Onko kokemuksia autodocin venakopista, kannattaako tilata? Esim. tuo febi bilstein koppa. Onko ihan laadultaan hyvä?
Omassa autossa huohotin sökö. Auto on e61 525i.
Onko kokemuksia autodocin venakopista, kannattaako tilata? Esim. tuo febi bilstein koppa. Onko ihan laadultaan hyvä?
Omassa autossa huohotin sökö. Auto on e61 525i.
Itellä oisko ollu aic koppa omas n53 ja ihan hyvinhän tuo on toiminu. febi vaikuttas olevan paras mitä tarvikkeena saa näihi. ainut että vähä tiiviste pinta oli kiero ainaki omas nii piti vähän massaa laittaa että sai tiiviis
Nyt on uusi venttiilikoppa (metzger) ja se muovinen huohotin letku vaihettu uuteen. Vaihdon jälkeen ilmestyi seuraavanlainen ongelma.. aamulla, kun auton käynnistää, tyhjäkäynti seilaa tonnin molemmin puolin hetken. Sitten viisari asettuu ja tyhjäkäynti on hieman täristävää, kunnes kone lämpiää. Muutaman kerran matka-ajossa on syttynyt engine fault varoitus, ei tuntunut kuitenkaan vaikuttavat ajoon. Sammuttamisen jälkeen vikavalo on hävinnyt. Vikakoodia antoi nokan ajoituksesta mutta nollaamisen jälkeen ei anna enää mitään vikakoodia. Onko vanoksen solenoidit menny vai onko imuvuoto jossain? Solenoidit on putsattu pariinkin otteeseen ja niiden suodattimet vaihettu. Uudet öljyt koneessa. Apuva!
Eipä tainneet tehdä tuommoista. Mitenkäs se käytännössä tapahtuu?
mulla teki suunnillee samaa tarvike kopalla ku ei tiivistäny kunnolla, oli ihan mutkalla tiiviste pinta jo paketista. eikun irti ja hento massa kerros tiivisteen ja pinnan väliin niin nyt pitää. ja ootko oikeessa järjestyksessä ja momenttiin kiristäny kaikki pultit? vai räikkä momenttii, tärkee ois vetää oikeesee arvoo. eli irrota koppa ja tiivistä uusis aika vrm vuotaa öljyy ala reunasta kun kurkkaat
Ihan pajalla laitatin ja koppa näytti minun silmään laadukkaalta. Bemari asiantuntija vielä purki pari päivää sitten moottorin koristemuovin, eikä huomannut mitään poikkeavaa...
Ihan pajalla laitatin ja koppa näytti minun silmään laadukkaalta. Bemari asiantuntija vielä purki pari päivää sitten moottorin koristemuovin, eikä huomannut mitään poikkeavaa...
no sitten oisko kalvo jo valmiis rikki? kokeile sormella peittää se kalvon ilmareikä, jos muuttuu käynti nii siinähä se vika. tai ihan siitä voi päätellä jos ujeltaa tyhjäkäynnil eli vuotaa se kalvo itellä teki tätä
Jos käynnistät koneen, annat käydä pari minuuttia ja avaat öljyntäyttökorkin hieman raolleen, niin avautuuko helposti (ei tunnu voimakasta alipainetta), miten kone reagoi? Jatka hetken kuluttua avaamalla korkki täysin, miten kone reagoi?
Irrota moottorin muovisuoja. Itellä ei ne takaruuvit ole lainkaan kiinni, niin saa aina suojan heittämällä irti.
Kuuluuko koneesta kuumana hiljaista puhkuvaa tai lievästi viheltävät ääntä tyhjäkäynnillä?
Tuntuuko venakopan takapäässä pinnasta sormella lievästi värinää (kalvokorkin vieressä)?
Onkos tuota porukka tehnyt, kenelläkään käytännön kokemuksia tuon tarpeellisuudesta imuvuodon jälkeen?
onhan noita tullu tehtyy mutta en nyt nää tarpeellises imuvuodon jälkeen ellei oo pitkään ajettu imuvuodon aikana. pitäs ruveta toimii ihan kun oit imuvuodon korjannu, jos vieläki rytkyttää tai tk seilaa imuvuodon fiksaukse jälkee niin luultavasti vieläkin vuotaa jostain. lähinnä tekisin vaan jos suuttimia, nox anturia tms vaihtasin
Molemmat takimmaiset lamdat (bosch) uusittu ja ilmamassamittari putsattu. Paljon tasaisempi käynnistys oli aamulla. Katellaan ja kuunnellaan korjaantuiko vika näillä...
Comment