Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 | ZF 6HP26Z ----> 6HP26X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diesel-Dalton
    Bimmer Rookie
    • Jun 2022
    • 52
    • Keskisuomi

    E61 | ZF 6HP26Z ----> 6HP26X

    Terve.

    Laatikko alkaa olemaan sen verran työmaa ajella, että olisi vaihdon tarve (/ ja jos sitten perehtyisi tähän 26Z sieluun, että mistä puristaa.)
    Luistaa siis aikapaljon, luultavasti siis vuotaa öljyä jostakin - jolloin oireet alkavat.
    Öljyä pumpattu pakolla (ei kiinnostanut öljyn luokitukset, kun kokeiltiin vain onko vaikutusta) lisää, ja meno vähän rauhottui.
    Edellinen omistaja ajellut siis varmaan puoliksi kuivalla laatikolla - jolloin jo alkaa varmasti olemaan mekaanistakin vikaa enemmän kuin osaisi kuvitella.

    Sitten päästäänkin aiheeseen.
    Saisin lähettyviltä (ja ilmaiseksi) nelivedon, eli 6HP26X askin - ja kysymys kuuluukin, onko kenelläkään harmainta aavistustakaan kiinnikkestä - passaako takavedon kiinnikkeisiin, ja onko ainoa murhe laipan tekeminen lootan ja kardaanin väliin? Vaiko miten toteuttaisi tämän....


    Kiitos jo alkuunsa vastauksista.

    (saa toki tarjota 6hp26z askiakin, jos toimiva - eikä uuden hintainen taikka aivan Lapissa saakka olisi - olisi tilanne jo huomattavasti helpompi.)
    Last edited by Diesel-Dalton; 27-08-2024, 10:31.
    e61 530d 12/07 - vielä vakio
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 608
    • Espoon haja-asutus

    #2
    Eikös laatikon kuoren takaosa ole ihan erilainen takavetoisessa ja nelivetoisessa? Nelivedossa siihen laatikon takapäähän pultataan jakolaatikko isolla kasalla pultteja. Koko paketin takakannake on jakolaatikossa ja vaihteistossa itsessään ei ole kannakkeita (muistaakseni ei edes paikkoja kiinnikkeille). Kuvia katsomalla tuon näkee hyvin. Uskoisin, että fiksumpaa hankkia takavetoisen laatikko.

    Niin joo, ja ulostuloakselihan on nelivetoisessa vain akselin pää booreilla, johon jakolaatikko sitten tulee, Siihen akselin päähän ei laippaa ainakaan suoraan saa, kun siinä ei ole paikkaa mutterille.

    E
    Last edited by ErkkiE; 27-08-2024, 11:40.

    Comment

    • Diesel-Dalton
      Bimmer Rookie
      • Jun 2022
      • 52
      • Keskisuomi

      #3
      Originally posted by ErkkiE View Post
      Eikös laatikon kuoren takaosa ole ihan erilainen takavetoisessa ja nelivetoisessa? Nelivedossa siihen laatikon takapäähän pultataan jakolaatikko isolla kasalla pultteja. Koko paketin takakannake on jakolaatikossa ja vaihteistossa itsessään ei ole kannakkeita (muistaakseni ei edes paikkoja kiinnikkeille). Kuvia katsomalla tuon näkee hyvin. Uskoisin, että fiksumpaa hankkia takavetoisen laatikko.

      E
      Juups onhan se täysin erilainen,. Nnoh pitäneen katsoa jos joku vielä vahvistaa tämän.
      Siinä tapauksessa kiinnostaisi jo istutella vaikkapa 8hpxx loota ja sille tcu - joskin alkaa tekemällä tekemään.
      e61 530d 12/07 - vielä vakio

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎