Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 N52 ei käynnisty vikakoodien nollauksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • willlek
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 24

    E60 N52 ei käynnisty vikakoodien nollauksen jälkeen

    Ostin auton aika vasta. Ajettu n. 300000. Alkoi sitten käymään vähän huonosti, vikakoodeina sylinterien misfireä. Vaihdettu tulpat ja puolat, ei auttanut.
    Koska autolla on ajettu aika paljon, vaihdoin vähän enemmän osaa. Öljynerottimen letkuineen, venttillikannen suojan tiivisteet, vanos solenoidit ja nokka-akselien asentotunnistimet.
    Tässä kohtaa mekaanisen rempan jälkeen käynnistin auton. Sama juttu, käy huonosti. Noh näinhan se pitääkin kun vikakoodeja ei ollu nollattu. Sylinterejä pois käytöstä vikakoodien takia jne.
    Nollasin vikakoodit, ja nyt auto ei enää käynnisty. Startti pyörii mutta moottori ei edes yritä. Nyt inpa ei myöskään näytä mitään vikakoodeja. Mitä ihmettä?
    E39 520i

    E38 735i

    E34 525i '90
    sigpic
  • azlakki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 96
    • Tampere

    #2
    Muuttuuko käynti jos otat MAFfin piuhan irti jolloin ECU ohjaa oletusarvoilla. Suuttimet sitten syyniin.

    Comment

    • willlek
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 24

      #3
      Ongelma on siis että auto ei enää käynnisty.
      E39 520i

      E38 735i

      E34 525i '90
      sigpic

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10057
        • KVLA

        #4
        Millä ohjelmalla/testerillä nuo koodit on tsekattu? Laitoitko jotain tarvikeantureita moottoriin? Mites suuttimet?
        Last edited by Heguli 31; 02-02-2025, 14:06.

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 931
          • Kouvola/Myllykoski

          #5
          Tekeeköhän N52 lyhyestä käynnistyksestä kylmänä miten herkästi "liimaventtiilin"? Kuulostaako siltä, että pyörii kuin tulpaton?
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • willlek
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 24

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Millä ohjelmalla/testerillä nuo koodit on tsekattu? Laitoitko jotain tarvikeantureita moottoriin? Mites suuttimet?
            Ihan läppäri+ INPA. Joskin tuo inpa tuntuu pelaavan aika huonosti. OE-laatuset anturit Schmiedmannilta, ja testattu nyt myös vanhoilla. Suuttimetkin testattu ja ehjäksi todettu.

            Käynnistäessa vaan startti pyörii. Ei hörähtele yhtään. Just testasin myös bensapumpun. Pyörii kun syöttää 12V. Kuuntelin että pyörii myös startatessa. Myös polttoainekiskon venttiilistä tirataa bensaa paineella kun painaa. Ei pitäs olla bensansaannissakaan ongelmaa.

            Voiko inpalla jotenkin rikkoa auton?

            Yks mikä tässä tulee mieleen että myös auton akku oli tossa rempatessa aika heikossa hapessa. Jostakin luin että DDE-EWS synkkaus voi hävitä. Ja jos näin on käynyt niin miten sellainen fiksataan?
            E39 520i

            E38 735i

            E34 525i '90
            sigpic

            Comment

            • will3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 38
              • Hyvinkää

              #7
              Voisko kampiakselin asentotieto puuttua? Sillon ei ainakaan starttaa vanhemmat koneet, juuri tästä mallista en osaa sanoa

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #8
                Epäilisin viaksi mekaanista, koska vikakoodeja ei tule.
                vilkaiseppa kuitenkin että tulee kipinä.

                Laita vähän öljyä joka pyttyyn ja starttaa pitkään monta kertaa mutta älä polta starttia. Jos vikana on ns, liimaventtiili, se tokenee pitkällä startilla tai vetämällä käyntiin.

                Btw. Vikakoodien syntyminen joskus vaatii aika pitkään starttaamisen
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • willlek
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 24

                  #9
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Epäilisin viaksi mekaanista, koska vikakoodeja ei tule.
                  vilkaiseppa kuitenkin että tulee kipinä.

                  Laita vähän öljyä joka pyttyyn ja starttaa pitkään monta kertaa mutta älä polta starttia. Jos vikana on ns, liimaventtiili, se tokenee pitkällä startilla tai vetämällä käyntiin.

                  Btw. Vikakoodien syntyminen joskus vaatii aika pitkään starttaamisen
                  Tämä käynnistömättömyysvika korjaantui. Tämä oli siis se kun puristuspaineet katoaa kun bensa huuhtoo sylinterin. Tein sen virheen että illalla rempan jälkeen käynnistin auton n. 15 sekunniksi ja laitoin kii. Aamulla ei enää startannu. Tulpat pois, öljyä pyttyihin ja sahaus bensapumpun sulake poistettuna. Sit kun kasas niin auto toimii taas.

                  MUTTA.

                  Alkuperäinen remonttirupeamaan johtanut vika ei ole vieläkään poistunut. Eli auto käy epätasaisesti. Ainoa vikakoodi on 29D0, eli "sylinder 4 misfire". Kone hytkyttää tyhjäkäynnillä koko autoa.
                  Olen nyt siis uusinut puolat, tulpat, öjynerottimen letkuineen, nokka-akselien asentotunnistimet, vanos solenoidit, vuotaneen venakannen suojan tiivisteen..
                  Suuttimet oon testannu irrallaan 12 voltilla, ja putsannutkin ne puhdistusainetta läpi ruutaten. Vaihdoin suuttimien paikkaakin sylinterista toiseen mutta misfire pysyy vain pytyssä 4.
                  Kipinä on testattu tulpan ja puolan väliin laitettavalla vilkkulampulla, ja tulpat siis on uudet.
                  Pitäsikö tässä alkaa etsiin sähkövikaa esim suuttimien johdoista?

                  Imuvuotokaan tuo tuskin on. Kaikki imupuolella näyyti ehjältä. Luulis että siitä tulis muitakin vikakoodeja tai ainakin misfireä muihinkin sylintereihin.
                  Last edited by willlek; 03-02-2025, 20:56.
                  E39 520i

                  E38 735i

                  E34 525i '90
                  sigpic

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2236
                    • Vantaa

                    #10
                    Puristuspaineet?
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • willlek
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 24

                      #11
                      Originally posted by VilleP View Post
                      Puristuspaineet?
                      Ei tietoa. Pitää varmaan huomenna mennä ostaan mittari ja mittailla.
                      E39 520i

                      E38 735i

                      E34 525i '90
                      sigpic

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        #12
                        Joo mittaa puristukset

                        Ellei ole vikaa siellä, tutki tuleeko neloseen kipinä ja ohjaako ecu suutinta. Eli ecuvikakin mahdollinen
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • willlek
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 24

                          #13
                          Noniin. puristuspaineita mittailtu ja eihän sielä nelosessa ollu minkäänlaista puristusta. Tais tulla kalliiks tämä auto.
                          E39 520i

                          E38 735i

                          E34 525i '90
                          sigpic

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #14
                            Ei auta enää mutta onko koneessa öljyä ja minkä näköistä ?

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #15
                              Tutki onko vika venttiileissä. Jos on niin remppa ei oo ihan niin iso kun jos männässä on reikä
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎