Tuommomen lambdan jännitteen heittely ei vrm oo normaalia? Heittelee 0.00v-0.85v välillä melkein koko ajan.Toinen takalambda lukee tasasee ja samoin etulambdat. tulee koodia 2a27 ja 3104 jotka viittaa nox puolen toimivuuteen. nox anturihan osaa lukee lambdoja joten sillä mietin jos tuo ois se vika. ja 2a27 viittaa bank 2 kattiin ja lambda just heitteelee bank 2 katin jälkee. N53b30A
N53 Lambda
Collapse
X
-
Antamillasi tiedoilla veikkaisin suutttimien suunnalta peräisin olevaa syytä, joka heiluttaa toisen bankin lambdoja. Onko suuttimien kuntoa selvitelty ja toimiiko NOx-anturi normaalisti?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Suuttimet bankilla 2 on ihan uudet, jonkun pari tuhatta ajetut. nox vaihettu noxemiin kanssa ja vaikuttas toimivan niinkun pitää lähtee päälle yms. se vaan mietityttaa et suuttimista johtus ku eiks bank 2 etulambdassaki pitäs näkyy heittelyy? ku se ihan tasanenOriginally posted by JaniLap View PostAntamillasi tiedoilla veikkaisin suutttimien suunnalta peräisin olevaa syytä, joka heiluttaa toisen bankin lambdoja. Onko suuttimien kuntoa selvitelty ja toimiiko NOx-anturi normaalisti?
Comment
-
ettei vaan vieläkin sitte kummittelis sylinterin 6 ohjaus.. kävi ecu korjauksessa kuukaus sitte ku anto missfiree lämpimänä ja ecu resettas keske ajo yms. kylmänä sillon toimi. korjaukse jälkee toimii ihan ok mut jotai pientä häikkää ehkä vois vielä olla tuolla 6 suuttime ohjauksessa. jos en väärin kahtonu niin tiputtaa 6 suuttimelta syöttöä ja 5 lisää vrm kompemsoidakseen. mutta miksi tekis tuommosta? aikasempi postaus multa tästä aiheestakin löytyy.Originally posted by Niko.A View Post
Suuttimet bankilla 2 on ihan uudet, jonkun pari tuhatta ajetut. nox vaihettu noxemiin kanssa ja vaikuttas toimivan niinkun pitää lähtee päälle yms. se vaan mietityttaa et suuttimista johtus ku eiks bank 2 etulambdassaki pitäs näkyy heittelyy? ku se ihan tasanen
Comment
-
No voithan vaihtaa sen lambdan, niin näkee oliko sillä vaikutusta. Onpahan sitten se kortti katsottu.Originally posted by Niko.A View Post
Suuttimet bankilla 2 on ihan uudet, jonkun pari tuhatta ajetut. nox vaihettu noxemiin kanssa ja vaikuttas toimivan niinkun pitää lähtee päälle yms. se vaan mietityttaa et suuttimista johtus ku eiks bank 2 etulambdassaki pitäs näkyy heittelyy? ku se ihan tasanen
Oletko muuten puristuspaineita katsonut kylmästä ja lämpimästä koneesta, ettei siellä kuutosessa olisi alkavaa mäntäremppaa tms. edessä?Last edited by JaniLap; 11-12-2023, 22:05.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
tuli katsottua inpalla mitä suuttimet tekee niin kaikki oli ok että ei tuota vanhaa vikaa enää siellä. tasasee kaikki suuttimet toimi. nox anturikin vaikuttas olevan päällä. adaptio kohasta vaa puuttu kyseiset pallurat, eli syliteri selektiivinen lambda ohjaus yms ei adaptoitunu. pitää vrm kokeilla vaan vaihtaa tuo lambda ku ei nyt oikee mitään muuta tuu mielee mikä vois olla. suuttimet uudet, puolat uudet ja tulpatkin. puristus paineita en oo mitannu mutta en usko et siellä mitään ois kun kahtoo kylmänä sekä lämpimänä rough run dataaOriginally posted by JaniLap View Post
No voithan vaihtaa sen lambdan, niin näkee oliko sillä vaikutusta. Onpahan sitten se kortti katsottu.
Oletko muuten puristuspaineita katsonut kylmästä ja lämpimästä koneesta, ettei siellä kuutosessa olisi alkavaa mäntäremppaa tms. edessä?
Comment
-
Noniin ilmesty uusi koodi 29f5 catalyst conversion 2 tällä just epäilen vielä enemmän sitä lambda vikaa kun kaikki bank 2, suuttimet ok toimii puolat tulpat yms. ja kun katin jälkeinen lambdahan kontrolloi kattia ja sen toimintaa. auto toimii hyvin vaikka kyseiset koodit ainut vaa että laihaseos ei toimiOriginally posted by Niko.A View Post
tuli katsottua inpalla mitä suuttimet tekee niin kaikki oli ok että ei tuota vanhaa vikaa enää siellä. tasasee kaikki suuttimet toimi. nox anturikin vaikuttas olevan päällä. adaptio kohasta vaa puuttu kyseiset pallurat, eli syliteri selektiivinen lambda ohjaus yms ei adaptoitunu. pitää vrm kokeilla vaan vaihtaa tuo lambda ku ei nyt oikee mitään muuta tuu mielee mikä vois olla. suuttimet uudet, puolat uudet ja tulpatkin. puristus paineita en oo mitannu mutta en usko et siellä mitään ois kun kahtoo kylmänä sekä lämpimänä rough run dataaLast edited by Niko.A; 13-12-2023, 07:53.
Comment
-
Tuliko tähän ratkaisu?Originally posted by Niko.A View Post
Noniin ilmesty uusi koodi 29f5 catalyst conversion 2 tällä just epäilen vielä enemmän sitä lambda vikaa kun kaikki bank 2, suuttimet ok toimii puolat tulpat yms. ja kun katin jälkeinen lambdahan kontrolloi kattia ja sen toimintaa. auto toimii hyvin vaikka kyseiset koodit ainut vaa että laihaseos ei toimi
Mikäli takimmainen lambda alkaa sahaamaan ja seuraamaan etummaista niin katti todennäköisin syy.
Jos lambda jämähtänyt paikalleen eikä mene 0V kovassa moottorijarrutuksessakaan niin silloin lambda viallinen.
Comment
-
vissiinkin ecu pelleili edelleen suuttimien ohjauksen kanssa niin näky sit takalambdas se. oli aikasemmin ongelmaa just missfirejen kanssa ja ecu kävi korjauksessa. ei vissiin kokonaan fiksannu sitä niin tuli taas missfirerä vähäse, tällä hetkellä menossa päivitys msd80 --> msd81. tasaantu lambdat kun lämpeni kunnollaOriginally posted by azlakki View Post
Tuliko tähän ratkaisu?
Mikäli takimmainen lambda alkaa sahaamaan ja seuraamaan etummaista niin katti todennäköisin syy.
Jos lambda jämähtänyt paikalleen eikä mene 0V kovassa moottorijarrutuksessakaan niin silloin lambda viallinen.
Comment
-
Hertetäämpä vanha keskustelu taas henkiin. Edelleenkä en oo saanu tuota laihaseosta toimimaan kunnolla. aina vaan tulee 2a27 ja 29f5 perään kanssa. tuli täs mietittyy et Voiskohan tuommone seilaaminen johtuu katista joka menny huonos? bank2 suuttimet,tulpat ja puolat uudet eli ei niistä johtune ja etu lambda lukee tasasee. että joutuuko sitä katti kauppaan. kyseinen lambdakin vaihettu uuteen. ecu vaihettu msd81 aikasempie missfire ongelmien takia et liekkö sit nuo missfiret sun muut hajottanu sen ku kummiski bank 1 taka lambda lukee täysin tasaseen. et ei kai siellä muu voi oikee enää aiheuttaa lambda seilaamista kuin rikkonaine kattiOriginally posted by Niko.A View Post
vissiinkin ecu pelleili edelleen suuttimien ohjauksen kanssa niin näky sit takalambdas se. oli aikasemmin ongelmaa just missfirejen kanssa ja ecu kävi korjauksessa. ei vissiin kokonaan fiksannu sitä niin tuli taas missfirerä vähäse, tällä hetkellä menossa päivitys msd80 --> msd81. tasaantu lambdat kun lämpeni kunnolla
Comment
-
kattihan sielä tais rikki olla näyttäs kameralla katottuna et ois irronnu sivuiltaOriginally posted by Niko.A View Post
Hertetäämpä vanha keskustelu taas henkiin. Edelleenkä en oo saanu tuota laihaseosta toimimaan kunnolla. aina vaan tulee 2a27 ja 29f5 perään kanssa. tuli täs mietittyy et Voiskohan tuommone seilaaminen johtuu katista joka menny huonos? bank2 suuttimet,tulpat ja puolat uudet eli ei niistä johtune ja etu lambda lukee tasasee. että joutuuko sitä katti kauppaan. kyseinen lambdakin vaihettu uuteen. ecu vaihettu msd81 aikasempie missfire ongelmien takia et liekkö sit nuo missfiret sun muut hajottanu sen ku kummiski bank 1 taka lambda lukee täysin tasaseen. et ei kai siellä muu voi oikee enää aiheuttaa lambda seilaamista kuin rikkonaine katti
Comment
Comment