e60 vm -04, Eilen mosahti takarengas autosta ja tänään asennettiin alle uudet kumet, mutta mittaristossa vilkkuu rengaspainehälytys. Kunkas sen saa kuitattua? tarkat neuvot olis jees. kumien korkeus muuttui edellisiin, entiset olivat 275/30 nyt 275/35
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 rengaspaine hälyn kuittaus??kuinka....
Collapse
X
-
Originally posted by peeämvee View PostVirta päällä tai auto käynnissä PAIKALLAAN, i-drivestä vechile settings> rpa> set tyre pressure> yes. Jotakuin noin se taisi mennä.
Comment
-
-
Jatketaas tähän, kun kerran asiaan liittyy. Minulla auto ei ole kertaakaan valittanut pientä rengaspainetta vaan aina tulee suoraan "kumi puhki" -ilmoitus, vaikka huoltoasemalla mitattuna juuri minkäänlaista paineen pudotusta ei ole tapahtunut.
Voiko ongelma liittyä siihen, että olen kalibroinut rengaspaineet yksin ilman kuormaa, ja kun koko perhe lähtee isolla tavaramäärällä lomareissulle, niin "rengas puhki"-ilmoitus tulee parin sadan ajokilometrin jälkeen. Minkälaisista muutoksista rengaspaineissa, auton pitäisi ilmoituksia tehdä?-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostJatketaas tähän, kun kerran asiaan liittyy. Minulla auto ei ole kertaakaan valittanut pientä rengaspainetta vaan aina tulee suoraan "kumi puhki" -ilmoitus, vaikka huoltoasemalla mitattuna juuri minkäänlaista paineen pudotusta ei ole tapahtunut.
Voiko ongelma liittyä siihen, että olen kalibroinut rengaspaineet yksin ilman kuormaa, ja kun koko perhe lähtee isolla tavaramäärällä lomareissulle, niin "rengas puhki"-ilmoitus tulee parin sadan ajokilometrin jälkeen. Minkälaisista muutoksista rengaspaineissa, auton pitäisi ilmoituksia tehdä?BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Itse sain homman skulaamaan noin 15 virhehälyn jälkeen hermojen ollessa riekaleina suunnilleen näin:
- Tarkista paineet
- nollaa i-drivestä
- Initialisointi (noin 10km ajo)
- Lisää painetta 0.1-0.2 baria
- Älä nollaa.
Nyt talvella ei oo tullu yhtään kertaa näillä eväillä.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
Mulla alkoi huutamaan rengasrikkoa kesäloma-ajeluiden jälkeen. Eli taitaapi olla vaan renkaat senverran kuluneet, että vierintäkehä on pienentynyt hälyrajan alle.
kiitos ja kumarrus resetointiohjeista, koetellaan näillä uudelleen. täytyy tehdä resetointi 2.4bar paineilla, niin ei ole liian liki käyttöpaineita... vai mikä olisi hyvä turvamarginaali - 0.4-0.5bar liikaa?Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by mattipuh View PostMulla alkoi huutamaan rengasrikkoa kesäloma-ajeluiden jälkeen. Eli taitaapi olla vaan renkaat senverran kuluneet, että vierintäkehä on pienentynyt hälyrajan alle.
kiitos ja kumarrus resetointiohjeista, koetellaan näillä uudelleen. täytyy tehdä resetointi 2.4bar paineilla, niin ei ole liian liki käyttöpaineita... vai mikä olisi hyvä turvamarginaali - 0.4-0.5bar liikaa?
Mutta ymmärtääkseni jos kaikkien kehät pysyy samoina ilman keskinäisiä eroja, niin tuo ei herjaa mitään? Viisaammat korjatkoon.
Itse olen joutunut nollaamaan renkaidenvaihdon yhteydessä pelkästään, ja näillä ajomaileilla luulis renkaiden kuluvan senverran että kehät pienenee ajokauden aikanakin.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by mattipuh View Postolet oikeassa, kyllä pitäisi tasaisesti renkaiden kulua. täytyy resetoida ja seurata tilannetta, ilmeneekö uudelleen.
Tuohan toimii runflattienkin kanssa, jotka ei kai paljoa muutu vaikka paineet häviää osittain/kokonaan..?///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostTuo ilmaisee aika pienestäkin erosta käsittääkseni, että mahtaako vaikkapa huoltoasemien painemittarit olla yhtä tarkkoja, saavat kuitenkin aika roisia käsittelyä välillä mitä näkee. Yleinen suositushan on tarkistaa paine vielä erillisellä mittarilla.
Tuohan toimii runflattienkin kanssa, jotka ei kai paljoa muutu vaikka paineet häviää osittain/kokonaan..?
Ei minulla ole koskaan missään yksilössä (2 kpl -08, yksi -05 ja yksi -06) ole herjaillut renkaista jos paineet on pistänyt kohdalleen ja resetoinut sen systeemin. Ja uudemmissa resetoinnin jälkeen activatin phase kestää muutama kymmenen METRIÄ.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
voi johtua omassani siitäkin, etten ole tiennyt koko järjestelmän olemassaolosta, joten ekaa kertaa vasta nollattiin systeemiä, paineiden tarkastuksen jälkeen. nyt eilisen painetarkastuksen ja initialisoinnin jälkeen ei ole tullut herjoja, olen ajanut n.60km kehätieajoa.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo jaa, ei nuo kovin tarkoja ole. Vaindoin viimeviikolla kitkat alta pois ja pistin tuumaa isommilla vanteilla olevat kesärenkaat paikallen. Ehdin ajaa pari päivää ja 500 km ennekuin auto herjasi renkaista. Ja kaiken lisäksi edessä oli isommat paineet kun takana...///M5
Comment
-
Comment