Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tasonsäätöongelma sekä kaukosäädin/avain probleemaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    E61 tasonsäätöongelma sekä kaukosäädin/avain probleemaa

    Jahas. Juuri kun sain eilen uuden auton alle ja naama messingillä tyypitin tre-hki pätkän nauttien hiljaisesta autosta niin pitihän sitä ilta pilata kuitenkin..

    Ensin napsahti auto level system failure , poistui kohtapuoliin, tuli taas tänä aamuna uudelleen.. eli tasonsäätö vissiin vidduilee.. Kokemuksia?

    Ja sitte huomasin ettei kumpikaan kaukosäätöavain toimi.. alkoi kiroiluttamaan kyllä huolella. Taas aamulla ovet aukesi avaimilla mallikkaasti, mutta olikin eilen englannin kielet kadonneet auton käyttöjärjestelmästä ja penkit meni ihan hassuihin asentoihin, eli asetukset eivät olleet tallentuneet avaimiin.

    Kokeilin "koodata" avaimet menetelmällä joka on täälläkin selostettu, mutten saanut hommaa pelaamaan. Olisikos tähän vinkkejä?

    Muuten auto on kyllä aikasta mukava peli lukuunottamatta jotain ritinää takatiloista, pitänee tsekata tiivisteet ovissa tms.

    Niin ja auto oli 2005 mallin 530DA M-sport. Silver grey metalliväri, lasikatto, webasto, aktiiviohjaus, logic7 hifit, vaaleat comfort penkit nahoilla + muut kivat tingeltangelit. Ja vain 55500tkm mittarissa, ostettu merkkiliikkeestä joten voi luottaa kilsoihin..

    Täytyy sanoa että tehoa on mutta bensakutosen murinaa on ikävä..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Tuohon tasonsäätö ongelmaan ei välttämättä auttane kuin uusi kompura/venttiilipaketti. Käytä toki diagnoosissa ensin.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Mikäli tarve on, kompura löytyy
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Mikäli tarve on, kompura löytyy

        heh, taidan laittaa takuuseen koko homman, koska sellainenkin on. Mutta pidetään mielessä..

        Ilmoittele taasen jos niitä listoja napsuu varastoon, nuo vaaleat puulistat on ehkä arvokkaan näköiset mutta sopivat mun mielestä ehkä enemmän iäkkäämmille...
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Ceeray View Post
          heh, taidan laittaa takuuseen koko homman, koska sellainenkin on. Mutta pidetään mielessä..

          Ilmoittele taasen jos niitä listoja napsuu varastoon, nuo vaaleat puulistat on ehkä arvokkaan näköiset mutta sopivat mun mielestä ehkä enemmän iäkkäämmille...
          Ilman muuta, jos takuuseen saa
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • e61_525d_2005
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 6

            #6
            Minulla on samat ongelmat vaivanneet nimimerkin mukaisessa autossa kolme kuukautta. En ole vielä raskinut viedä merkkihuoltoon tutkittavaksi.
            Autossani oli akun syvennys täynnä vettä, kannattaa varmaan tarkistaa sinunkin autosta.

            Kirjoitathan tänne mikä oli vikana, kun olet saanut autosi korjattua.

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #7
              Noniin tänään oli piuhassa kiinni..

              1. tasonsäädön pumpun imupuolen letku oli murtunut-->paskaa päässyt sisälle ja pumppu rikkoontumassa/rikki. Menee vaihtoon, touhutonni..

              2. kaukosäätö : ilmeisesti vika ei ole avaimissa, 2h kului aikaa mittaillessa asentajalla kun kaikkia variaatioita testailtiin, ja johtopäätöksenä on se että johtosarja välillä sulake-vahvistin on poikki, meinaan ei tule virtoja antennivahvarille... pitää etsiä vikakohta ja kolvata uutta piuhaa lisää väliin.

              Tulihan sieltä lisääkin vikoja,
              3 kpl hehkuja oli pimeänä tietsikan mukaan. Käyntiin kyllä on aina lähtenyt.. Samalla vaihdattaa kaikki nuo.

              Aika jännä juttu että tuli taas noin vitusti vikaa, vaikka auto on BMW premium service huolto-ohjelman läpikäynyt ja saksan merkkiliikkeestä ostettu. 56tkm nyt vasta ajettu joten täytyy yrittää saada maksumiestä muualta.

              Finntakuukin autossa on , otin laajimman mahdollisen , 2 vuoden ajalle. Tuotatin auton ******* firmalla, hyvää palvelua tähän asti.. Katsotaan miten alkaa mennä asiat tästä eteenpäin koska ostin auton rekisteröitynä jo , joten firmalla on ostotakuu/kuluttajasuoja vastuullaan..

              Katsotaan miten käy.
              Last edited by Ceeray; 15-09-2008, 18:47. Reason: Laitetaan firman nimi toistaiseksi piiloon.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • e61_525d_2005
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 6

                #8
                Finntakuukin autossa on , otin laajimman mahdollisen , 2 vuoden ajalle. Tuotatin auton ******* firmalla, hyvää palvelua tähän asti.. Katsotaan miten alkaa mennä asiat tästä eteenpäin koska ostin auton rekisteröitynä jo , joten firmalla on ostotakuu/kuluttajasuoja vastuullaan..

                Katsotaan miten käy.[/quote]


                Toivottavasti saat korjaukset takuun piikkiin, ilman riitoja.
                Omassa autossani oli perävalotakuu...

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Ite ajelen vähintään kymmenenvuotta vanhemmilla autoilla ja joku -05 on mulle lähes uusi mutta voiko oikeasti enää luottaa että ostaa lähes uuden auton ja alkaa tollasia vikoja ilmetä

                  *hämmästelee hirviäst*
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #10
                    Autojahan nämä vain ovat ja vikaa tulee tollaiseen todella herkästi jos nyt vain alkaa paska säkä olemaan.

                    Suuttimet sekä kauko-ohjaimen työt menee myyjäliikkeen piikkiin, toi pumppu menee finntakuuseen, tuli tänään tieto. 150€ omavastuu, ja jää itselle maksettavaksi perusteina koska myyjäliikkeellä olisi vain vastuu korjata se samanveroiseksi toimivaksi ts. vaikka käytetty pumppu tilalle. Nyt saan siis uutta mallia olevan nakuttimen. Käy mulle.


                    Tää vaan on taas tätä mun tuuria autoasioissa..
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎