Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 lci 535d 09 alakierroksilta vedot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezcu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 45
    • Hamina

    E61 lci 535d 09 alakierroksilta vedot hukassa

    Alhaalta ei tosiaan vedä ollenkaan. Pakoäänet normaalia kovemmat ja nokea työntää reilusti kun reilummin tallaa. 2500-3000rpm väliltä lähtee sit taas viemään ihan normaalisti. Edellisenä päivänä toimi ihan täysin normaalisti.

    Carlyllä koodit luettuna antaa DDE:ltä seuraavaa:

    0041CD Plausibility, perssure sensor
    004D03 Exhaust backpressure sensor
    003F03 Boost-pressure sensor, signal
    004063 Ambient-pressure sensor, signal
    003EED Power management, closed-circuit current violation

    Ideoita mistä vikaa käydä paikallistamaan?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5126
    • Pirkkala

    #2
    Siellä on pakopuolella sekä ahtopuolella ohjausläpät joilla hallitaan pikku/ison ahtimen käyttösuhdetta. Niistä löydät vian hyvin luultavasti. Jumissa tms.
    löytyy sieltä turbojen luota
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • -kalevi-
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 498
      • Tuusula

      #3
      Onko LCI vielä alipaineella ohjattu ahtimet? Jos on, niin alipainelinjojen tarkastus ensimmäisenä
      E87 118d
      E70 3.0d
      Ex: E36 M3
      Ex: E36 cabriolet m60b40
      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 330
        • Uusimaa

        #4
        Sähköinen ohjaus ainakin omassa jossa 1 turbo.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16226
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Rattiukko View Post
          Sähköinen ohjaus ainakin omassa jossa 1 turbo.
          Yksi turbo eli 530 ?

          Comment

          • vekkuli
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1293
            • Liminka

            #6
            Originally posted by -kalevi- View Post
            Onko LCI vielä alipaineella ohjattu ahtimet? Jos on, niin alipainelinjojen tarkastus ensimmäisenä
            On, nuo kannattaa katsoa ensimmäisenä. Myös vaihtoläpän toiminta kannattaa tsekata, että vetää läpän kiinni kun auton laittaa käyntiin. Läppä pakosarjassa.
            Last edited by vekkuli; 30-03-2024, 20:38.
            E93 ///M3
            E60 530dA aka M5
            F11 525dA Xdrive
            Tesla model 3 LR MY22

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1293
              • Liminka

              #7
              Originally posted by Rattiukko View Post
              Sähköinen ohjaus ainakin omassa jossa 1 turbo.
              No tässä oli kyse kumminkin tupla turbosta, joten kommettisi oli aivan turha.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Rattiukko
                BTCF Member
                • Nov 2022
                • 330
                • Uusimaa

                #8
                Laitetaan lisää turhia kommentteja. Näköjään 1 turbo 525d ja 530d LCI on Garret sähköohjattu ja tuplaturbollinen 535d BorgWarner, jonka takia ohjauskin on sitten eri ja alipaineella.
                Last edited by Rattiukko; 01-04-2024, 19:24.

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 569
                  • pk

                  #9
                  Alipaineletkut hapertuvat ajan myötä, on ihme jos tähän autoon ei olisi niitä kertaalleen jo uusittu. Samoin alipainesäätimet ovat vaihtokamaa, niiden oireilu näkyy heikentyneenä ohjauksena / ahtopaineen hiipumisena, harvemmin kerralla pettää. Ääni siis letkujen katkeamiselle/vuodolle.

                  Turbojen läpän ohjaus kun pettää, on oire juuri mainittu. Pieni turbo tippuu pelistä.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • Theabree
                    BTCF Member
                    • Apr 2019
                    • 24
                    • Iisalmi

                    #10
                    Laitetaas lisää turhaa kommenttia.

                    itsellä oli 530d samoja ongelmia. Egr solenoidi oli rikki.

                    sitten meni egr putki rikki. Työnti pakokaasut konehuoneeseen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎