Bmw e60 530xi. 5WK93632 nykyinen ecun numero. Nykyinen msd80 on aiheuttanu jo tovin harmia auton toiminnassa nii mietin tässä msd81 päivittämistä. vanha ecu kävi jo kerran korjauksessakin mutta ee auttanut toimi hetken vaan. kyselisin siis nyt apuja että mitkä msd81 käypi tuohon? kun niitä taitaa olla monilla eri numeroilla olemassa? ylhäällä oman numero. ja onko ihan plug and play eli vanha ecu irti ja uus sisään? toki cassiin pitää parittaa mutta muuten. pitääkö olla samalla koneella olevasta vai käykö esim 35i tai 25i ecu? vai pittääkö olla 30i otettu ecu? 25i toisaalta vaan tehottomampi niin siitäkin luulis olevan käypänen mutta pitäs vaa laittaa 30i softa. ja toki jos jollain onnistuu tuo ecun ja cas paritus nii voipi ilmiantaa ihtensä/kaverin joka pystyy sen tekemään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
msd80 -->msd81 N53
Collapse
X
-
E-sarjalaisten DME MSD81 rauta on yhteensopiva ja ero on ohjelmistoversiossa. Tilanteessasi vaihtoehtoina on hankkia DME ja CAS parina tai naittaa vaihdettava DME auton nykyisen CAS kanssa. Sinällään MSD81 asentuu suoraan MSD80 ecu-liittimiin, mutta muilta osin kumpikin vaihtoehto edellyttää temppuja ja perehtyneisyyttä koodaukseen ja ohjelmallisiin toimenpiteisiin. Helpoimmalla pääsee kun vaihdettava DME on vastaavasta automalliversiosta kuin nykyinen, mutta lähtökohtaisesti riittää, että rauta on oikea. Näitä on muutama tullut askarreltua.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by JaniLap View PostE-sarjalaisten DME MSD81 rauta on yhteensopiva ja ero on ohjelmistoversiossa. Tilanteessasi vaihtoehtoina on hankkia DME ja CAS parina tai naittaa vaihdettava DME auton nykyisen CAS kanssa. Sinällään MSD81 asentuu suoraan MSD80 ecu-liittimiin, mutta muilta osin kumpikin vaihtoehto edellyttää temppuja ja perehtyneisyyttä koodaukseen ja ohjelmallisiin toimenpiteisiin. Helpoimmalla pääsee kun vaihdettava DME on vastaavasta automalliversiosta kuin nykyinen, mutta lähtökohtaisesti riittää, että rauta on oikea. Näitä on muutama tullut askarreltua.
Comment
-
-
Mikäli sattuu löytymään N53b30 peräisin oleva ecu, niin se olisi aihiona helpoin. Raudasta lisähuomiona, ettei MSD81.2 ole yhteensopiva. Jotakin näistä tempuista tiedän, mutta ammattilainen en ole, vaan harrastusmielessä BMW-merkkisistä autoista ja niiden tekniikasta kiinnostunut. Yyveellä voidaan asiasta jatkaa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment