Kysellään täältä apuja otsikon mukaiseen ongelmaan, kun vastaavista topiceista löytyneet neuvot alkaa olla testailtu tuloksetta.
Autona -04 manuaali 525i M54 koneella.
Vikakoodit luettu ISTAlla eikä mitään selkeää vian aiheuttamaa koodia löytynyt. Lepojännite mitattu pihtimittareilla ovien ja kontin salpa lukittuna yli 30min odottelunkin jälkeen 0,3A joka on mielestäni liikaa.
Ovet menee avaimesta lukkoon vain ihan takalasin läheisyysestä. Avaimen akku/antennivahvistin? Radiokanavat löytyy hyvin.
Akku vaihdettu
IBS-kaapeli irrotettu
sulakkeet irroteltu yksitellen kontin sekä hansikaslokeron sulakerasiasta
ilmanputsarin alla löytyvästä boksista irroteltu ohjainmoduulit
MPM ja KBM boksit irrotettu
Kontinjohdot edelliset omistajat korjaillut
takavalojen johdot tarkistettu
Kaasuläppäkotelon surinan jälkeen auto tiputtaa jännitteet 4A -> 0.3A noin minuutissa mutta joku siellä taitaa edelleen syödä virtaa.
Auto myös heräilee välillä, jonka huomaa surinasta ja jännitteen noususta. Surina kestää sen minuutin jonka jälkeen auto menee taas lepotilaan.
Omien havaintojen perusteella tekee tätä kaksi kertaa viimeisestä oven avauksesta n. tunnin aikana, jonka jälkeen pysyy mykkänä vaikka aamuun asti.
Voisiko vikana olla, ettei auto edes nukahda täysin? Manuaalikepin vieressä kun ei ole valoja, mistä voisi tarkistaa jääkö ne palamaan ja silloinkin virrat olisi varmaan yli tuon 0.3A?
Kaikista ideoista voisi olla apua.
Autona -04 manuaali 525i M54 koneella.
Vikakoodit luettu ISTAlla eikä mitään selkeää vian aiheuttamaa koodia löytynyt. Lepojännite mitattu pihtimittareilla ovien ja kontin salpa lukittuna yli 30min odottelunkin jälkeen 0,3A joka on mielestäni liikaa.
Ovet menee avaimesta lukkoon vain ihan takalasin läheisyysestä. Avaimen akku/antennivahvistin? Radiokanavat löytyy hyvin.
Akku vaihdettu
IBS-kaapeli irrotettu
sulakkeet irroteltu yksitellen kontin sekä hansikaslokeron sulakerasiasta
ilmanputsarin alla löytyvästä boksista irroteltu ohjainmoduulit
MPM ja KBM boksit irrotettu
Kontinjohdot edelliset omistajat korjaillut
takavalojen johdot tarkistettu
Kaasuläppäkotelon surinan jälkeen auto tiputtaa jännitteet 4A -> 0.3A noin minuutissa mutta joku siellä taitaa edelleen syödä virtaa.
Auto myös heräilee välillä, jonka huomaa surinasta ja jännitteen noususta. Surina kestää sen minuutin jonka jälkeen auto menee taas lepotilaan.
Omien havaintojen perusteella tekee tätä kaksi kertaa viimeisestä oven avauksesta n. tunnin aikana, jonka jälkeen pysyy mykkänä vaikka aamuun asti.
Voisiko vikana olla, ettei auto edes nukahda täysin? Manuaalikepin vieressä kun ei ole valoja, mistä voisi tarkistaa jääkö ne palamaan ja silloinkin virrat olisi varmaan yli tuon 0.3A?
Kaikista ideoista voisi olla apua.
Comment