Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530 Da starttiongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkk0
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 26

    E60 530 Da starttiongelma?

    :thinkMalli siis E60 530Da -04. Kun kylmänä starttaa, niin startti tavallaan lyö tyhjää ja semmoinen rohaisu kuuluu, mutta se kyllä sitten starttaa ihan normaalisti. Lämpimänä tätä ongelmaa ei ole. Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan normaalia?
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1637

    #2
    Eipä ole vastaavaa ongelmaa. Ominaisuutena tuntuu olevan se, että startatessa kone "sahaa" hieman ennen kuin käynnistyy. Ei siis käynnisty välittömästi avaimesta kääntämällä.

    Comment

    • jarkk0
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 26

      #3
      tarkoitatko tuolla sahaamisella eri ääntä kuin starttaamisen ääntä?

      Originally posted by MarttiKK View Post
      Eipä ole vastaavaa ongelmaa. Ominaisuutena tuntuu olevan se, että startatessa kone "sahaa" hieman ennen kuin käynnistyy. Ei siis käynnisty välittömästi avaimesta kääntämällä.

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        #4
        Originally posted by jarkk0 View Post
        :thinkMalli siis E60 530Da -04. Kun kylmänä starttaa, niin startti tavallaan lyö tyhjää ja semmoinen rohaisu kuuluu, mutta se kyllä sitten starttaa ihan normaalisti. Lämpimänä tätä ongelmaa ei ole. Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan normaalia?
        Noiden vanhempien japsien ja muiden kanssa kun on tullut värkättyä, niin niissä vastaavaa ongelmaa esiintyi silloin kuin starttimoottorin akseli tai solenoidi oli niin paskassa, ettei se kylmällä ilmalla liikkunut tarpeeksi rivakasti solenoidin vetämänä. Oireena siis se, että solenoidi ehti kytkeä startin pyörimään, ennen kuin startin hammaspyörä saavutti vauhtipyörän hammaskehän -> ikävä karahdus ja startti "vinkaisee"

        Lämpimällä moottorilla ongelmaa ei ole, koska silloin se välissä oleva pölyä ja muuta kuonaa itseensä sitonut rasva ei ole niin jäykkää..

        Eli starttimoottori irti, purku ja akselin + solenoidin puhdistus. Tuossa starttimoottorissa taitaa lisäksi olla myös planeettapyörästö, se kannattaa myös putsata hyväksi ja rasvata pakkasen kestävällä vaseliinilla.
        Samoin startin akselille kevyesti pakkasen kestävää vaseliinia, mutta älä laita niin paljon että se kerää taas itseensä kaiken töhnän
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎