Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lm2 ja cic ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • filtteri
    BTCF Member
    • May 2013
    • 13
    • Kurikka

    Lm2 ja cic ongelmia

    Auto e61 -04, vakio adaptiviisilla xenon ajovaloilla ja takavaloilla. Ongelma on nyt kun laitoon lm2 purkin paikoillensa, laitoon vin koodin ja sun muut paikallensa niin antaa herjaa takavaloista. Takavalot sammuu pienen hetkenpäästä. Onko nyt joku asetus väärin vai mikä?

    CIC laitoon kans, mutta saanko navin koodattua ilman usb liitäntää? FSC ohjelmat löytyy läppäristä.
    Nykyiset: e61 535d, e34 535iat
    Menneet: e70 30d, e34 525i, e34 520i, e38 728i, e39 520i, e36 328i, e36 325i, e46 330da, e61 535d, e39 525tds
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2732
    • Tampere

    #2
    Alkupään E60 kanssa LM2 asennuksen jälkeen pre-LCI takavalot eivät toimi odotetusti, vaan vaatii yksityiskohtaisempaa koodausta tai ei onnistu sittenkään. Entä jos asentaisit LCI-valot eteen ja taakse?

    Jos tarkoitat navin koodauksella kartastoversion päivitystä, niin USB-portin kautta se tulee tehdä. Muutoin laitteen koodaus ja ohjelmointi onnistuu OBD- ja MOST-porttien kautta.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • filtteri
      BTCF Member
      • May 2013
      • 13
      • Kurikka

      #3
      Sain takavalot pelaamaan pienen koodamisen jälkeen. Toki antaa nyt herjaa jarruvaloista, vaikkakin toimii moitteetta. Pitää vaihtaa lci valot heti kun vain kerkiää.

      Vaatiko cic vinin vaihtoon winkfp softan ajon? Uusin päivitys löytyy jo, niin ei huvittaasi kokeilla uudestaan. Toki icom ja most adapteri löytyy, että ei se ongelma ole.
      Nykyiset: e61 535d, e34 535iat
      Menneet: e70 30d, e34 525i, e34 520i, e38 728i, e39 520i, e36 328i, e36 325i, e46 330da, e61 535d, e39 525tds

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2732
        • Tampere

        #4
        Suosittelen valojen vaihtoa, mutta hyvä että pääsit kuitenkin eteenpäin. Voithan katsoa jos ne ilmoitukset koodaat pois käytöstä, niin saat rauhassa ajella?

        Tool32 voit vaihtaa alustanumeron. Ellei jostain syystä ole tyytyväinen, niin sitten WinKFP kehiin.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • filtteri
          BTCF Member
          • May 2013
          • 13
          • Kurikka

          #5
          Joo, yritin poistaa käytöstä kaikki jarruvaloihin olevat tunnistukset, mutta ei poista silti sitä ongelmaa. Ei vaan enään ymmärrys riitä tuon kans. Epäilen, että kun on alkupään auto niin ei vaan kaikkea voi saada vaikka kuinka yrittäis. Hyvänä esimerkkinä, kun laitoon FLA peilin paikallensa niin ei mittaristoon saa näkymään mitään merkkiä sen toiminnasta. KOMBIN päivityskään ei auttanut asiaa.
          Nykyiset: e61 535d, e34 535iat
          Menneet: e70 30d, e34 525i, e34 520i, e38 728i, e39 520i, e36 328i, e36 325i, e46 330da, e61 535d, e39 525tds

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 517
            • Rauma

            #6
            Vuosia sitten laitoin omaan E60 -04:seen LM2, eikä sen kanssa ollut ongelmia.Tuollainen ohje löytyi arkistojen kätköistä:
            DIY : Change LM1 to LM2 [E60]

            1. The actual swap is very straight forward and just involves removing the screw holding the LCM and pulling downward. There is only 1 screw holding the LCM, the other side is held by a metal catch.


            2. Next I had to reprogram the LCM. The LCM is the other module in the car that holds the VO, the other being the CAS.

            3. Load NCSExpert and choose the CAS and then choose "Enter FA", just copy the complete VIN number that pops up. Close NCSExpert.
            4. Load INPA and check the "Ident" of the LMA module and check the part number there. Note that down. Close INPA.


            5. Load WinKFP and choose "Comfort Mode", "Choose ZUSB", in the ECU family choose LM460 and make sure that the part number that you took down in Step 4 shows up on the ZB-Number list, other choose another ECU family. Click cancel and then choose "Update ZUSB" and choose LM460 and click OK. Next click "Enter Vin" and enter the VIN number that you copied in Step 3. Click "Done". You will now see a "Prog ZB-Update", cick that. The module will start getting coded and the UIF will be written, which means that the VIN will have been updated. Close WinKFP.

            6. Load NCSExpert and then choose the CAS and then using the "FA_WRITE" job process the LMA ECU. Basically what this does is copies the VO from the CAS to the LMA.

            7. When you start NCSexpert and instead of choosing CAS you choose LMA you will notice that the old VIN number still loads. This was a big mystery to me because everywhere I could see my VIN instead of the old VIN in the UIF but yet NCSExpert seemed to find it somewhere. Perform a "Read ECU" and note down the .prg file that NCS is using for the LM2. Close NCSExpert.

            8. To fix this load Tool32 and load up the .prg file that you noted in Step 7. (my first time using Tool32 btw)

            9. Here using trial and error I found a job called "read_fgvin", which when run showed me the old VIN. I then loaded up the job "write_fgvin" which requires one argument and I supplied the VIN noted in Step 3. I ran the job and then when I ran "read_fgvin" again I saw my VIN.

            10. Checked this in NCSexpert again and it was my VIN. Makes me think that I didn't need to run Step 5 (WinKFP) at all to update the VIN because the software on the LM2 was already the most recent. Anyway doing that made INPA detect the correct VIN on my LM2 as previously it was just reporting "yyyyyyy" instead of a VIN number.

            11. Load NCSexpert Expert Profile and just process the LMA ecu again, this will code the LMA to the new VO.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎