Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI pakkasongelmia (jarrutehostin ja subbarit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1827
    • Kotona/Poissa

    E60 LCI pakkasongelmia (jarrutehostin ja subbarit)

    Mielenkiintoista että pakkasilla on tullut esiin pari ongelmaa

    1. Jarrutehostin tuntuu heikkotehoiselta ensimetreillä ajaessa, mutta tokenee kyllä hetken päästä. Pakkasraja missä temppuilu alkaa on vielä selvittämättä. Mahdollinen alipainepumppu / imuvuoto ongelma?
    2. Etupenkkien alla olevat subbarit ei tunnu olevan mukana pakkasella, vaan ääni on aluksi kovin puhelinmainen. Sekin tokenee kyllä hetkisen päästä. Tää onkin mielenkiintoinen, mikähän lie mahtaa olla syyllinen

    Auto on E60 523i -08 N53B25 LCI, ajettu aika tarkkaan 200 000 km
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Vantaa

    #2
    Onkohan jarrunesteitä vaihdettu milloin viimeksi?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1827
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Onkohan jarrunesteitä vaihdettu milloin viimeksi?
      Ihan valmistajan ohjeen mukaan, sen mukaan ku huoltomuistutin ilmoittelee, olikohan viime kesänä edellisen kerran. En muista ulkoa, mutta voin varmistaa jossain välissä.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Vantaa

        #4
        Ok. No tuskin siitä sitten kyse
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1827
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by VilleP View Post
          Ok. No tuskin siitä sitten kyse
          Jarrunesteet vaihettiin heinäkuussa -23 muun öljynvaihtohuollon yhteydessä, kun alko se siitä huomauttelemaan. Samalla vaihdettiin öljynsuodattimen jalan tiivisteet.

          Nesteiden vaihtoväli taitaa olla 2v, kun edellisen kerran ne uusittiin -21
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16245
            • Asikkala

            #6
            Onkohan vaihdettu nippojen kautta vai säiliö tyhjäksi ja täyttö uudella ?

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1827
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Onkohan vaihdettu nippojen kautta vai säiliö tyhjäksi ja täyttö uudella ?
              Eihän jälkimmäinen tapa ole mikään nesteen vaihto vaan pelkkä säiliön huuhtelu tavallaan.Tuskin mikään korjaamo sitä pelkästään noin tekee. Turkkilaiset on asia erikseen.

              Ja itse ongelmaan liittyen: Ongelma ei varmaa ookkaa tehostaja, vaan keliolosuhteet. Säilön autoa ulkona, ja on ollu aika tuulinen ja tuiskuine keli välillä. Niinpä arvelen, että jarrupalat / -satulat on olleet osaltaan jäässä. Mullon on aika avoimet 5-puolaiset aluvanteet talvirenkaissa.

              En vaan oo aikasempina talvina tohon noin kiinnittänyt huomiota.

              Seurataan tilannetta
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9867
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Ongelma ei varmaa ookkaa tehostaja, vaan keliolosuhteet. Säilön autoa ulkona, ja on ollu aika tuulinen ja tuiskuine keli välillä. Niinpä arvelen, että jarrupalat / -satulat on olleet osaltaan jäässä. Mullon on aika avoimet 5-puolaiset aluvanteet talvirenkaissa.
                Tee testi. Töhäytä ennen liikkeelle lähtöä etupään jarrusatuloihin/paloihin lämpöpuhaltimella pienet "höyryt". Jos ongelmaa ei ole, niin vika on kuvauksesi mukaisesti jäätyneissä jarruosissa. Itsellä ei aikoinaan tosin moista onglaa E60:ssä ollut, vaikka olikin "avoimet" viisipuolaiset talvivanteet. Ja biili oli aina ulkona.

                Comment

                • EliasP
                  Newbiemmer
                  • Jun 2018
                  • 1
                  • Kihniö, Finland

                  #9
                  Onko sulla hifipakettia vai perus mankan perästä soiva äänetoisto? Omassa perusaudiossa sama homma kovemmilla pakkasilla, epäilen ettei mankan perästä tuleva teho vaan piisaa liikuttamaan ”kohmeessa” olevia elementtejä. En toki takuuseen mene tästä
                  •E61 520d -10
                  •E61 535d -05
                  •E46 330d Touring M-Sport II -03
                  •E46 330xd Touring -02
                  •E36 318tds Compact ”Linttaraktori” -95
                  •E36 318tds Touring -97
                  •E36 318tds Sedan -95
                  •E39 520i Touring -99

                  •Ex E61 535d -04
                  •Ex E39 525d -02

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7328
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Säilön autoa ulkona, ja on ollu aika tuulinen ja tuiskuine keli välillä. Niinpä arvelen, että jarrupalat / -satulat on olleet osaltaan jäässä. Mullon on aika avoimet 5-puolaiset aluvanteet talvirenkaissa.
                    Mulla on E92 kans ulkona ja ajan sillä harvakseltaan, viikon tai kahden välein. Tänä talvena ollut pari kertaa kun ekassa risteyksessä tuntunut että ei oo jarruja paljon ollenkaan. Ja kerran oli vielä reilun kilsan ajelun jälkeen toinenkin risteys sellainen että piti ihan tosissaan polkea jarrua että pysähtyy. Ite olen olettanut että levyt on kuurassa tai jäässä kun on ollut tosi vaihtelevia lämpötiloja.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1827
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by EliasP View Post
                      Onko sulla hifipakettia vai perus mankan perästä soiva äänetoisto? Omassa perusaudiossa sama homma kovemmilla pakkasilla, epäilen ettei mankan perästä tuleva teho vaan piisaa liikuttamaan ”kohmeessa” olevia elementtejä. En toki takuuseen mene tästä
                      Se vois olla maholllista.

                      Varustelista näyttää varusteiksi
                      S661 Radio BMW Business (C43)
                      S672 CD Changer For 6 CDs

                      Ja yks pakkasongelma lisää: polttoainekorkin läppä on jäässä tämän tästä. Siitä jäätyy joko läpän ja korin väli tai sit se lukitustappi. Aina kostean kelin pakastuessa saa kuumavesipussin kanssa sulatella läppää aikansa. Kun saan läpän auki, koitan kuivata kaikki paikat, hetken se auttaa. Sinne väliin vaan valuu ulkovesi, ei sille maha mittää.

                      Nojaa, arkielämää
                      Last edited by Havis; 06-02-2024, 05:42.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1827
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Mulla on E92 kans ulkona ja ajan sillä harvakseltaan, viikon tai kahden välein. Tänä talvena ollut pari kertaa kun ekassa risteyksessä tuntunut että ei oo jarruja paljon ollenkaan. Ja kerran oli vielä reilun kilsan ajelun jälkeen toinenkin risteys sellainen että piti ihan tosissaan polkea jarrua että pysähtyy. Ite olen olettanut että levyt on kuurassa tai jäässä kun on ollut tosi vaihtelevia lämpötiloja.
                        Tämä talvi on ollu kyllä siitä erikoinen ainakin täällä keski savossa, että sellasta jäistä kuuraa tms sadetta on tullut aika usein, ikkunoita saa raapata ihan urakalla paksusta jäästä. Se jos kertyy myös vanteiden sisään, ei ihme jos jarrut alkuun on hetkeen vähän nahkeat.

                        Ilmiö on ihan sama, Tollasen ajon aluksi saattaa mennä risteys pari kun jarrua saa polkee tosiaan ihan tosisaan. Sit aika pian se kyllä palautuu normaaliksi.
                        Täytyy vaan pitää varansa kun nyt tuon tietää, vähän ku autopesusta poistuttaessa.
                        Last edited by Havis; 06-02-2024, 05:45.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1827
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Havis View Post
                          ... Etupenkkien alla olevat subbarit...
                          Tämä on kanssa mielenkiintoinen asia. En ees tienny että tuolla penkin alla on subbareita. Auto ollu mulla n.5v, ja vasta viime vuonna penkin alta siivotessa ihmettelin että mikäs ritilä täällä on.
                          Minä oonkin ihmetelly aika hyvää äänentoistoa, mite noin pienistä kajareista lähtee noin alas menevä ääni. Sillon vasta sekin siis selvisi, ja ihan sattumalta.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1827
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by Havis View Post

                            Ja yks pakkasongelma lisää: polttoainekorkin läppä on jäässä tämän tästä. Siitä jäätyy joko läpän ja korin väli tai sit se lukitustappi. Aina kostean kelin pakastuessa saa kuumavesipussin kanssa sulatella läppää aikansa. Kun saan läpän auki, koitan kuivata kaikki paikat, hetken se auttaa. Sinne väliin vaan valuu ulkovesi, ei sille maha mittää.

                            Nojaa, arkielämää
                            Ja vielä yks pakkasilmiö. Muutaman kerran ovia auki kiinni laittaessa toisella kerralla avatessa ei parkit sytykkään. Onko se se welcome valot vai mikä ominaisuus. Aika herkällä tuntuu pakkasella olevan tuo laitteiden poiskytkentä akkujännitettä säästääkseen kait.

                            Kevättä odotellessa.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2554
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Havis View Post
                              Aika herkällä tuntuu pakkasella olevan tuo laitteiden poiskytkentä akkujännitettä säästääkseen kait.
                              Onko akku edelleen hyväkuntoinen? Heikommassa kunnossa olevien akkujen varaustaso ja kyky ylläpitää oikeaa jännitettä heikkenee selvästi nopeammin kylmillä jaksoilla, niin auto saattaa vastata jännitemuutokseen kytkemällä järjestelmiä pois käytöstä kunnes jännite on jälleen riittävän korkea. Kevään tulo toki auttaa asiassa kun ilmat lämpenee.
                              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎