Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d LCI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 295

    E61 530d LCI ei käynnisty

    Pakkanen ilmeisesti teki kepposet. Otsikon auto käynnistyi oikein hyvin mutta kävi noin 10 sek jonka jälkeen sammui samantien, muutaman kerran käynnistyi ja teki saman tempun mutta nyt vain starttaa. Alussakin kun virrat laittoi päälle niin auton ulkoa takapyörän kohdalta kuului narinaa noin muutaman sekunnin ajan ja sitten stoppasi, aivan kuin joku pumppu olisi jumissa ja ei pyöri. Nyt kun virrat laittaa päälle niin sama narina jatkuu muutaman sekunnin virtojen päälle laittamisen jälkeen. Ihan kuin narina tulisi kuskin puolelta, mutta siitä en ole aivan varma, joka tapauksessa takapyörän kohdalta.

    Mistähän mahtaa olla kyse ja mitä neuvoksi? Vikakoodia ei anna. Voisiko olla polttoainepumppu poissa pelistä tms.? Mitä pumppuja siellä on ja missä? Mitä muuta neuvoksi, kiitos jo etukäteen!
    Last edited by permanent; 03-01-2024, 15:17.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2554
    • Tampere

    #2
    Minkä verran tankissa on ainetta? Jos olisi tasoanturista kiinni, niin yli neljäsosatankilla lähtisi vielä. Itse pumppu on auton oikealla puolella ja sen kuuluu käydä hetken virtojen kytkemisen jälkeen. Polttoainesuodatin tuskin tukkeessa? Salavalikosta voi tarvittaessa tarkastella tankinpuoliskojen täyttötilannetta.
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 295

      #3
      Tankki noin puolillaan. Suodatin ei tukkeessa ainakaan epäpuhtauksista, toki voi olla mahdollista että polttoaine ei riittävän hyvää talvilaatua, ajettu viimeksi ennen megapakkasia. Eikös suodattimessa ole lämmitys? Kiitos, pitää tutkia valikkoa.

      Comment

      • permanent
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 295

        #4
        Salavalikko tutkittu ja vasemmalla 6 litraa ja oikealla 23 litraa yhteensä 29 litraa. Onko tässä ongelman mahdollinen ydin? Mitä seuraavaksi?

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2554
          • Tampere

          #5
          Suodatinpatruunaa edeltää polttoainelämmitin, jolla pyritään vähentämään suodattimen tukkeutumista. Jos tankki on puolillaan ja ottopuolella riittävästi kuten nyt kertomasi mukaan on (= tasoanturit näyttävät oikein) ja talvilaatua, niin saattaisi olla polttoaineensyötöstä (= pumpusta) johtuva vika, joka nyt tavallista kylmemmällä ilmalla tulee esiin.
          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 295

            #6
            Originally posted by permanent View Post
            Salavalikko tutkittu ja vasemmalla 6 litraa ja oikealla 23 litraa yhteensä 29 litraa. Onko tässä ongelman mahdollinen ydin? Mitä seuraavaksi?
            Taidettiin juuri kirjoittaa samaan aikaan, ohessa tankin tilanne

            Comment

            • permanent
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 295

              #7
              Eli ottaa polttoaineen oikealta puolelta? Erikoista että ääni kuuluisi tulevan vasemmalta eli kuskin puolelta, mutta se toki voi vain kuulostaa siltä. Jos pumppu viallinen niin antaako vikakoodia, vai antaako vasta sitten kun kokonaan pimeänä?
              Last edited by permanent; 03-01-2024, 16:23.

              Comment

              • permanent
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 295

                #8
                Takapenkiä kaivettu auki ja kyllä erikoinen ääni kuuluu tankin oikealta puolelta pumpulta, on kuin jurnuttava ääni, olisiko viallinen tai sitten jurnuttaa tukosta vasten. Kun johdot ottaa pois niin antaa selkeästi vikakoodia polttoainepumpusta. Eli todennäköisesti vika siinä tai polttoainelinjassa tukosta.

                Seuraava kysymys kuuluukin että miten pumppu vaihdetaan? Varaosanimikkeessä kun näyttää menevän linjoja tankin toisellekin puolelle, pitääkö niiitäkin irroitella tankin sisältä vai tulevatko mukana kun nostaa pumppua? Hattu taitaa olla kierteellä?

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2554
                  • Tampere

                  #9
                  Polttoainepumppu siellä korisee viimeisillään. Ei näistä aina tule vikakoodia, jos eivät ole oikealla tavalla rikki. Voihan siellä linjassa tukoskin olla toisaalta. Polttoainepumpussa on integroituna siirtoletku tankin vasemmalle puolelle ja se kulkee tankin sisällä. Vaihtotyöstä voi vaikkapa tuubista etsiä tallenteita.
                  N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • permanent
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 295

                    #10
                    Katsoin tubesta ja kyllä sieltä löytyy, kaikki bensoihin mutta diesel pumpun vaihto varmaan vastaavalla tavalla. Uusi pumppu tilaukseen ja toivotaan että siinä vika. Kiitos JaniLap neuvoista ja avusta, arvostan

                    Comment

                    • edva
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 286
                      • Pirkkala

                      #11
                      Samaan tyyliin hoituu myös kiisselissä pumpun vaihto. Heittäsin semmosen neuvon, et kannattaa solmia joku reilusti ylipitkä puhdas ja nukkaamaton naru sinne kuskin penkin takana olevaan letkuun. Kun vedät kartturin puolelta pumppuhässäkän pois, jätä naru tankkien välille. Sido sitten narun pää uuteen kuskin puolelle tuleviin letkuihin sillai, et varmasti kestää hieman vetämistä. Työnnä hässäkkä kartturin puolelta sisään ja kaveri nykii samalla kuskin puolelta narusta ohjaten letkusysteemit paikalleen. Kantsii teippailla ja suojata imeytysräteillä reikien tienoot kunnolla, jos et tykkää nuuhkia dieselikäryjä.
                      e61 530xd LCI 3/2007

                      Comment

                      • permanent
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 295

                        #12
                        Kiitos oikein paljon näistäkin neuvoista!

                        Comment

                        • permanent
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 295

                          #13
                          Pumppu vaihdettu ja auto toimii hyvin. Aika sotkuista touhua joten suojaukset (2x3m kevytpeite levitettynä takapenkille ja jalkatilaan plus teippaus asennusreikien ympärille) toimi ja oli tarpeen, myös naruvinkki oli hyvä apu. Vielä kerran kiitokset JaniLap ja edva avusta ja vinkeistä ! Edit: pannat kannattaa kiristää todella tiukkaan ettei vaan vuoda kummaltakaan puolelta.
                          Last edited by permanent; 07-02-2024, 22:11.

                          Comment

                          • Jeeps
                            Newbiemmer
                            • Jan 2024
                            • 1
                            • Laihia

                            #14
                            Osaatteko jeesiä mulla E61 530 m57. Autoseissy Puli vuotta ja nyt aattelin leimauttaa ja taas ajoon. Mutta ei starttaa, hörähtää vain kun kokeelin startti pilottia mutta ei pysy sitten käynnissä. Takapenkin alla pumppu hyrrää ja suodattimeenkin tulee ainetta mutta ei tapahdu mitään. Tankissa tavaraa melkein puoli tankkia mutta ei aivan.

                            Koneen maajohdon vaihdoin kun oli huano ja hyvin pyörittää mutta ei käynnisty millään. Vikakoodia antaa po112 oli joku imuilman anturi. Voiko tämä vaikuttaa käynnistykseen

                            Comment

                            • edva
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2018
                              • 286
                              • Pirkkala

                              #15
                              Koita startata maffin johto irti, mut tuskin tuo vikakoodi mitään merkkaa.
                              Vanhat kiisselit pois tankista ja linjastosta, polttoainesuodatin vaihtoon ja uutta soppaa tankkiin. Jos ei noilla lähe, kato inpalla tms. oikeella testerillä vikakoodit ja et polttoainelinjan paineet on ees sinne päin.
                              e61 530xd LCI 3/2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎