Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 p0350

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiM
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 11
    • Oulu

    N53 p0350

    P0350 misfires cylinder 5. Suutinta, puolaa, tulppaa, korkeapainepumppu, venttiilinkoppa vaihdettu, ecu käynyt tarkistuksessa, myös puristuspaineet mitattu. Kylmänä käy hyvin, mutta kun moottori lämpiää heittää koodin ja alkaa käymään huonosti.
    Edellisen omistajan mukaan NOX- anturi koodattu pois käytöstä.
    Voisiko syynä olla vialliset lambdat?
    Ja vielä sellainen huomio että 456 suuttimille ei anna tehdä suutintestiä.
  • -kalevi-
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 498
    • Tuusula

    #2
    Johtosarjan kuormituksella/mittauksella ja imukanavien pähkinä/soodapuhalluksella lähtisin etenemään
    E87 118d
    E70 3.0d
    Ex: E36 M3
    Ex: E36 cabriolet m60b40
    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

    Comment

    • will3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 34
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by -kalevi- View Post
      Johtosarjan kuormituksella/mittauksella ja imukanavien pähkinä/soodapuhalluksella lähtisin etenemään
      Onko kokemuksia tosta imukanavien pähkinä-/soodapuhalluksesta kuinka arvokasta touhua se on? Laitteita tuskin saa omaan käyttöön mistään vuokralle. N53 imusarja nyt on kohtuullisessa ajassa purettavissa.

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2079
        • Naantali

        #4
        Originally posted by will3 View Post

        Onko kokemuksia tosta imukanavien pähkinä-/soodapuhalluksesta kuinka arvokasta touhua se on? Laitteita tuskin saa omaan käyttöön mistään vuokralle. N53 imusarja nyt on kohtuullisessa ajassa purettavissa.
        Ne pystyy kyllä valve cleanerilla ja aseharjoilla helposti itsekkin puhdistamaan. Katsoo vaan että venttiili on kiinni ja joku imuri on hyvä olla.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • will3
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 34
          • Hyvinkää

          #5
          Otin tänään projektiks ton homman. Imusarjahan lähtee tunnissa irti. Omat työkalut oli lähinnä crc valve cleaner, muutama erilainen teräsharja ja pitkä piikki. Kyllä niillä suurimmat pois sai, imuri toki olis ollu hyvä. Aikaa tohon jynssäämiseen saa kyllä varata, aikaa koko hankkeeseen meni reilu 4h ja sain mielestäni kohtuullisen lopputuloksen. Mulla oli 4-5-6 pytyt melkein täydelliset, ihan vähän vaan venttiilin päällä karstaa. Erään spesialistin mukaan imusarja kierrättää suurimman osan egr körnästä bank1:lle jotka oli ainakin mulla selkeesti likaisemmat.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎