Tuommonen 300tkm ajettu tiisseli nakuttaa kova äänisesti dpf polton aikana.Tuntee ja kuulee selvästi kun poltto alkaa,lämmityslaite alkaa puskemaan selvästi kuumempaa ja nakutus alkaa.Tekee sen tässä nurkka ajossakin noin joka toinen päivä ja kestää aika tarkalleen 12min.Polton loppumisenkin tuntee nykäisynä ja kone hiljenee.On tuo koneen käynti minusta muutenkin vähä turhan terävä.Pari vuotta tuollain ajellut eikä mikään ole muuttunut.Auto kyllä tuntuu tosi tehokkaalta ja ainakin vaihteistossa varmaan joku ohjelmointi kun lämpimänä turbiinin luistoa ei ole, ja sport ja manuaali puoli tosi tiukka?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d E60 lci dpf poltto
Collapse
X
-
Ilman testeridataa on hyödytöntä arvailla. Harvoin moottorin teho-ohjelma hiukkassuodattimen toimintaa kuitenkaan paremmaksi tekee.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Kyllä vain,Nuo poltot kuitenkin toiminut tuolla tavalla sen pari vuotta mitä auto minulla ollut.Mitään vika ilmoituksia eikä tehon puutetta ole ollut.Ajattelin vain että voisko olla että on ohjelmoitu ja siitä johtuu tuo käytös.Mitä olen näitä foorumeita seuraillut,niin kuulostaa siltä että polttoa ei juuri pitäisi huomata?.Pitänee käyttää jossain piuhan nokassa.
Comment
-
-
joo,on siinä jotain vialla kun se siis nakuttaakin polton aikana niin selvästi että se kuuluu auton sisälle.Ja aina sen 12min. Ja se vielä jännä kun selvästi alkaa lämpöjä nostamaan koneesta omatoimisesti vähän ennen polttoa.Jotain ruiskutus ennakoita kai se muuttaa koska tuo lämpökin nousee noin nopeasti ennen polttoa.
Comment
-
-
Nurkka pyöritystä pääasiassa tulee ajettua.Tuo moottorin nakutus polton aikana on tosi selvästi havaittavissa ja tosiaan aina sen 12 minuuttia.Ei oo oikeeen mulle nämä dieselit sillain tuttuja kamppeita kun 45 vuotta tullu bensa vehkeillä ajeltua lukuun ottamatta 1kpl nissan cedric 80 luvulla.Jotenki vaan omassa mielessä aattelen että liityis jotenki ruiskutuksen ajoitukseen tai määrään? Hyvin on aina lähteny napista käyntiin eikä savuta mutta haisee kyyllä vähän mun mielestä.Putken pää aivan puhdas,sormi ei likaannu kun pyyhkäisee sisäpuolelta.
Comment
-
-
Dpf polton aikana ruiskutus muuttuu niin että pakolämmöt kasvaa jotta dpf:n kohdalla olisi 600C. Sen takia ääni kovenee ja moottorin lämmötkin nousee. Nurkkapyörityksessä tuo ei oikein vaan meinaa onnistua, jonkun verran pitäisi olla moottorilla kuormaa. Maantiellä/moottoritiellä dpf palaa ja tyhjentyy paremmin. IKH:n Motip dpf cleaner on halpaa ja hyvää kamaa.
Comment
-
Comment