Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 lci vetely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 82
    • Finland

    E61 lci vetely

    bmw e61 lci. ihmetelly tässä kun lähtee ajamaan matkaa 80-100 vauhtii nii vetelee oudosti ekat 80 km ja sitten tasottuu ja menee luoti suoraa ilman vetelyä. että mikähän tuon aiheuttaa nyt oikee että aluks vetelee ja sitten meno tasaantuu ja muuttuu tosi hyvä hyväs ajaa. rengaspaineet eessä 3 ja takana 3.2. bc alusta eessä ja perää laskettu koneella, takana konin iskarit. etee vaihettu kaikki varret uudet ja takana aika paljon kanssa uutta. 280tkm ajettu. 10tkm sitten suunnattu bc motorsilla. eessä kesän ajettavat kumhot ja takana vasta hommatut trianglet. 530d takaveto. voiko esim narinahelat tehä moista vai onko vaan renkaissa vikaa kun lämmettyään tasottuu meno? etuset vähän tärrää että käyn ne painottaa uusis huomenna
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10098
    • KVLA

    #2
    Jos alusta on välyksetön, niin mitähän kertoo nelipyörä suuntauksen arvot alustan tilanteesta? Ja minkän merkkisillä kumeilla sitä ajellaan?

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14533
      • Oulu

      #3
      Kyllä olen omiin kokeillut kaikenlaista pyöränkulmaa, mutta ei sillä isoa vaikutusta vetelyyn saa aikaseksi. Renkaat ja lämpötila vaikuttaa asiaan paljon. Nimeomaan kuumemmalla kelillä kulkee mukavasti, eikä uria niin tunne. Tuo eripari rengastus voi jossain tapauksissa tehdä ongelmaa pahemmaksi. Toinen mikä auttaa on PU puslat reaktiotankoihin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2783
        • Tampere

        #4
        Madallettu alusta, halpisrenkaat, akseleittain erimerkkisinä ja muussa kuin orggiskoossa (245/40/R18) ja autonvalmistajan suosittelemilla rengaspaineilla on mielestäni varmimpia keinoja hankkia venkuroiva ajettava viitossarjalaisissa.
        Last edited by JaniLap; Yesterday, 17:24.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1841
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Niko.A View Post
          bmw e61 lci. ihmetelly tässä kun lähtee ajamaan matkaa 80-100 vauhtii nii vetelee oudosti ekat 80 km ja sitten tasottuu ja menee luoti suoraa ilman vetelyä. että mikähän tuon aiheuttaa nyt oikee että aluks vetelee ja sitten meno tasaantuu ja muuttuu tosi hyvä hyväs ajaa. rengaspaineet eessä 3 ja takana 3.2. bc alusta eessä ja perää laskettu koneella, takana konin iskarit. etee vaihettu kaikki varret uudet ja takana aika paljon kanssa uutta. 280tkm ajettu. 10tkm sitten suunnattu bc motorsilla. eessä kesän ajettavat kumhot ja takana vasta hommatut trianglet. 530d takaveto. voiko esim narinahelat tehä moista vai onko vaan renkaissa vikaa kun lämmettyään tasottuu meno? etuset vähän tärrää että käyn ne painottaa uusis huomenna
          Minkä koon renkaista on kyse? Mikä vanteiden ET. Ei kai niissä oo niitä helvetin speissereitä?
          Onko toi ajettu aina samassa paikassa? Eli onko toi eka 80 km tie mahollisesti keskimääräistä urasempi?

          Jos vika aiheutuis narinaheloista, ei se ajon aikana itteesä korjaa, joten se se tuskin on.

          Semmonen kokemus eri renkaista, että mitä terävämpiolkainen / kuluneempi rengas, sen uraherkempi.
          Ja toisinpäin, mitä pyöreäolkaisemi, sen paremmin sietää uria. Noin niinku perustoiminnaltaan siis.

          Esim GoodYear Asymmetric on tosi pyöreäolkainen rengas.

          Entäs jos takapään pussit kestää aikansa enneku nousee oikeeseen korkeuteen, ja suuntavakavuus on huono niin kauan ku perä on vähänkin alhaalla.

          P.S. ite kyllä hankkisin saman merkin renkaita koko kierros, enkä ainakaan mitää Triakelia.
          Last edited by Havis; Yesterday, 18:10.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14533
            • Oulu

            #6
            Triangle varsin hyvä rengas perus käyttöautoiluun, Itselläni jo toista kesää sarja äffän alla pyörii. Mutta tuningilla toki aina osansa pelissä, kaikki kun ei sillä vakiolla halua ajella.
            Last edited by zener; Yesterday, 18:07.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1841
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Madallettu alusta, halpisrenkaat, akseleittain erimerkkisinä ja muussa kuin orggiskoossa (245/40/R18) ja autonvalmistajan suosittelemilla rengaspaineilla on mielestäni varmimpia keinoja hankkia venkuroiva ajettava viitossarjalaisissa.
              Minusta ainakin perusalustalla ja 17" koossa 2.5 bar joka nurkassa toimii ihan hyvin. Ainakin sedanissa.
              Last edited by Havis; Yesterday, 18:20.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Niko.A
                BTCF Member
                • Mar 2023
                • 82
                • Finland

                #8
                Originally posted by Havis View Post

                Minkä koon renkaista on kyse? Mikä vanteiden ET. Ei kai niissä oo niitä helvetin speissereitä?
                Onko toi ajettu aina samassa paikassa? Eli onko toi eka 80 km tie mahollisesti keskimääräistä urasempi?

                Jos vika aiheutuis narinaheloista, ei se ajon aikana itteesä korjaa, joten se se tuskin on.

                Semmonen kokemus eri renkaista, että mitä terävämpiolkainen / kuluneempi rengas, sen uraherkempi.
                Ja toisinpäin, mitä pyöreäolkaisemi, sen paremmin sietää uria. Noin niinku perustoiminnaltaan siis.

                Esim GoodYear Asymmetric on tosi pyöreäolkainen rengas.

                Entäs jos takapään pussit kestää aikansa enneku nousee oikeeseen korkeuteen, ja suuntavakavuus on huono niin kauan ku perä on vähänkin alhaalla.

                P.S. ite kyllä hankkisin saman merkin renkaita koko kierros, enkä ainakaan mitää Triakelia.
                Eessä 245/35r20 ja takana 275/30r20. ja tosiaa 8.5 levee eessä ja 9.5 takana. et 35 joka nurkassa ja kyllä sieltä sattuu löytymään speiserit kun takavetoo pitäs olla et aika paljon pienempi. auto hankittu kuukaus sitten joten itse en oo niitä sinne laittanut. ei oo ajettu aina samaa tietä että ihan sama mikä tie ja missä kunnossa nii rauhottuu kun ajaa tarpees.

                sitä itsekkin aattelin ettei niistä johdu. nyt nosturilla vielä kävin kaikki alustan osat läpi eikä väljää löytynyt mistään.

                pusseista en tiiä onko niissä sit jotai. koneella vaikuttas olevan laskettu kun ei oo säädettäviä tankoja.

                aikasemmissa autoissa ollu samat trianglet eikä niissä kyllä sillon oo ollu ongelmaa. pitänee kahtoo jos eteen ostais uudet kun ne aika loppu

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎