Elikkäs kaipaisin jotain ideoita mistä löhtis asia purkamaan.Kyseessä e60 523i n53b25 ja ongelmana tyhjäkäynnillä ilmottaa misfire cylinder 1 ja mixture too rich bank 1.lisäksi koko auto hytkyttää ja paukkuu imusarjaan. Ongelma ilmenee vain kone kylmänä ja tyhjäkäynnillä, heriku kone ajettu lämpimäksi kaikki oireet katoaa.
Suuttimien kärjet liuotettu ja hinkattu puhtaaksi,tulpat vaihdettu, puolia ristiin ja siltinpysyy cyl 1. Imusarjan tiiveys tarkastettu. Mikähän mahtas olla ja mistäs asiaa lähtis selvittään, voisko ajotus olla pielessä?jossaki luki että venttiilien liike tyhjäköynnillö niin minimaalista että kuluma voinu aiheutta sen että juuttuu kiinni ja ei aukia ennenku kunnolla lämmin?voisko suutin olla tukossa?
Lambdojen jännitteet bank 1 0.02v ja bank 2 0.8 ja tasoittuvat sinne 0.8v kuhan lämmenny ja oireet kadonnu, sytytyksen ennakko heittelee -5 - 23asteem.
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Suuttimien kärjet liuotettu ja hinkattu puhtaaksi,tulpat vaihdettu, puolia ristiin ja siltinpysyy cyl 1. Imusarjan tiiveys tarkastettu. Mikähän mahtas olla ja mistäs asiaa lähtis selvittään, voisko ajotus olla pielessä?jossaki luki että venttiilien liike tyhjäköynnillö niin minimaalista että kuluma voinu aiheutta sen että juuttuu kiinni ja ei aukia ennenku kunnolla lämmin?voisko suutin olla tukossa?
Lambdojen jännitteet bank 1 0.02v ja bank 2 0.8 ja tasoittuvat sinne 0.8v kuhan lämmenny ja oireet kadonnu, sytytyksen ennakko heittelee -5 - 23asteem.
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Comment