e61 M57 hehkujen koodi/ akun syönnin herjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 90
    • Finland

    e61 M57 hehkujen koodi/ akun syönnin herjaus

    E61 lci. välillä herjailee increased battery disscharge while stationary ja oon huomannu että joka kerta heittää kaikilta hehkuilta koodin? että liittyykö nyt toi vika jotenki tohon vai heitttääkö vaa muuten vaa noi koodit samalla? muutaman kerran heittäny tankkauksenki jälkee ton virran syönti herjan nii sillä mietityttää ku eihän se muutama min tankkaukse aikana ehi ees menee nukkuu ja silti tulee herja. autossa ihan uusi akku joka koodattu.
    4232 glow plug cylinder 3, control
    tommonen koodi jokaselta hehkulta tulee aina säku antaa sen herjan
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2817
    • Tampere

    #2
    Onko IBS varmasti kunnossa ja mitä tapahtuu kun kytket hehkujen ohjainlaitteen irti auton järjestelmästä?

    Varsinaisen kysymyksen liittymättömänä, kaikki hehkut ja niiden ohjainlaite on suositeltavaa pitää toimintakuntoisena dieselmoottoreissa. Varaosina vain BERU (nyk. BorgWarner omistaa tuotemerkin) = orggis.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Niko.A
      BTCF Member
      • Mar 2023
      • 90
      • Finland

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Onko IBS varmasti kunnossa ja mitä tapahtuu kun kytket hehkujen ohjainlaitteen irti auton järjestelmästä?

      Varsinaisen kysymyksen liittymättömänä, kaikki hehkut ja niiden ohjainlaite on suositeltavaa pitää toimintakuntoisena dieselmoottoreissa. Varaosina vain BERU (nyk. BorgWarner omistaa tuotemerkin) = orggis.
      voiskos sek ibs jotenki testaa ehjäksi? ei nollaa kelloja tai ylipäätää ei lähe toimintoja pois käytöstä vaikka antaa sen virran syönti koodin. en oo kokeillu kytkee irti sitä vielä kun ei oo ollut aikaa tutkia sen enempää mitä koodit luin

      tarkoitus vaihtaa hehkut ja rele nyt ennen talvee kyllä. just orkkis osilla meinasin laittaa tuon nii kestääpähän. eli berua

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2817
        • Tampere

        #4
        IBSn toiminnan testaamiseen ei ole olemassa varsinaista protokollaa, koska se toimii DDEn "apukätenä". IBSlle on diagnostiikassa omat vikakoodinsa, mutta käytännössä se voi olla vikaantunut, vaikkei ainoatakaan siihen liittyvää vikakoodia ilmaannu. Vastaavasti IBSn irti kytkeminen poistaa sen vain käytöstä, jolloin akun purkausta ja lataustilaa ei valvota, ja toimenpide ei ratkaise muuta kuin suurentuneesta virrankulutuksesta johtuvat ilmoitukset jäävät pois.

        IBSn toimintaa voi häiritä samassa väylässä olevien laitteiden vikatila. Nämä ovat laturi ja öljyntasoanturi. Ovathan ne autossasi varmasti kunnossa?

        Oireiden perusteella kuulostaa, että auton virranvalvonnassa on selkeä häiriötila, jos tankkauksen aikanakin auto tulkitsee liiallista virrankulutusta. Eihän autoon ole tehty omia virransyöppöasennuksia, kuten lisävahvistinta tm, jotka voisivat häiritä auton järjestelmien toimintaa? Uusi orggis IBS ei paljoa maksa, jos vaihtoon päätyy. Samalla tulee rekisteröidä "uusi" akun vaihto, jotta IBSn laskuri alka toimia oikein.

        Akku on kertomasi mukaan hiljattain vaihdettu ja koodattu, mutta vastaako se auton varustelistalla olevaa kapasiteetiltaan ja tyypiltään?

        Tiedoksi hehkuja käytetään ympärivuotisesti, joten ehdotan laittamaan kuntoon mahdollisimman pian.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Niko.A
          BTCF Member
          • Mar 2023
          • 90
          • Finland

          #5
          juu niin lueskelin että ei voi oikeen "testata" sitä ehjäksi. ja kun just ei anna mitään koodia siltä. ainakin öljyn tasoanturi toimii ja kyllä laturikin toimii että lataa. vai voiko noi jotenki mennä rikki että häiritsee väylää? ja voiko sitä sit todeta millään?

          juu tankkauksen yhteydessä saattaa heittää tuon herjan. mitään varusteita se ei kyllä ota pois käytöstä että kaikki pelaa kun äsken kokeilin heti kun auton käynnistin. ei oo asenneltu mitää extraa että aikalailla orkkis kuntonen, ainut että cd vaihtaja tilalla bt boksi (mr12volt) hanskalokerossa. oli aikasemmin toisessa autossa jossa toimi hyvin että tuskin siinä mitään? ja kojelauta kamera on appari jalkatilassa olevassa tupakan sytyttimessä kiinni. tämäkin ollut kii aikasemmassa autossa koko ajan ilman mitää ongelmia

          akku koodattu istalla ja on kapasiteettikin oikein. lähin oikea eli 90ah laitettu sinne. yuasan 95ah agm laitettu.

          juu tarkotuksena on laittaa se rele+hehkut nyt mahollisimman pian kun pitää muutakin hommaa tehä joka vaatii imusarja irrotukse mm imusarjan läpät tulppaa uusis kun vuotaa

          Comment

          • ViljamiH
            Bimmer Rookie
            • Dec 2023
            • 82
            • Joroinen

            #6
            Tarkoitatko akun koodauksella että ISTA:lla on autolle ilmoitettu akun vaihdosta vai akun ah määrä muutettu? Mulla herjas vanhalla akulla tuota samaa ”increased battery disscharge while stationary” ja akun lataus täyteen ylläpitolaturilla auttoi. IBS anturilta voi varmaan ottaa sen liittimen irti niin voi seurata antaako vielä samaa ilmoitusta?

            Comment

            • Niko.A
              BTCF Member
              • Mar 2023
              • 90
              • Finland

              #7
              siis ilmoitettu akun vaihdosta. tulee suusta aina mulla vaan sanalla koodaus vaikka käytännössä sitä ei ole. juu mullakin herjas vanhalla akulla, sit aattelin että se paskana. vaihoin uuden ja just rekisteröin sen. oli sen jälkeen vrm 2-3viikkoo hiljaa kunnes taas rupes piiputtaa tuota. akku oli täyteen ladattu ennen kuin autoon laitoin ja rekisteröin. pitää kahtoo jos ottas irti, lci mallis taitaa lähtee siitä ihan akun kengästä se liitin? kun ei oo mitää sinisiä johtoja niinkun toises pre lci joka pihassa. tuossa menee vaa yks musta liitin miinus napaan ja toine muistaakseni plussa napaankin miinus navasta

              Comment

              Working...
              X