E61 Life Cycle Impulsen ajovalot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 88
    • Tornio

E61 Life Cycle Impulsen ajovalot

Eli mikähän vikana ku ajovaloilla ei enää näe oikein mitään? Kun saa ajovalot suunnattua suht jotenki niin pitkillä näkee vain oravat puiden latvoista. Voiko polttimot olla xenon umpiossa huonosti paikoillaan kuten vanhoissa H lampuissa saatto joskus käydä. Väärin päin nuo ei kai oikein voi livahtaa kuten ennen vanhaan. Pimeäki alkaa tulla niin alkaa jo närästään.

Vai onko noista valoista vaan jotaki hajonnu ettei ne enää toimi oikein?
  • jjaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 82
    • Finland

Moi,
    Tässä on hyvin todennäköisesti kyseessä ajovaloumpioiden projektoreiden heijastinpintojen loppuunkuluminen / palaminen. Tietysti yhdessä vanhojen polttimoiden kanssa em. seikat luo olosuhteet olemattomalle valoteholle.
    Olen kaikkiin omiin autoihin joilla nyt ajan kunnostanut xenon -ajovalot menetelmällä projektorit, polttimot, linssit. Kustantaa arviolta 300-500 euroa kaikkineen laadukkailla osilla itse tehtynä (pääsee halvemmallakin jos budjetoi), mutta on kyllä sellainen investointi jota en missään nimessä jättäisi tekemättä. Herättää vanhat xenonit täysin eloon ja on mielestäni Suomen olosuhteissa väärä paikka säästää, kun melkeimpä kolme neljäsosaa vuodesta ajetaan pimeässä. Turvallisuuskysymys siis.
    Omat ajovalojen kunnostukseni ovat kohdistuneet eri korimallien Bemareihin kuin sinun autosi on, mutta asiasta löytyy varmasti asiaa Youtubesta ja Googlesta E61:n kohdalla.
    Toivottavasti tästä viestistä on apua. Ja vielä kerran painotuksena, tuo kannattaa tehdä, kiität itseäsi heti kun ajat kunnostetuilla valoilla!

Edit: käsittääkseni E61 korimallin autossa liima joilla linssit on kiinni umpion kehikossa on erittäin kovaa. Vaatii varmasti kärsivällisyyttä kaivaa se vanha linssi pois kehikosta, mutta pitäisi olla täysin tehtävissä. Uudet linssit olen itse kiinnittänyt butyylinauhalla, jota löytyy ihan tähän käyttötarkoitukseen kehitettynä myynnistä esimerkiksi Motonetistä.
    E38 740d M-Sport Cosmosschwarz Metallic
    E46 325ti M-Sport manuaali Black Sapphire Metallic
    E92 325d M-Sport LeMans Blue Metallic

Comment

• TKG
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 22

Puolan pojat kunnostaa projektorin heijastinpinnat:
      Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze marki aut.

Comment

• Raven77
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 88
        • Tornio

Joo kiitos tästä. Eli homman nimi on lisävalot. En jaksa alkaa tuollaista remppaa tekemään varsinkaan kun olen myymässä kulkinetta. En tarvi enää ajonoevoa tällä käyttövoimalla.

Kiitos tästä vastauksesta. Selvitti paljon sitä mitä asielle pitää tai voi tehdä. Harmi vaan ku on noin kallista lystiä.

Comment

Working...
        X