530xd 2008 M57 moottorin sivuääni, pikaista apua?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yourma
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 22
    • Tampere

    #1

    530xd 2008 M57 moottorin sivuääni, pikaista apua?

    Terve,

    Mikä mahtaa pitää tuollaisen surinamaisen sivuäänen? Onko joku hihnapyörän laakeri menossa mahdollisesti? En vielä päässyt tarkemmin kuuntelemaan läheltä. Ohjaustehostimessa nestetaso oli kunnossa, sen verran katsoin.

    Uskaltaakohan tuolla ajella

    Tässä video: https://youtube.com/shorts/lr-xf4uCv...lGh2bKnJY10stm
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2826
    • Tampere

    #2
    Käytä moottoria ilman hihnaa, niin saat paikannettua äänilähteen mahdollisesti apulaitteisiin tai rulliin. Laturilta vähän kuulostaa, mutta tarkastele myös vesipumpun tilannetta. Onko ilmastoinnin kytkemisellä päälle vaikutusta ääneen?
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Yourma
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 22
      • Tampere

      #3
      Nyt sain kaverin polkemaan kaasua ja kuuntelin lähempää. Mielestäni se kuului vakuumipumpulta. Osaako joku sanoa oireileeko se tuollain ja miksi?

      En huomannut tyhjäkäynnissä tai ajossa mitään eroa. Jarrut ja ohjaus mielestä normaalit.

      Comment

      • Yourma
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 22
        • Tampere

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Käytä moottoria ilman hihnaa, niin saat paikannettua äänilähteen mahdollisesti apulaitteisiin tai rulliin. Laturilta vähän kuulostaa, mutta tarkastele myös vesipumpun tilannetta. Onko ilmastoinnin kytkemisellä päälle vaikutusta ääneen?
        Ei ollut eroa vaikka ilmastoinnin kytkin pois.

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4308
          • Finnland

          #5
          Hihna pois ja uusiksi niin helpottaa paikallistamista.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16604
            • Asikkala

            #6
            Kehtaatko kertoa paljonko ajettu ?

            Comment

            • Yourma
              Newbiemmer
              • Aug 2015
              • 22
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Kehtaatko kertoa paljonko ajettu ?
              n. 365tkm

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5358
                • Pirkkala

                #8
                Se nakuttava alipainepumppu on eräänlainen tyyppivika. Korjaa ennenkuin menee ihan jumiin. Kaverilla pyörähti nokat sen seurauksena.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Yourma
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 22
                  • Tampere

                  #9
                  Noniin vika paikannettu. Vesipumppu piti kyseisen äänen. Ääni oli melko "sähköisen" kuuloinen joten oli hankala yhdistää vesipumppuun. Nyt pumppu vaihdettu jaa ääni kateissa.

                  Seuraava kysymys onkin moottorin lämmöt. Termostaatin vaihdoin viime syksynä joten nyt en sitä vaihtanut. Muistaakseni lämmöt ollut jotain 91° max. Nyt alkuun meni jopa 98° asti, toki siellä varmaan ilmaa on vielä. Pidempään kun ajeli niin lämmöt seilaa siinä 92-96° välillä. Toimiikohan termostaatti oikein tai voisiko siellä vielä olla ilmaa? Termostaatti on 88°.

                  Comment

                  • edva
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2018
                    • 325
                    • Pirkkala

                    #10
                    Teitkö ilmauksen (virrat päälle, lämmöt täysille, puhallin minimiin ja kaasupoljin pohjaan 10-15 sekuntia) ja toimiiko sähköinen lisävesipumppu?
                    e61 530xd LCI 3/2007

                    Comment

                    • Yourma
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 22
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by edva View Post
                      Teitkö ilmauksen (virrat päälle, lämmöt täysille, puhallin minimiin ja kaasupoljin pohjaan 10-15 sekuntia) ja toimiiko sähköinen lisävesipumppu?
                      Tuota en tehnyt, pitääkin tehdä. Missä kohtaa tuo lisävesipumppu on? Ja kuinka varmistua että toimii?

                      Comment

                      • edva
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2018
                        • 325
                        • Pirkkala

                        #12
                        E60 Discussion - Where is Auxiliary water pump located E60 550i - Anyone is familiar with this pump location, how hard it is to replace? I'm getting error code 009C6B and most likely this is the part to be replaced.

                        Tuossa ketjussa kuva lisävesipumpun paikasta. Vesiventtiilin vieressä oikealla aika syvällä.
                        Jos ei lähde tuolla (kaasupoljin yms.) surisemaan, vaihda lisävesipumppu. Auxiliary water pump englanniksi.

                        e61 530xd LCI 3/2007

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2826
                          • Tampere

                          #13
                          Nämä moottorit osaavat ilmata itsensä ja tarvittaessa EGR-jäähdyttimen termostaatin ilmausruuvista loput ulos. Lisävesipumpulla ei ole tässä kokoonpanossa varsinaista roolia ilmauksen kannalta. Pieni kierto ilmataan säätämällä puhallus minimiin ja lämmönpyynti kabiiniin täysille samalla kun moottori käy tyhjäkäynnillä ja paisuntasäiliön korki on auki. Muutaman kerran voi kierroksia käyttää hieman ylemmäs, jotta vesi liikkuu pulssina ripeämmin.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Yourma
                            Newbiemmer
                            • Aug 2015
                            • 22
                            • Tampere

                            #14
                            Jees tein kyseisiä ruutineja ja nyt lyhyellä ajolla näytti lämmöt pysyvän kurissa. Täytyy vielä seurailla pidemmällä ajolla. Ja joo lisäpumppukin surisi, joten se luultavasti kunnossa

                            Comment

                            • Yourma
                              Newbiemmer
                              • Aug 2015
                              • 22
                              • Tampere

                              #15
                              Päivitystä: edelleen kaupunkiajossa lämmöt nousee lähemmäs 100°... Voiko olla että termostaatti rikki? Vai olisiko vielä ilmaa järjestelmässä, ja jos on niin kuinka tuon ilmaisi? Egr:n termostaatista availin sitä ilmausruuvia ja sieltä ei ilmaa tullut.

                              Comment

                              Working...
                              X