut talleentunut yhtään epätasaisen käynnin vikaa. Voiko polttoaine tehdä tämän vai onko sattunut vain niin, että polttoainejärjestelmässä on ollut jossakin joku roska tms, joa on joko hajonnut tai muuten ei enää haittaa, mystistä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Nämä on kyllä välillä niin henkimaailman vehkeitä... :think Voihan siinä ollakkin eroa laadussa (oisko mahdollista että kesälaadusta vaihtunu talvilaatuun?)
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by -rik View Post
                            Voihan siinä ollakkin eroa laadussa (oisko mahdollista että kesälaadusta vaihtunu talvilaatuun?)
                            Ei, vielä oltiin tukevasti kesälaadussa. nyt taitaa olla jo talvilaatuakin tankissa.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              Ei, vielä oltiin tukevasti kesälaadussa. nyt taitaa olla jo talvilaatuakin tankissa.
                              Nyt ajeltu talvilaadulla niin Shellin kuin Nesteenkin dieselillä (samaa ainettahan se lienee). Hytkyntä on hävinnyt kokonaan.
                              Ei autot kyllä yleensä itsekseen korjaannu :think
                              Kulutus on mielestäni ollut nykyisin aika kova (n 10l), mutta on ajelutkin olleet 90% kaupunkipyöritystä. Tuosta ei oikein voi vielä päätellä mitään.
                              Mitään vikakoodia ei ole ollut aikoihin. Autohan antaisi kai jonkun koodin, jos menisi johonkin vikatilaan, oletan.
                              Pakkasellakin käynnistyy ja käy kylmänäkin aivan loistavasti.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X