E60 SGM-SIM 93F9 korjaus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jutila
    Newbiemmer
    • Nov 2025
    • 1
    • Sonkajärvi

E60 SGM-SIM 93F9 korjaus

Hei.

Omistan 2005 E60 525i bemarin ja siinä alkoi airbag ja turvavyö valo palamaan ja koodieen luettua selvisi olevan 93F9 koodi ja vikana lukee "ohjausyksikkö viallinen" ja "katkonainen".
    Boksi kävi kerran jo korjauksessa samalla, kun katsastus vikoja korjailtiin. Iisalmessa oleva tekijä sanoi tehneen koodikohtaisen korjauksen, mutta sama vikakoodi on vielä.
    Osaako joku neuvoa mistä hommata joko uusi airbäg boksi tai ohjata ottamaan osaavaan ihmiseen yhteyttä joka voisi korjata vanhan.

Kiitos
  • tuukkamantyla99
    Newbiemmer
    • Jun 2025
    • 15
    • Tampere, Finland

Mulla löytyisi ylimääräisenä tuollainen boxi, noita on muutamia eri osanumeroita jotka sopii ristiinrastiin käsittääkseni. RealOEM:mästä löytää hyvin näitä eri osanumeroita jotka sopii keskenään.

Boxin pystyy vaihtamaan, mutta toimiakseen se vaatii VIN-numeron koodamisen lisäksi airbag-järjestelmän system timen nollauksen. En muista onnistuuko se helposti ISTA+ diagnostiikalla mutta ainakin tool32 ohjelmistolla pitäisi onnistua mutta täytyy löytyä osaamista.

Näitä joskus yritin itse saada toimimaan kun etsin omasta autosta airbag-vikaa joka johtui lopulta katkenneesta johdosta kojelaudan takana joten tämä purkuautosta ostettu boksi jäi ylimääräiseksi.

Osanumero tässä mun ylimääräisessä boksissa 65776975686

Comment

• SirSähkövika
      Newbiemmer
      • May 2025
      • 3
      • Keski-Suomi

Originally posted by tuukkamantyla99 View Post
      Boxin pystyy vaihtamaan, mutta toimiakseen se vaatii VIN-numeron koodamisen lisäksi airbag-järjestelmän system timen nollauksen. En muista onnistuuko se helposti ISTA+ diagnostiikalla mutta ainakin tool32 ohjelmistolla pitäisi onnistua mutta täytyy löytyä osaamista.
      Keväällä vaihdoin sähkövian aiheuttaneen ZGM:än omaan autoon ja ISTA+ pystyi tekemään tuon system time aloituksen.

Comment

Working...
      X