Eli tarkotus oisi käyttää öljyn vaihossa e61 lci, 6 lovine automaatti mikähän lie nyt oli koodi kun en muista? 530d jos sillä väliä? lähinnä kyselisi että mitähän öljyä sinne kannattaa pyytää että laittaavat? öljypisteellä meinasin käydä vaihattamassa huuhtelemalla+suodattimen vaihto niin kestäis tuo loota mahollisimma pitkään (toivon mukaan) nyt 280tkm mittarissa ja edellisestä vaihosta ~140tkm eli olisi jo ajankohtaista vaihtaa ne
e61 lci vaihelaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Öljypohja pitää vaihtaa myös. Siinä on sisällä lootan öljynsuodatin.
6hp lootaan kuuluvaa öljyä ZF omaa tai liqui moly tms. laadukas merkki. Huuhteluun menee muistaakseni 15-20litraa. Öljypiste varmaan osaa kertoa mitä öljyä käyttävät. Tuskin sinne voi omiakaan viedä.
Öljypiste tarjoo jotain pesua samalla. En tiä mitä tää meinaa, mut jättäsin tekemättä.
Muista resetoida adaptaatiot jollakin laitteella vaihdon jälkeen. Esim Carlyllä onnistuu tai joku foorumilainen nollaa ne ista:lla.
Noilla vuosilla ja kilsoilla kantsis vaihtaa megatroniikan tiivisteet samalla eli 8-tiiviste ja neljä lakupätkän näköstä putkee. Tässä setissä myös johdon liittimen tiivistekaulus:
Jos haluat tehdä siitä varman nii sit megatroniikan solenoidit ja välilevy vaihtoon myös. Tämä tosin lisää kustannuksia noin 800€.
Ite vaihdoin solenoidit vasta, kun loota alko sekoileen. Tietenki öljypohja ja öljyt pitää pudottaa taas uudelleen ja lisätä noiden vaihdon jälkeen n. 8litraa uutta öljyä.e61 530xd LCI 3/2007
-
-
jees pitänee nuo tiivisteet sinne sitten tilailla ja melkeen vaihtaa itse ennen öljyn vaihtoo ettei nyt maltaita tulis maksamaan sitten tuo operaatio. isä käytti pre lci automaatin siellä vaihossa pesun kera ja toimii kyllä hyvin mutta kait ite sitten otan ilman pesua kerran ei kannata tehä sitä. löytyy iteltä ista niin saan kyllä ite nollattuu ne adaptaatiot sieltä, ois jääny tekemättä ellet ois maininnu asiasta! pitänee joo kysyä sitten mitä öljyy käyttävät siellä. taidan vielä jättää väliin nuo solenoidien vaihot sun muut kun toimii tuo loota vielä hyvin että sitten vaihtaa kuhan rupee temppuilee
Comment
-
-
aattelin jos ite tilaan noi suodattimet ja tiivisteet että vaihdan ne itse, lisäilen vaikka jotain comman tms öljyä motonetistä sinne ja ajelen suoraan sitten vaihattaa öljypisteelle noi öljyt. ettei maltaita maksas kun jos pyytää ette he vaihtaa ne tiivisteet sinne. ja ite kun ei saa kaikkia öljyjä sinne oikee kunnolla vaihettuu
näyttäis olevan öljypisteella shellin, mobilin ja fuchsin öljyjä pääsääntösesto noihin lootiin nii vrm shelliä kannattaa pyytää sinne? jos nyt on vaan noitaLast edited by Niko.A; 20-05-2025, 14:55.
Comment
-
-
Säästä rahas ja tee koko homma ite, jos kerran räikkä pysyy noin hyvin kourassaTuskin siitä huuhtelusta on niin isoa hyötyä (ellei jopa haittaa) et kannattais teettää vielä sen jälkeen, jos on just sinne öljyjä vaihtanu. Tee vaikka öljynvaihto ite uudestaan vuoden sisään niin saat sinne jo reilut prosentit uutta öljyä.
Mistä sitä tietää jos vaikka solenoidit alkaa koirimaan suht pian ja taas oot laskemassa öljyjä sieltä veks.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Ei sinne laatikkoon kyllä pitäisi mitään pesuaineita laittaa. Ne kun ei sieltä kuitenkaan kokonaan poistu ja ei niitä laatikoita ole suunniteltu toimimaan pesuaineiden kanssa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment