Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia E61 530d -04 Hävitti DDE ja EGS(Ratkaistu, postaus #7)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Ongelmia E61 530d -04 Hävitti DDE ja EGS(Ratkaistu, postaus #7)

    E61 530d -04 tuli lauantai päivällä idriveen transmission fault! Drive moderately ja control systems! Drive moderately.
    Ei startaa olenkaan. Lauantai ilalla antoi muutaman kerran startatta mutta ei käyntiin. Suurimman osan ajasta kuitenkin niin että ei anna edes startatta.
    Vikakoodit luettu ja ISTAN Module puussa punasenna(ei saa yhteyttä) ovat DDE ja EGS, Keltasena ovat CAS, KBM, KOMBI.

    Auto toimi ihan normaalisti Perjantai päivän/illan, myös Perjantai - Lauantai välisen yön ja Lauantai aamulla ajoin sen kaverin pihaan ihan normaalisti.
    Kunnes lauantai päivällä ei enään lähtennyt startamaan, ja sillonkin kun välillä sen 2 kertaa lähti startamaan, ei tosiaan lähtenny käyntiin.

    Vikakoodit:

    https://i.imgur.com/OqZWuVm.jpeg​
    Last edited by tonnizi; 13-07-2024, 15:51.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5234
    • Pirkkala

    #2
    Tutkihan akun kunto sekä akkukaapelin läpiviennin kunto.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • JesseV
      Bimmer Rookie
      • Oct 2021
      • 35
      • Nokia

      #3
      Mulla oli samat oireet tossa alkuvuodesta. Startti pyöri, muuten ei sanonu mitään, toisinaan ei edes antanut yrittää. Välillä sit lähtikin yhtäkkiä käyntiin. Tätä jatku viikon pari, kunnes ei enää millään poppaskonstilla lähtenyt. Aluksi siis tuntui auttavan vaihdekepin heiluttelu, virtojen käyttö pois/päälle, ovet lukkoon/auki, mutta tais lopulta olla vain sattumaa. Vikakoodeja tuli myös ympäri autoa.

      Syynä oli lopulta ECUn virransyötön rele. Aikani tuota googlettelin ja monella ollut ulkomaillakin tuota ongelmaa. Osalla on tuo rele ollut syypää, joillain ecun liittimien hapettumaa jne.

      Tämä kuitenkin aika edullinen kokeilu, jos ei järkevää selitystä tai muuta selkeää vikaa löydy.

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #4
        Originally posted by JesseV View Post
        Mulla oli samat oireet tossa alkuvuodesta. Startti pyöri, muuten ei sanonu mitään, toisinaan ei edes antanut yrittää. Välillä sit lähtikin yhtäkkiä käyntiin. Tätä jatku viikon pari, kunnes ei enää millään poppaskonstilla lähtenyt. Aluksi siis tuntui auttavan vaihdekepin heiluttelu, virtojen käyttö pois/päälle, ovet lukkoon/auki, mutta tais lopulta olla vain sattumaa. Vikakoodeja tuli myös ympäri autoa.

        Syynä oli lopulta ECUn virransyötön rele. Aikani tuota googlettelin ja monella ollut ulkomaillakin tuota ongelmaa. Osalla on tuo rele ollut syypää, joillain ecun liittimien hapettumaa jne.

        Tämä kuitenkin aika edullinen kokeilu, jos ei järkevää selitystä tai muuta selkeää vikaa löydy.
        Antaa startaa välillä, jos 0 asennosta kääntää suoraan startille ja seki vaan hetken. Suurimman osan ajasta ei.

        Mutta jos akku on vuorokauden irti, ja laittaa seuraavana päivänä kiinni, niin moottorin vika valo palaa virrat pääl ja lähtee kerran tai kaks käyntiin.
        Sit taas hävii yhteys dde ja egs.
        Ja menee KBM, CAS, KOMBI keltaselle istan module puus.

        Eli voiko ny olla vika juuri se rele vai jossain muualla?

        Virrat päällä, niille moottorin ohjauksen sulakkeille ei tule virta. Mutta releen ottaa pois, yhdistää 30 ja 87 piuhalla, sulakkeille virrat

        Tämä rele naksuu kyllä ku antaa maan ja virran mutta sillon ei naksu rele ku laittaa omaa paikkaa releen.

        Kyssäri:
        Mistä tulee relelle heräte? virtalukolta?
        Mietin siis pitäskö mittaa tuleeko heräte virta
        Last edited by tonnizi; 07-07-2024, 23:22.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Tutkihan akun kunto sekä akkukaapelin läpiviennin kunto.
          Pitää tutkia.
          Mutta tekiskö tuota että yön yli ku on akku irti ja laittaa seuraavan aamul paikallee, kuin lähtee normaalisti 2-3 kertaa käyntiin, antaa yhteyden DDE ja EGS

          Ku sähköt ei siis muuten oo sekasin.
          Last edited by tonnizi; 08-07-2024, 05:34.
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10945
            • Joensuu

            #6
            Silloin kun ei lähde käyntiin ja ei saa yhteyttä DDE niin mittaa tuleeko virta sinne DDE:lle.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Silloin kun ei lähde käyntiin ja ei saa yhteyttä DDE niin mittaa tuleeko virta sinne DDE:lle.
              Teki siis sitä että Hävitti DDE ja EGS, mutta kun 3 -.Yön yli ilman akkua ja sen jälkee laitto akun kiinni niin löys DDE ja EGS ja auto lähti normaalisti käyntiin 3 - 5 kertaa.
              Sitten taas hävitti DDE ja EGS, jonka jälkee rupesin tutkimaan virta ja maa puolta. Maa sieltä oli hävyyksissä sillon ku DDE ja EGS yhteys hävisi.
              Ilmeisesti Maa ohjattu? En oo varma.

              Ongelma kuitenkin ratkesi sillä että otin IBS:in piuhan irti, sen plusan ja maa kaapelin välisät mustan ja sitten sen sinisen liitimen.
              Sen jälkee ongelma hävisikin, eli auto lähtee taas ihan normaalisti käyntiin.

              Kyssäri nyt kuuluuki. Pystyykö IBS koodamaan pois ja jos pystyy miten/mistä?
              Last edited by tonnizi; 13-07-2024, 15:59.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2646
                • Tampere

                #8
                Originally posted by tonnizi View Post
                Kyssäri nyt kuuluuki. Pystyykö IBS koodamaan pois ja jos pystyy miten/mistä?
                Ei mahdolista ohjelmoida pois käytöstä. Ehdotan hankkimaan viallisen osan tilalle ehjän.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎