Kyselen tässä kaverini puolesta tätä asiaa. Hänellä on otsikon mukainen 2004-mallinen 530dA ja autossa tyhjäkäynti hytkyttää koko autoa välillä sivusuunnassa. Ongelma ei ole paha, mutta kuitenkin asian huomaa. Välillä hytkytys häviää täysin.
E60 530d - tyhjäkäynti hytkyttää
Collapse
X
-
Vikakoodin lukuun mutta veikkaan suutin vikaa.
Aiheesta löytyy lisää searchilla tosin E39:n osalta mutta samat oireet.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Suutin tai suutin johtosarja vika todennäkösesti.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Samaa vikaa, paitsi:
1. ei mitään vikakoodeja, paitsi kerran oli joku epätasaiseen käyntiin liittyvä,en enää muista mikä
2. kone käy kylmänä tosi nätisti
3. kone alkaa hytkyä puolilämpimänä tyhjäkäyntiä, jos olisi bensa sanisin, että jää sytytyksiä väliin
4. lämpimänä käy hyvin
5. kone vetää aina hyvin, oli kylmä, haalea tai kuuma
6. laitoin Fortea tankkiin, sen jälkeen kävi mielestäni nätisti jonkin aikaa (täsä en ole ihan varma)
Suuttimien korjausarvot heittelee koko ajan miten sattuu, mutta välillä esiintyy yli 2:nkin arvoja. Mutta sekään ei mielestäni ole koko ajan samassa suuttimessa.
Soll/Ist, railipaine on vakaa, heittää kyllä pyydetystä ehkä 10 - 20 bar max.
Voiko IMM aiheutta moista?
Sen nyt äkkiä nyppäisisi irti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostSamaa vikaa, paitsi:
1. ei mitään vikakoodeja, paitsi kerran oli joku epätasaiseen käyntiin liittyvä,en enää muista mikä
2. kone käy kylmänä tosi nätisti
3. kone alkaa hytkyä puolilämpimänä tyhjäkäyntiä, jos olisi bensa sanisin, että jää sytytyksiä väliin
4. lämpimänä käy hyvin
5. kone vetää aina hyvin, oli kylmä, haalea tai kuuma
6. laitoin Fortea tankkiin, sen jälkeen kävi mielestäni nätisti jonkin aikaa (täsä en ole ihan varma)
Suuttimien korjausarvot heittelee koko ajan miten sattuu, mutta välillä esiintyy yli 2:nkin arvoja. Mutta sekään ei mielestäni ole koko ajan samassa suuttimessa.
Soll/Ist, railipaine on vakaa, heittää kyllä pyydetystä ehkä 10 - 20 bar max.
Voiko IMM aiheutta moista?
Sen nyt äkkiä nyppäisisi irti.Last edited by exautisti; 15-09-2012, 00:49.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostLähtisin noilla oirella veikkaan railpaineen anturin liitintä..tai suutin vikaa.Ja tinttaa vaikka kaksitahtiöljyä tankkiin ja kokeile vaikuttaako..
Eli, palataan asiaan, kun on sähköt käyty läpi.
Joku viittasi suuttimien johtovikaan jossakin . Onko tietoa, mistä johto/sarja menee rikki M57D30-koneessa?
Edit: tutkin koneen käyntiä hieman tarkenmmin Inpalla. SOL/IST puolelta en kyllä keksi mitään. Niin railipaine kuin ilmamassakin seuraavat varsin hyvin tuota pyyntiä.
Suuttimien korjausarvot saavat minut hämilleen:
Ensinnäkin, pitääkö noita korjausarvoja lukea ajossa vai tyhjäkäynnillä?
Itsellä tyhjäkäynnillä, silloin, kun käy tasaisesti, liikkuvat +- 1, eli ilmeisen hyvät.
Silloin, kun käynti muuttuu epätasaiseksi, arvot heittelevät miten sattuu, jopa +-4, mutta tuossa ei ole oikein logiikkaa mitkä sylinterit. Ainakin 1 ja neljä, mutta tuo korkea korjausarvo näyttäisi olevan joskus missä sattuu.
Vikakoodeihin oli taas tallentunut 2 kertaa epätasaisen käynnin korjausarvojen ylity. Siinä ei kyllä puhuta mistään sylinteristä...
Onpas hankalaa, melkein veikkaan suutinta, mutta mikä niistä.Last edited by jaki; 15-09-2012, 18:04.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
no, oisko vika kuitenkaan suuttimessa jos se käynti muuttuu randomilla ja korjausarvot hyppii sylintereittäin ?
melkein katselisin jonkun muun komponentin suuntaan, tai tn. vaihdat turhan takia 6 suutinta ja sitten vasta korjaat oikeasti vian.
jos käy sentään joskus hyvin ja arvot on OK niin ei yksittäinen suutin niikusta aikuisten oikeasti vaan korjaannu yhtäkkiä ja aiheuta paineen tippumista kiskossa mite sattuu.
tarkistaisin melkolailla pumpun "määränsäätimen" ensimmäisenä, sekä siirtopumppu ja suodatin vois olla kanssa ihan hyvä tsekata.
Perushommat kuntoon ensteks.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/99/03 esim tälläisellä ohjeella.
DIS:ssä on varmasti tarkistusohjeet.Last edited by repsa; 15-09-2012, 20:10.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postno, oisko vika kuitenkaan suuttimessa jos se käynti muuttuu randomilla ja korjausarvot hyppii sylintereittäin ?
melkein katselisin jonkun muun komponentin suuntaan, tai tn. vaihdat turhan takia 6 suutinta ja sitten vasta korjaat oikeasti vian.
jos käy sentään joskus hyvin ja arvot on OK niin ei yksittäinen suutin niikusta aikuisten oikeasti vaan korjaannu yhtäkkiä ja aiheuta paineen tippumista kiskossa mite sattuu.
Tokihan tuon käsitän, että ei suutin voi yks kaks korjaantua ja jo kohta vikaantua uudelleen, mutta, kun en ymmärrä Inpan mittaustapaa kunnolla.
tarkistaisin melkolailla pumpun "määränsäätimen" ensimmäisenä, sekä siirtopumppu ja suodatin vois olla kanssa ihan hyvä tsekata.
Perushommat kuntoon ensteks.
DIS:ssä on varmasti tarkistusohjeet.
Suodatin on varmasti ok, vaihdettu vajaa 10 tkm sitten original osaan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
ei ollu tarkoitus olla ilkeilyä, tälläkertaa
CR-koneiden ongelmat on vaan joskus monitahoisia ; kun tuo vian tyyppi voi olla oikeastaan missä tahansa polttoainejärjestelmässä takaiskuista lähtien niin mielestäni on vaan turha osoitella sormella heti ekana suutinta - eritoten kun se on ite saatu sieltä mittaamalla vikalistasta "poistettua".
voi olla että korjaantuu vaihtamalla ko. säädin, mutta vika voi olla myös esim tukkeutuneissa paluupuolen sihdeissä. Tai pumpun lamellit jumiutuu jossain tilanteessa ja ei enää pysty pitämään stabiilia tuottoa. Siksi olisi kiva katsoa matalapainepuolen paine, mitata painetuotto jne.
tuolta TIS:stä kannattaa katsoa ohjeita + se myös jostain lukea että voiko ko. säätimen edes vaihtaa autoosi, nimittäin joihinkin pumppumalleihin sitä EI saa vaihdettua bolt-on-bolt-off tyylisesti, vaan vaatii käytännössä uuden pumpun.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postei ollu tarkoitus olla ilkeilyä, tälläkertaa
CR-koneiden ongelmat on vaan joskus monitahoisia ; kun tuo vian tyyppi voi olla oikeastaan missä tahansa polttoainejärjestelmässä takaiskuista lähtien niin mielestäni on vaan turha osoitella sormella heti ekana suutinta - eritoten kun se on ite saatu sieltä mittaamalla vikalistasta "poistettua".
voi olla että korjaantuu vaihtamalla ko. säädin, mutta vika voi olla myös esim tukkeutuneissa paluupuolen sihdeissä. Tai pumpun lamellit jumiutuu jossain tilanteessa ja ei enää pysty pitämään stabiilia tuottoa. Siksi olisi kiva katsoa matalapainepuolen paine, mitata painetuotto jne.
tuolta TIS:stä kannattaa katsoa ohjeita + se myös jostain lukea että voiko ko. säätimen edes vaihtaa autoosi, nimittäin joihinkin pumppumalleihin sitä EI saa vaihdettua bolt-on-bolt-off tyylisesti, vaan vaatii käytännössä uuden pumpun.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Olen hämilläni :think
Kun Forte-tankillinen oli ajettu, tankattiin taas Shelliltä (kuten aina ennenkin) ja taas alkoi koneen hytkyntä. Tytär lainasi jonkun ajan päästä autoa ja, kun oli löpö vähissä tankkasi Nesteellä. hytkyntä väheni! Seuravalla tankillisella (taas Nesteeltä) hytkyntä väheni edelleen. Nyt menossa ehkä neljäs Neste-tankillinen ja ainakin tänään auto oli 100% hytkymätön. Samoin vikamuistiin ei ollut talleentunut yhtään epätasaisen käynnin vikaa. Voiko polttoaine tehdä tämän vai onko sattunut vain niin, että polttoainejärjestelmässä on ollut jossakin joku roska tms, joa on joko hajonnut tai muuten ei enää haittaa, mystistä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Nämä on kyllä välillä niin henkimaailman vehkeitä... :think Voihan siinä ollakkin eroa laadussa (oisko mahdollista että kesälaadusta vaihtunu talvilaatuun?)ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostVoihan siinä ollakkin eroa laadussa (oisko mahdollista että kesälaadusta vaihtunu talvilaatuun?)BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEi, vielä oltiin tukevasti kesälaadussa. nyt taitaa olla jo talvilaatuakin tankissa.
Ei autot kyllä yleensä itsekseen korjaannu :think
Kulutus on mielestäni ollut nykyisin aika kova (n 10l), mutta on ajelutkin olleet 90% kaupunkipyöritystä. Tuosta ei oikein voi vielä päätellä mitään.
Mitään vikakoodia ei ole ollut aikoihin. Autohan antaisi kai jonkun koodin, jos menisi johonkin vikatilaan, oletan.
Pakkasellakin käynnistyy ja käy kylmänäkin aivan loistavasti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment