Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60:n KANSSA UUSIA PIKKUJUTTUJA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humiru68
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 17
    • Finland

    E60:n KANSSA UUSIA PIKKUJUTTUJA

    Elikkäs :

    1. Sisävalot palaa epämääräisesti, eli kun kaasua painaa niin silleen vilkuu ja tyhjäkäynnillä on sitten ihan normaalisti. Tarkoitan tällä, että valo ei ole tasainen vaan "elää."

    2. Nopeus ja kierroslukumittarin neulat eivät pysyy paikallaan tasanopeudessa, vaan heiluu vähän ylös ja alas. Eli eläävät esim 100 ajettaessa vakiosäätimellä.


    3. Radion ääni välillä(aika harvoin) lyö kovemman äänen päälle noin sekunnin pariksi??


    Jo eiku ideoita tulemaan.

    Epäilyssä on nimittäin kaikkein pahin, eli vakavampi sähköongelma. Radion osuus menee ehkä vielä softan piikkiin.

    Kaikki muut auton jutut toimii normaalisti, eikä vikakoodeja ole OBD:ssä
    BMW. The Ultimate Driving Machine.sigpic
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #2
    Laturi/akku? Jännitteen huojunnalta tuo kuulostaa, sehän sitten ei tietysti tietokoneille tee hyvää...
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • TUv530
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 75
      • Etelä-Suomi

      #3
      Mulla samantyyppinen tilannen kierroslukumittarin lievän vaeltamisen osalta. Muuten valot/popit toimii normaalisti. Useampaakin vikaa?
      Volkswagen Passat Alltrack -13
      Ex E61 530DA -04
      Ex E39 523IA -98
      Ex E34 520IA -95

      Comment

      • ojmichael
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 116
        • Tampere

        #4
        Tuo ensimmäinen vika kuulostaa siltä, että jännitteensäädin on laturista rikki. Ainakin omassa kipossani juuri kierrosten noustessa kaikki valot alkoivat elämään, ja sitten sieltä oli jokin diodisilta poikki tms. Korjaus maksoi täällä Tampereella autosähköverstaalla muistaakseni 90e. :think

        Comment

        • humiru68
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 17
          • Finland

          #5
          Originally posted by ojmichael View Post
          Tuo ensimmäinen vika kuulostaa siltä, että jännitteensäädin on laturista rikki. Ainakin omassa kipossani juuri kierrosten noustessa kaikki valot alkoivat elämään, ja sitten sieltä oli jokin diodisilta poikki tms. Korjaus maksoi täällä Tampereella autosähköverstaalla muistaakseni 90e. :think
          Rupee ottamaan päähän tämä auto ihan oikeesti. Kaikenlaisia vikoja 55th ajetussa autossa?? Mikä vittua näitä vaivaa?

          Mitä kalliimpi bimmeri sitä paskempi näköjään. Pitänee siirtyä E34:siin. Niitähän sais 5 hyvää tän mun hinnalla 55.800egua!
          BMW. The Ultimate Driving Machine.sigpic

          Comment

          • Ileee
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1027
            • Espoo

            #6
            Originally posted by humiru68 View Post
            Rupee ottamaan päähän tämä auto ihan oikeesti. Kaikenlaisia vikoja 55th ajetussa autossa?? Mikä vittua näitä vaivaa?

            Mitä kalliimpi bimmeri sitä paskempi näköjään. Pitänee siirtyä E34:siin. Niitähän sais 5 hyvää tän mun hinnalla 55.800egua!
            Niin.. Tuo nyt on sama asia lähes jokaisessa uudessa automallissa merkistä riippumatta. Niin se vaan menee kun lyödään piilevyä kuorien sisään. On syytä aina muistella ja laskeskella itsekseen kuinka monta kymmentä tuhatta osaa auto pitää sisällään.

            Tai sitten voi säästää 55 kiloeuroa ja kulkea bussilla.
            __________
            E92 BMW 335i M-Sport -12

            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

            Comment

            • humiru68
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 17
              • Finland

              #7
              Originally posted by Ileee View Post
              Niin.. Tuo nyt on sama asia lähes jokaisessa uudessa automallissa merkistä riippumatta. Niin se vaan menee kun lyödään piilevyä kuorien sisään. On syytä aina muistella ja laskeskella itsekseen kuinka monta kymmentä tuhatta osaa auto pitää sisällään.

              Tai sitten voi säästää 55 kiloeuroa ja kulkea bussilla.
              Pitänee sen verran jatkaa. Tänään kun ajelin tunnelissa ikkunat auki kuuluu epämääräinen ulinaa jostakin, mikä lie jarrulevyt tms? Paloissa jäljellä reilusti ja levyt täysin kymppi.

              Tai sitten se on kun muijani sanoi, että on se vissin saatana pyörälaakerit.


              Joo pitää huomenna tehdä pitempi reissu ja kattoa missäpäin tulee BMW CONTACT Laakkonen Calling
              Last edited by humiru68; 15-10-2008, 22:59.
              BMW. The Ultimate Driving Machine.sigpic

              Comment

              • humiru68
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 17
                • Finland

                #8
                Originally posted by Ileee View Post

                Tai sitten voi säästää 55 kiloeuroa ja kulkea bussilla.
                Niin eikö ne bussivuorotkin vedetään pois yks sun toisensa jälkeen??
                BMW. The Ultimate Driving Machine.sigpic

                Comment

                • Jaghaath
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1273
                  • Helsinki

                  #9
                  2. Kuulostaa jumittavalta kaasuläpältä, jos siis nopeuskin heittelee eikä pelkät mittarit.

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #10
                    kaikki nuo ym. viat pitäisi korjaantua ohjelmoinnilla. ainakin mittaristo ja radio vika.

                    Comment

                    • humiru68
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 17
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Jaghaath View Post
                      2. Kuulostaa jumittavalta kaasuläpältä, jos siis nopeuskin heittelee eikä pelkät mittarit.
                      Jeps vain mittarit heiluu vain vähäsen mutta sitä näkee kun viisarit katsoo. nopeus pysyy samana.
                      BMW. The Ultimate Driving Machine.sigpic

                      Comment

                      • Muuli
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 115

                        #12
                        Originally posted by humiru68 View Post
                        Jeps vain mittarit heiluu vain vähäsen mutta sitä näkee kun viisarit katsoo. nopeus pysyy samana.
                        Softavika/ominaisuus tuo kierrosmittarin huojunta.Automaateilla varsinkin.
                        Käyhän softaamassa auto jossain niin pääset radio ongelmistakin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎